Auteur Topic: Gîmmerse Volvo's [ S70R | S70 2.4 20v 140pk ] en Peugeot 508 SW  (gelezen 35136 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FrankvdAa

  • Volvo S70 R MT '98 Black Stone
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1280
  • Geslacht: Man
Re: Gîmmerse Volvo's (S70R en 460)
« Reactie #15 Gepost op: 12-02-2016 19:41:47 »
Hmmzz, net terug van 5 dagen Disneyland Parijs.

De R heeft de rit goed overleeft en met een gemiddeld verbruik van 1 op 10 valt het mij niet tegen met 120-130 per uur op de GPS.

Helaas merk ik af en toe wel dat hij een slagje mist. Toch maar eens de verdelerkap/rotor en bougiekabels vervangen, want die zijn inmiddels ook al weer 8 jaar oud als ik me niet vergis.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2016 19:49:01 door FrankvdAa »
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

FrankvdAa

  • Volvo S70 R MT '98 Black Stone
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1280
  • Geslacht: Man
Re: Gîmmerse Volvo's (S70R en 460)
« Reactie #16 Gepost op: 14-02-2016 17:06:45 »
Gisteren de raamschakelaar in de S70 van mijn ouders vervangen door een gebruikte originele en nu werken alle ruiten weer vanuit de bestuurder en tevens doet de elektrische verstelling van de buitenspiegels het nu weer. :eusa_dance:
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

FrankvdAa

  • Volvo S70 R MT '98 Black Stone
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1280
  • Geslacht: Man
Re: Gîmmerse Volvo's (S70R en 460)
« Reactie #17 Gepost op: 19-02-2016 18:56:44 »
Zojuist ook even een TPS besteld bij besteonderdelen.nl om uit voorzorg te vervangen. Ik heb even gekeken, maar volgens mij hoeft daar niet heel veel voor los om deze te vervangen, of wel?

Daarnaast zou ik graag mijn stattionairregelaar een keer reinigen. Hoe kan ik dat het beste doen? Loshalen en dan wat remmenreiniger er in zetten?

Edit: inmiddels de handleiding voor de stationairregelaar gevonden
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,74296.msg1571292.html#msg1571292
« Laatst bewerkt op: 19-02-2016 18:59:18 door FrankvdAa »
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

UserID6342

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 23119
Re: Gîmmerse Volvo's (S70R en 460)
« Reactie #18 Gepost op: 19-02-2016 19:01:22 »
Even de bovenste intercoolerslangen eraf pakken tot aan het gasklephuis, dan heb je alle ruimte om te werken.  TPS zelf zit vast met sleuteltje 7, dus het is makkelijk als je een dopje in die maat hebt.

Stationair regelaar los halen, aan een kant even een kurk oid indrukken, volblaffen met remmenreiniger en dan een 2e kurk oid erin drukken.  Nachtje laten staan en af en toe een keer goed schudden met het ding.  Volgende dag kurken eruit, goed droog laten worden en kijken of je 'm hoort als je 'm in da hand heen en weer rolt, dan een klein beetje (!) goede kruipolie erin spuiten en vergeet aub dat WD-40 verhaal....

FrankvdAa

  • Volvo S70 R MT '98 Black Stone
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1280
  • Geslacht: Man
Re: Gîmmerse Volvo's (S70R en 460)
« Reactie #19 Gepost op: 19-02-2016 19:03:08 »
Even de bovenste intercoolerslangen eraf pakken tot aan het gasklephuis, dan heb je alle ruimte om te werken.  TPS zelf zit vast met sleuteltje 7, dus het is makkelijk als je een dopje in die maat hebt.

Stationair regelaar los halen, aan een kant even een kurk oid indrukken, volblaffen met remmenreiniger en dan een 2e kurk oid erin drukken.  Nachtje laten staan en af en toe een keer goed schudden met het ding.  Volgende dag kurken eruit, goed droog laten worden en kijken of je 'm hoort als je 'm in da hand heen en weer rolt, dan een klein beetje (!) goede kruipolie erin spuiten en vergeet aub dat WD-40 verhaal....

Top Dirk! Dat moet mij ook nog wel lukken ;D
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

FrankvdAa

  • Volvo S70 R MT '98 Black Stone
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1280
  • Geslacht: Man
Re: Gîmmerse Volvo's (S70R en 460)
« Reactie #20 Gepost op: 21-02-2016 17:34:03 »
Stationairregelaar is weer schoongemaakt. De eerste bevindingen zijn goed, hij valt bij lange na niet zover terug in de toeren als voorheen. Echter tradt het niet elke keer op dat hij terugviel tot ~500rpm, dus de komende dagen maar eens goed in de gaten houden.

Zodra de TPS binnen is, meldt ik me wel weer ;)
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

FrankvdAa

  • Volvo S70 R MT '98 Black Stone
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1280
  • Geslacht: Man
Re: Gîmmerse Volvo's (S70R en 460)
« Reactie #21 Gepost op: 24-02-2016 14:20:06 »
De TPS die ik vrijdagavond heb besteld is vandaag afgeleverd bij de buren. Eens kijken of ik die er vanavond nog even op kan zetten.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

FrankvdAa

  • Volvo S70 R MT '98 Black Stone
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1280
  • Geslacht: Man
Re: Gîmmerse Volvo's (S70R en 460)
« Reactie #22 Gepost op: 25-02-2016 15:39:30 »
357.738km - Ontsteking en TPS vervangen

Zo, vanmiddag de rotor/verdelerkap en bougiekabels laten vervangen en daarna thuis even de TPS vernieuwd. Eerste gevoel is dat het nu allemaal wat lekkerder loopt en het gas lijkt veel beter doseerbaar (met name bij langzaam op het gas gaan).

Overigens hoefde ik enkel de kap over de gasklep en koude lucht aanvoer even weg te nemen, want door de RIP-kit zaten deze buizen niet in de weg.

De komende tijd alles eens goed in de gaten houden...
« Laatst bewerkt op: 25-02-2016 15:41:22 door FrankvdAa »
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

FrankvdAa

  • Volvo S70 R MT '98 Black Stone
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1280
  • Geslacht: Man
Re: Gîmmerse Volvo's (S70R en 460)
« Reactie #23 Gepost op: 26-02-2016 13:40:15 »
Vanmorgen belde m'n vader dat hij de S70 niet meer open kreeg; niet met de afstandsbediening en niet met de sleutel. De achterklep kreeg hij wel open, maar de kofferbakverlichting deed het niet, dus hoogstwaarschijnlijk de accu leeg.

Uiteindelijk heeft hij vanuit de kofferbak de bak plat gelegd en is naar binnen gekropen om de motorkap open te krijgen. Accu hangt nu aan de lader, maar ik zou verwachten dat je de deur gewoon altijd open kunt maken met de sleutel, toch?

Vanavond na het werk er maar even langs om te kijken wat er loos is. Waarschijnlijk heeft hij hen iets te enthousiast gepoetst en heeft hij de binnenverlichting o.i.d. aangezet.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

)()()sT

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 17314
  • Geslacht: Man
  • V70R | V60D | T-5R CY
    • www.joostvdveer.nl
Re: Gîmmerse Volvo's (S70R en 460)
« Reactie #24 Gepost op: 26-02-2016 13:41:28 »
De bestuurdersdeur moet je altijd open krijgen met de sleutel, zelfs zonder accu... ;)

FrankvdAa

  • Volvo S70 R MT '98 Black Stone
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1280
  • Geslacht: Man
Re: Gîmmerse Volvo's (S70R en 460)
« Reactie #25 Gepost op: 26-02-2016 13:47:05 »
De bestuurdersdeur moet je altijd open krijgen met de sleutel, zelfs zonder accu... ;)

Ja, dat dacht ik idd ook. Hij zal wel te voorzichtig zijn geweest. Andere optie is dat het slot ineens niet goed meer is, maar dat werkte pas nog wel...
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

FrankvdAa

  • Volvo S70 R MT '98 Black Stone
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1280
  • Geslacht: Man
Re: Gîmmerse Volvo's (S70R en 460)
« Reactie #26 Gepost op: 26-02-2016 19:46:50 »
Zow, even bij mijn ouders gekeken naar de S70. Van alle deuren stond het palletje omhoog, maar toch geen enkele deur open te krijgen... ??? Er zit ergens iets niet lekker met het slot van de bestuurdersdeur, want bij het openen voelt het alsof hij ergens overheen schiet. :eusa_think: Van binnenuit openen ging ook bij geen enkele deur.

Inmiddels was de accu al weer wat opgeladen en na aansluiten werkte de vergrendeling weer na een keer dicht/open. Vervolgens de auto even gestart, maar deze viel na aanslaan binnen enkele seconden uit met wat pruttelen en was daarna ook met geen mogelijkheid meer te starten. Helaas de laptop niet meegenomen, dus kon hem niet direct uitlezen. Morgen even terug met Vida.

Omdat het laatste wat m'n pa gedaan heeft, het poetsen van de S is, was mijn eerste gedachte dat hij mogelijk een lampje aan heeft laten staan. Daarom met de Fluke nog even de lekstroom gemeten en deze kwam op 0,017A (17mA). Dat lijkt me toch niet te gek, of wel?

Iemand nog tips om te proberen?
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

FrankvdAa

  • Volvo S70 R MT '98 Black Stone
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1280
  • Geslacht: Man
Re: Gîmmerse Volvo's (S70R en 460)
« Reactie #27 Gepost op: 27-02-2016 11:07:24 »
De S70 aan Vida gekoppeld en uitgelezen; ECM-720A Immobilzer-communicatie - gebrekkige communicatie.

Storing gewist en opnieuw proberen te starten; hij gooit de motor wel rond, maar slaat niet aan. Na opnieuw uitlezen dezelfde storing weer terug. :'(

Verschillende sleutels geprobeerd, maar helaas ook geen oplossing.

Zekering vd immobilizer is gecontroleerd en goed.

Het gekke is dat hij er na het poetsen nig wel een stukje mee gereden heeft. Daarna is de accu leeg gegaan en na opladen wil hij ineens niet meer starten.

Update: zou de antennering een oorzaak kunnen zijn? Hij stinkt wel naar benzine, dus waarschijnlijk zit het probleem in de ontsteking.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2016 11:16:45 door FrankvdAa »
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

Sbv

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 19015
  • Geslacht: Man
  • '99 S70R, '00 V70R en '97 V70 T5
Re: Gîmmerse Volvo's (S70R en 460) -- S70 2.4 slaat niet aan?!
« Reactie #28 Gepost op: 27-02-2016 11:52:17 »
wissel de antenne ring eens met jouw eigen S70

FrankvdAa

  • Volvo S70 R MT '98 Black Stone
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1280
  • Geslacht: Man
Re: Gîmmerse Volvo's (S70R en 460) -- S70 2.4 slaat niet aan?!
« Reactie #29 Gepost op: 27-02-2016 12:30:19 »
wissel de antenne ring eens met jouw eigen S70

Gaan inderdaad de antennering maar eens uitwisselen, maar dat wordt (hopelijk) vanmiddag. Nu eerst naar huis, want Dirk242 komt zo om z'n auto even uit te lezen ;)
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register