854 t-5 blackstone

Gestart door dinky, 23-01-2016 15:52:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

henry classic v70

Ik weet dat het geen lange termijn oplossing is maar bij o.a. stuurhuislekkage kun je ook een busje LeakLock in het reservoir gieten...
Ik heb ook lekkage gehad, bij het rechter stuurhuisrubber druppelde toch redelijk wat olie weg (dat was ergens in mei '15 dacht ik). Kan natuurlijk zijn dat dit net het begin is geweest van de lekkage en dat ik er redelijk op tijd bij was, nadat ik dit busje LeakLock had gebruikt is de lekkage gestopt.
Op termijn zal het wellicht terug komen maar dan heb ik inmiddels al wel een goed (lekvrij) stuurhuis op de plank liggen en hoef je niet a la minute een beslissing te nemen wat betreft een dure reparatie

Dit zou je dus ook nog kunnen overwegen, geen garantie natuurlijk maar de mogelijkheid is er wel..
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

dinky

Vandaag de 850 naar de garage gebracht om het stuurhuis te vervangen.
Er is een nieuw stuurhuis op gekomen nieuwe olie uitgelijnd, er brak alleen een bout bij het achteras om hem uit te lijnen maar deze hadden ze op voorraad en is dus een nieuwe opgekomen. Totale kosten €760 maar hij rijd weer super lekker en stuurt weer lekker licht :eusa_dance:

Hans Duiven

Citaat van: dinky op 03-02-2016 17:02:33
Vandaag de 850 naar de garage gebracht om het stuurhuis te vervangen.
Er is een nieuw stuurhuis op gekomen nieuwe olie uitgelijnd, er brak alleen een bout bij het achteras om hem uit te lijnen maar deze hadden ze op voorraad en is dus een nieuwe opgekomen. Totale kosten €760 maar hij rijd weer super lekker en stuurt weer lekker licht :eusa_dance:

Och jonge toch wat een geld.
Waren hier geen leden te porren voor deze klus?



janpy

Mooie auto hoor.
Volgens mij al wel eens zien rondrijden in de buurt

Groet
Janpy oet Delfziel
Volvo 850 R automaat lpi Groen

dinky

vandaag even naar Groningen(masterturbo om daar even een nieuw onderdeel te halen voor de Blackstone:



mijn eigen turbo die nu op de volvo zit heeft spelling en wil dus niet riskeren dat er iets gebeurt(schoepje breekt)
deze is dus fabrieksnieuw, heb natuurlijk ook een pakkingset erbij met nieuwe tapeinden en moeren.
dus volgende week wat te doen dus. ;)

Mathijs.

supper mooie t5! lijkt veel op die van mij haha alleen dan een 854!

dinky

kwam bij toeval een r bumper tegen in kleur(019), dus je raad het al deze moest ik hebben.(verjaardag cadeau voor mijzelf 17mei jarig)
deze afgelopen zaterdag opgehaald en gemonteerd , wat een ander gezicht meteen zeg heel blij mee :D
hier wat foto's



klusje is heel goed te doen en had er mooi weer bij

dinky

hier nog 1tje

en nee dit is geen olie of koelwater op het asfalt gewoon water


Benny850

Nieuwe turbo der op, netjes. Kan niet goed zien op het typeplaatje welke het is.

dinky

originele fabrieks 15g turbo ;)

V70geRwin

Mooie bak, zwarte wielen zijn gaaf en die R spoiler maakt het net af  :eusa_clap:

dinky

nog even impressie van onder de kap

Ryque

Volvo 944 1997 LPT Mystic silver metallic 426
&
Volvo 855 1995 2.0 T5 Silversand Metallic 419

Benny850

Citaat van: dinky op 15-05-2017 16:23:55
originele fabrieks 15g turbo ;)

Ok, toen ik mijn auto kocht een jaar geleden zat er ook een net vernieuwde 15G op. Kun je je ook best mee vermaken hoor!

dinky

Wat ik nu graag nog wou vervangen( als finishing touch) is de grill, wil graag een blokjes grill wel met logo. Ben er 1 tegen gekomen op de site van actuning.