Gîmmerse Volvo's [ S70R | S70 2.4 20v 140pk ] en Peugeot 508 SW

Gestart door FrankvdAa, 23-01-2016 11:07:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gero

Citaat van: FrankvdAa op 31-05-2020 12:43:21
Helaas nog geen tijd gehad om naar de bekabeling van de ABS sensor te kijken, maar de reden daarvoor wilde ik wel even met jullie delen.

Recentelijk hebben wij een nieuw gezinslid mogen verwelkomen, mag ik jullie voorstellen aan Grover:



Grover is een Nova Scotia Duck Tolling Retriever (aka. Toller) en we hebben hem op 23 mei opgehaald bij de fokster. Op bovenstaande foto heeft hij net even lekker in het zwembadje gezeten om daarna lekker in het zwarte zand te gaan liggen. ;D

De kinderen zijn helemaal gek met hem en hij vindt het allemaal zo interessant dat we hem met enige regelmaat in de bench moeten zetten om hem de nodige rust te gunnen. ;)

mooi  hondje

)()()sT

Cute!!
Ik ben geen hondenmens maar dit is wel heel snoezig 🥰

FrankvdAa

Vandaag wat tijd gevonden om naar de ABS sensoren te kijken, maar helaas kom ik die gele stekker nergens tegen.

Ik zie tweede ronde metalen plaatjes in de vloer, net achter de achterbank die met moeren geborgd zijn. Onder de grootste zit de brandstofpomp en ik zie daar ook verschillende kabels lopen, maar geen stekkers. Onder het kleinere plaatje zit een soort van kunststof dop; deze ligt wat losjes erop maar zit niet gecentreerd onder de afdekplaat waardoor ik hem er niet af kan halen. Ook hier geen gele stekker te zien.

Iemand nog een idee? Anders ga ik die sensoren toch maar laten vervangen, denk ik.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

volvobug

#318
Bij een estate zit die gele stekker boven de ronde metalen platen. Vandaaruit lopen de kabels via een uitstulping in de grootste ronde plaat onder de rand door naar de sensoren. Lopen die kabels er wel?

- toevoeging: hier https://volvo850forum.nl/index.php/topic,56974.msg1785337.html#msg1785337 goed zichtbaar.

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

FrankvdAa

#319
Citaat van: volvobug op 26-06-2020 15:43:12
Bij een estate zit die gele stekker boven de ronde metalen platen. Vandaaruit lopen de kabels via een uitstulping in de grootste ronde plaat onder de rand door naar de sensoren. Lopen die kabels er wel?

Vanonder die grotere metalen plaat komen wel een aantal kabels, maar die schieten meteen weer achter de bekleding. :eusa_think:

Edit: zie nu je foto... die kabels zien er vergelijkbaar uit, maar dan moet ik waarschijnlijk dus achter de bekleding rechtsachter de achterbank gaan kijken.

Edit2:

'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

volvobug

Kabels volgen, zul je vast een keer stekkers tegen komen  :D en ja, zo te zien moet je bij een S70 dan achter die bekleding zijn.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

FrankvdAa

Citaat van: volvobug op 26-06-2020 16:13:27
Kabels volgen, zul je vast een keer stekkers tegen komen  :D en ja, zo te zien moet je bij een S70 dan achter die bekleding zijn.

Bedankt, dan weet ik wat me te doen staat ;D
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

FrankvdAa

Vandaag aan de rechterzijde de bekleding losgemaakt en daar zaten inderdaad de gezochte stekkers.



Connector losgemaakt en vervolgens met een multimeter de weerstand gemeten.

De eerste sensor zat netjes op 1.1 kOhm:


De tweede had een wat hogere waarde, varierend van 20-50 MOhm:


Het lijkt er dus sterk op dat een van de twee sensoren achter overleden is. Gezien de foutmelding op de sensor linksachter, is dat de meest voor de hand liggende. Omdat beide sensoren tegelijk vervangen moeten worden, laat ik dat maar gewoon doen.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

-D©©©L-

Citaat van: FrankvdAa op 12-07-2020 17:51:10
Vandaag aan de rechterzijde de bekleding losgemaakt en daar zaten inderdaad de gezochte stekkers.



Connector losgemaakt en vervolgens met een multimeter de weerstand gemeten.

De eerste sensor zat netjes op 1.1 kOhm:


De tweede had een wat hogere waarde, varierend van 20-50 MOhm:


Het lijkt er dus sterk op dat een van de twee sensoren achter overleden is. Gezien de foutmelding op de sensor linksachter, is dat de meest voor de hand liggende. Omdat beide sensoren tegelijk vervangen moeten worden, laat ik dat maar gewoon doen.

Waarom beide vervangen ?

rjverbrugh

Je kan ze niet los bestellen zoals voor. Zitten samen aan 2 kabels die naar 1 (dubbele) stekker gaat.

-D©©©L-

Ah, ja. Das is ook zo. Ik zit denk ik nog teveel in de gebruikte meuk .

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

rjverbrugh

Knappe gast die een abs sensor er achter heel uit krijgt. Bij mij zaten ze na 23  jaar muur vast en kwamen er bepaald niet heel uit...en bij autodoc 32euri voor een set sensoren...van ATE.

-D©©©L-

Citaat van: rjverbrugh op 12-07-2020 19:07:35
Knappe gast die een abs sensor er achter heel uit krijgt. Bij mij zaten ze na 23  jaar muur vast en kwamen er bepaald niet heel uit...en bij autodoc 32euri voor een set sensoren...van ATE.

meerdere maken heb ik ze er wel heel uit kunnen krijgen. maar idd soms ook gewoon uithakken.

Lukaz

Solderen is niet nodig om één sensor te vervangen hoor.
De gele stekker kun je open klappen om daarna van één sensorkabel de twee metalen stekkertjes uit de gele houder te nemen.
Daarvoor wel even de twee borgingen van de metalen stekkertjes binnenin de gele stekker terug vouwen.
Daarna kun je er de stekkertjes van de nieuwe sensor in schuiven.
Ik heb de kabel van de nieuwe sensor aan de kabel van de oude sensor langs de tank naar boven getrokken.
Zo is het mij gelukt om alleen de sensor rechts achter te vervangen.
Sensor zelf moest ik inderdaad uithakken...

Groet! Gerko.