Koplampen en stadslicht gaan niet meer uit!!!!

Gestart door daytonawim, 21-03-2005 18:46:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

Citaat van: mehn op 24-03-2005 07:17:49
Citaat van: daytonawim op 23-03-2005 22:34:18
Als het goed is kan je dat instellen met dat hele kleine schroefje rechts onder de
grote verlichtings schakelaar(maar ik weet niet of elke 850 dat schroefje heeft)

Sterker nog, er zit nog een derde stand "aan het schoefje". In deze stand branden de dimlichten zelfs als de schakelaar op "parkeerlicht" staat. Dit speciaal voor de canadezen  ;)

Ook het dashboardkastjelampje zit op continu +. Leuk als je kastje open laat staan een paar dagen :-X

Vreemd allemaal, die kabels zullen wel aangesloten zijn door

Gr 8)

RRRRR_Ramon

Citaat van: Ludo op 23-03-2005 22:26:40
Citaat van: RRRRR_Ramon op 23-03-2005 20:07:20
Ik kwam er pas achter dat wanneer je de lichtschakelaar op 0 (uit) zet dat dan stadslicht en dimlicht wel blijven branden maar dat dan alle dashboardverlichting uit gaat.

huh  ??? , schakelaar op nul en stads en dimlicht blijven branden.
wat hebben jullie rare schakelaars.  :o

Dacht overigens dat deze schakeling alleen standaard is in Scandinavische landen (DK, S, N, FIN) en Nederland. Het staat geloof ik in het instructieboekje.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

daytonawim

Nou meten is weten :-(, ben inmiddels in de kofferbak beland en als ik de stekker losmaak die naar de trekhaak gaat is het probleem opgelost.
Op het lijkt er op dat door corossie er een lekstoom onstaat op de assesoire leiding, waardoor het licht relais een stuurstroom krijgt.

De stekker van de trekhaak buiten zit zwaar vast gerot :-(, dus op sleuteldag maar even aan de onderkant kijken als ie op de brug staat :-)

mehn

Citaat van: daytonawim op 26-03-2005 17:10:47
Nou meten is weten :-(, ben inmiddels in de kofferbak beland en als ik de stekker losmaak die naar de trekhaak gaat is het probleem opgelost.

Dat is nu dus al de vierde waar dat bij gebeurt. Ik stel voor dat we dit als standaard oplossing bieden voor mensen waarvan de koplampen niet meer uitgaan  8)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: