Lola the Volvo!

Gestart door Thunderstruck, 25-03-2016 23:54:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thunderstruck

Citaat van: V70geRwin op 24-02-2018 11:38:18
Gave bak voor de run en die Italiaanse dieseltjes is nix mis mee hoor  ;)

Begin deze maand is de distributieketting gebroken van dat Italiaans apparaat (km stand 205.xxx)... sinds gisteren tijd hij weer (tuimelaars, ketting, spanners etc. vervangen). Nu hopen dat ik er weer een tijd mee vooruit kan!


rifwachter

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Thunderstruck

Citaat van: rifwachter op 24-02-2018 11:49:10
PR-JV-43

onze oude service wagen!

Super gave bak is het, de vorige eigenaar heeft er een run eerder mee gereden. Dat is wel terug te zien. Met name het servicewagen aspect van deze 850 vinden we te gek!

V70geRwin

Citaat van: Thunderstruck op 24-02-2018 11:41:03
Citaat van: V70geRwin op 24-02-2018 11:38:18
Gave bak voor de run en die Italiaanse dieseltjes is nix mis mee hoor  ;)

Begin deze maand is de distributieketting gebroken van dat Italiaans apparaat (km stand 205.xxx)... sinds gisteren tijd hij weer (tuimelaars, ketting, spanners etc. vervangen). Nu hopen dat ik er weer een tijd mee vooruit kan!



Ai. Nu snap ik je opmerking wel.

Thunderstruck

Terug van weg geweest.... ;D

Afgelopen jaren is er veel veranderd waardoor ik ook minder actief ben geweest in deze community buiten mee lezen om.

Inmiddels is het een en ander aan auto's opgeschoond en hebben deze plaats gemaakt voor ander speelgoed. Tot zeer kort was mijn daily een zwarte S60 uit 2003. Inmiddels heb ik die sleutels in kunnen leveren bij mijn vriendin omdat ik zelf een auto van de baas kreeg voor zakelijke kilometers. Voor de hobby hebben mijn vriendin en ik een Chevy G30 camper (ex-ambulance) uit 1978 die we afgelopen voorjaar (2020) van binnen omgebouwd hebben en gemoderniseerd hebben.

Zoals jullie weten (of terug kunnen lezen in dit topic) was mijn eerste Volvo een 855 10v in de kleur 422. Overgenomen van Rutger met een illuster verleden. Die heb ik vervolgens in maart 2017 moeten verkopen omdat ik noodgedwongen naar een kleine betaalbare diesel moest. Ik heb de Volvo, genaamd Panzer, toen verkocht aan een liefhebber en forum lid: Jacco.

De auto is sindsdien bij hem in bezit geweest en heeft met zijn familie de nodige kilometers gemaakt, maar is ook vertroeteld door Jacco. Zo is Panzer voorzien van andere velgen, een achterspoiler, bijgewerkte lak, elektrische ramen achter, nieuwe carterventilatie, veerpootbrug en veel onderhoud.

Jacco heeft inmiddels een mooie andere Volvo voorzien van een V8 gekocht en mocht dus Panzer het gezin verlaten.

Jullie raden het al, ik heb hem afgelopen weekend terug gekocht en opgehaald!

Ik heb zeer veel goede herinneringen aan Panzer en zoals ook bij andere zaken, je eerste vergeet je niet  :angel:

Panzer gaat bij mij ook gebruikt worden als mijn hobby wagen. In navolging van 'Expedition Nordkapp' ben ik van plan wanneer het mogelijk is Panzer weer wat meer van de wereld te laten zien. De upgrades die ik aan de wagen ga doen zijn dan ook bedoeld om er de ultieme roadtrip wagen van te maken.

Updates volgen!

V70geRwin

Cool, tja de eerste...
Welkom terug  :eusa_clap:

Thunderstruck

#381
Inmiddels heeft de Turquoise 850 een andere naam gekregen, Lola. Geen idee hoe het eigenlijk tot stand gekomen is, maar na een avond stevig aan het gouden gerstennat gezeten te hebben werd Panzer ineens 'Lola_the_volvo' en werd ook een instagram pagina opgedragen aan haar.
https://www.instagram.com/lola_the_volvo/

Inmiddels is Lola voorzien van een drietal verstralers en een dakrek. De verlaagde voorophanging staat op de planning om weer origineel gemaakt te worden. Dit alles met het zicht op 3 weken Zweden/Noorwegen.

Daarnaast heeft de S60 ruimte gemaakt voor een V50. Een hele andere auto om te rijden maar in R-design uitvoering en met de bekende roffel in het vooronder een fijne wagen. 

Snellebaksteen

Mooie kleur blijft het toch. Welkom terug!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

TBoss3

Tof! Ik zie je regelmatig voorbij komen op Instagram, mooie foto's.
Roadtrip naar Zweden & Noorwegen is altijd leuk, heb je al een bepaalde route in gedachte?
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

Thunderstruck

Citaat van: Snellebaksteen op 26-05-2022 13:04:04
Mooie kleur blijft het toch. Welkom terug!

Dankjewel!

Citaat van: TBoss3 op 26-05-2022 14:49:24
Tof! Ik zie je regelmatig voorbij komen op Instagram, mooie foto's.
Roadtrip naar Zweden & Noorwegen is altijd leuk, heb je al een bepaalde route in gedachte?

Dankje!

Nog geen specifieke route in gedachten. We hebben een kleine 3 weken de tijd en gaan natuurlijk ook even de Noordkaap aantikken :)


Thunderstruck

Nadat ik de 850 terug had gekocht heb ik ongeveer een jaar lang het hemeltje met gele en blauwe punaises op zijn plek kunnen houden.
Echter vanwege omstandigheden heb ik tegenwoordig ook een rottweiler van 50kg die ondanks zijn leeftijd (12 jaar) nog graag mee gaat in de auto.
Naar beneden vallende punaises zijn dan niet zo bevorderlijk aangezien die wandelende bruin/zwarte vuilnisbak alles probeert op te eten.

Daarom was het toch tijd om aan de slag te gaan met het hemeltje. En wat staat nu sportiever dan een zwart hemeltje :)

Dus aan de slag gegaan:
- Goedkoopste/dunste zwarte tapijt gekocht (13 euro)
- Smeerbare lijm Bison (20 euro)

Verder nog:
- Groene knuppels
- Messing borstel
- Kwast

Stap 1: was het demonteren van de hemel en via de kofferbak eruit halen, kwestie van alles loshalen en met enige finesse de plastic delen demonteren  ;D
Stap 2: groene knuppel opentrekken
Stap 3: hemel bekleding eraf trekken en de 'schuimlaag' eraf borstelen met de messing borstel (werkte het snelst)
Stap 4: stukje bij beetje lijm smeren en tapijt erop plakken
Stap 5: laten drogen met eventueel wat gewicht op plaatsen
Stap 6: tapijt om de randen heen trekken en vast lijmen
Stap 7: alle openingen snijden
Stap 8: terugschuiven in de auto en alles weer monteren

Leuk klusje om te doen en vooral leerzaam. In het beginnen gepoogd met spuitlijm het tapijt vast te zette, was geen succes.
De smeerbare lijm (Bison Tix) was prima te verwerken.

In de bijlage de foto's bijgevoegd.



emperorbone

#386
Toffe 850 en dito instagram account, leuk dat ie weer terug is :) Maarre, met die verstralers hoort daar met een roadtrip in Zweden/Noorwegen toch gewoon een daktent op? ;D

Mooi gedaan trouwens die hemel!

Thunderstruck

Citaat van: emperorbone op 28-05-2022 14:57:19
Toffe 850 en dito instagram account, leuk dat ie weer terug is :) Maarre, met die verstralers hoort daar met een roadtrip in Zweden/Noorwegen toch gewoon een daktent op? ;D

Mooi gedaan trouwens die hemel!

Na enige overtuiging hebben we een gebruikte daktent kunnen ophalen van een stel dat een Scandinavische roadtrip met hun 240 had gedaan met de tent.  ;D

Verdere voorbereidingen:
- Achterbank eruit gehaald, met Armacell geisoleerd en van een reststuk aluminium een afscheiding gemaakt.
- Verlaagde veren vervangen voor nieuwe complete veerpoten aan de voorzijde.
- Nieuwe APK
- Nieuwe all-season banden