Turbo storing

Gestart door A3aan, 29-03-2005 19:47:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

A3aan

Bij mijn garage hebben ze bij een andere garage deze storingen uit laten lezen.

Storing1:
EFI-415  No:01. Teller 1=0 CNT.ERR=250
Extra vermeld staat :laaddruk, sensor signaal, permanente storing, plausible signaal

Storing 2:
EFI--242   Teller1=7  CNT.ERR=69
Weer extra vermeld:  T.R. Klep (Turbo), signaal stroming te laag

Waar duidt dit op?

Bij mijn eigen garage komen ze er niet direct uit, (en kunnen het niet zelf uitlezen) vandaar dat ze met de VOLVO naar een andere garage zijn gegaan.. Ik kan wel zeggen 'vervang de boel maar' , maar ze weten niet 100% zeker wat er aan de hand is. In eerste instantie hebben ze een slangetje vervangen die boven de LMM uitkomt. In de hoop dat het mankement zou verminderen. Inderdaad heeft het iets geholpen. Ze vermoeden dat het 'dingetje' boven op de LMM ook stuk is en willen die evt. ook vervangen. Maar dan wil ik ook zeker weten als het dan is verholpen.
Turbo doet het nu nog steeds onregelmatig. Als ik het contact uit doe (evt. tijdens rijden) doet ie het soms weer goed. Al met al onbetrouwbaar de turbo zo.


A3aan

Misschien heeft mijn garage er wat aan :). Ik wordt er niet bepaald vrolijker van in ieder geval, zo'n waslijst met mogelijke oorzaken. Hopelijk kan de gagage het één en ander uitsluiten zodat ze met (enige..) zekerheid kunnen stellen wat er aan de hand is. Zoniet, toch maar naar een andere garage

denkweb

Kortsluiting (vocht?) of simpelweg defecte luchtmassameter (LMM). Mogelijk ook vacuümlek EGR klep.

A3aan

Kijk, hier wordt het al een stuk overzichtelijker van. Ja, aan de LMM had ik ook al gedacht, n.a.v. wat ik op dit forum had gelezen. Maar volgens garage hoefde niet persé zo te zijn...

ed

De stekker op de lmm wil nog wel eens weerstand geven bij de benzine modellen. Is een officiele modificatie van => tie-wrap.
Of dat bij de diesels ook het geval is weet ik niet, maar is het proberen waard. Maak de contacten van de stekker goed schoon met alcohol, en smeer er daarna wat vaseline in.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

A3aan

Het is zeker het proberen waard. Is contactspray ook goed, of is dit af te raden?

ed

Met contactspray maak je de contacten ook schoon, maar beter is met alcohol. Wel invetten naderhand om corrosie te voorkomen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

A3aan

EUREKA...!! Ik heb contactspray gekocht (had bovenstaande nog niet gelezen), ingespoten en KLAAR.
Ik had niet verwacht dat het zo simpel opgelost kon worden. Met deze kwaal heb ik maanden rondgereden. Soms deed hij het goed maar des te vaker niet.  Tochwel een afgang eigenlijk dat mijn garage dit niet kan bedenken en op z'n minst dit eerst probeert. Ik moet toegeven dat ze het wel voorzichtig aan deden en probeerden te voorkomen om mij met allerei (onnodige) kosten op te zadelen, vandaar dat ik er zolang mee rond heb gereden.
Maar oké, zo'n simpele tip is dus goud waard, dit forum dus ook.......ja ik heb al een forum sticker achterop om dit te promoten!
Ik zal trouwens het contactje ter bescherming invetten.
Bedankt.

thuur

Citaat van: A3aan op 31-03-2005 20:55:04
EUREKA...!! Ik heb contactspray gekocht (had bovenstaande nog niet gelezen), ingespoten en KLAAR.
Ik had niet verwacht dat het zo simpel opgelost kon worden. Met deze kwaal heb ik maanden rondgereden. Soms deed hij het goed maar des te vaker niet.  Tochwel een afgang eigenlijk dat mijn garage dit niet kan bedenken en op z'n minst dit eerst probeert. Ik moet toegeven dat ze het wel voorzichtig aan deden en probeerden te voorkomen om mij met allerei (onnodige) kosten op te zadelen, vandaar dat ik er zolang mee rond heb gereden.
Maar oké, zo'n simpele tip is dus goud waard, dit forum dus ook.......ja ik heb al een forum sticker achterop om dit te promoten!
Ik zal trouwens het contactje ter bescherming invetten.
Bedankt.

Contactspray helpt altijd in het begin. Helaas laat dit een vieze laag achter waardoor op den duur het probleem alleen maar zal verergeren. Hoe vaker je het spul gebruikt, hoe korter het gaat werken. Beste is, zoals gezegd, goed reinigen met alcohol.

Wel fijn dat je weet waar het aan ligt ;)


Gr 8)

ed

Maar je schrijft dat je er contactspray op hebt gespoten. WAAROP DAN??
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

thuur

Citaat van: ed op 01-04-2005 10:27:54
Maar je schrijft dat je er contactspray op hebt gespoten. WAAROP DAN??


---->

Citaat van: ed op 31-03-2005 16:48:43
De stekker op de lmm wil nog wel eens weerstand geven bij de benzine modellen. [...]
Of dat bij de diesels ook het geval is weet ik niet, maar is het proberen waard. Maak de contacten van de stekker goed schoon met alcohol, en smeer er daarna wat vaseline in.

Citaat van: A3aan op 31-03-2005 20:55:04
EUREKA...!! Ik heb contactspray gekocht (had bovenstaande nog niet gelezen), ingespoten en KLAAR.  [...]
Ik zal trouwens het contactje ter bescherming invetten.
Bedankt.

;)


Gr 8)

A3aan

Ik heb contactspray op de stekker (contact) van de LMM gespoten. Maar blijkbaar, zoals jullie adviseren, is contactspray niet afdoende en dus beter. Dus ik zal het alsnog met alcohol schoonmaken en daarna insmeren met vaseline. En ik zal de andere contacten gelijk ook maar meenemen als ik toch bezig ben. Is spiritus ook goed, dit is toch ook pure alcohol?

thuur

Waar ik de beste ervaringen mee heb is alcohol bij de drogist. Die hebben 2 oplossingen: 70% en 90%. Go all the way ;)

Gewoon zelf een flesje meenemen met spuitpompje en laten vullen, kost bijna niets.


Gr 8)

PS: heel verleidelijk, maar niet drinken, de overige procenten bevatten een giftige stof :'( ;)

denkweb

Ik ken nog wel wat Whisky merken die daar ook voor in aanmerking komen, kun je ook op rijden eventueel ;)


thuur

#14
Citaat van: denkweb op 02-04-2005 10:59:42
Ik ken nog wel wat Whisky merken die daar ook voor in aanmerking komen, kun je ook op rijden eventueel ;)



En wat ruiken de mensen dan die achter je rijden? ;D ;)


Gr 8)