Cabriodak klaagt

Gestart door Woger, 25-04-2016 17:59:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Woger

Ik heb regelmatig dat als ik weg rij (met het dak gesloten) dat de auto begint te klagen over het dak. De lampjes van de dak open/dicht knop begint te knipperen en je hoort het "fasten you seatbelts" geluidje. Blijkbaar denkt ie dat het dak niet helemaal open of niet helemaal dicht is. Weet iemand waar ik dat moet zoeken?

elianmars

Heb je de mogelijkheid om de boel uit te lezen? Misschien dat je er op deze manier achter kunt komen wat er loos is.

UserID6342


Woger

Ja, maar daar komt niets uit. Als ik de kap even een stukje open doe en dan weer dicht, is het probleem weer even weg. Vanavond was het ook weg nadat de auto een paar minuten had uit gestaan.

elianmars

Waarmee is het uitgelezen?

Woger


elianmars

Ja, dan is het logisch dat er niks uit komt  :P

Lees 'm maar eens uit met Vida. Dan weet ik (bijna....) zeker dat er een foutcode tevoorschijn komt.

Dit kwam er tevoorschijn toen ik onze C voor de eerste keer aan Vida hing (CAB codes zijn van het dak):


Woger

Ik heb geen Vida   :(

elianmars

Ik wel  ;D

Misschien dat er iemand in de buurt van jou Vida heeft? Er is volgens mij een topic hierover. Ik zal eens zoeken.

Edit: gevonden: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,73591.msg1558714.html#msg1558714

Woger

Had ik inderdaad al gevonden, maar in een straal van 100km geen Forumlid/Vida te vinden  :eusa_think:
\geen wonder dat ik na 2 maanden nog steeds geen enkele sticker / C70 cabrio heb gespot...

Woger

Wat heb je voor Vida eigenlijk nodig (buiten Vida software) ?

UserID6342

Dice kast, is het gedeelte tussen je laptop en auto wat voor de communicatie zorgt tussen beide...

Sbv

Citaat van: Woger op 25-04-2016 19:47:36
Had ik inderdaad al gevonden, maar in een straal van 100km geen Forumlid/Vida te vinden  :eusa_think:
\geen wonder dat ik na 2 maanden nog steeds geen enkele sticker / C70 cabrio heb gespot...
Marcel is al geen 100 km ver weg. Bouke had je ook kunnen helpen recent met uitlezen

Woger

Ok,
Deze weer even openen. Heb de hele winter geen probleem gehad met het dak. Nu de temperatuur weer boven de 10 graden komt, begint ie weer te klagen.  Dit waren de fouten, maar ik moet hem nog opnieuw uitlezen:
CAB-120 Convertible Top Invalid position state
CAB-121 Convertible Top Invalid position state
CAB-311 Convertible Top, Closing Current too high
en
VGLA-451 Movement Sensor faulty signal

Is er achter te komen welke sensor niet goed functioneert, of moet daar een speciale tool aan te pas komen?

rifwachter

Beginnen om het dak opnieuw te laten kalibreren.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo