Automaat af en toe niet in hoogste versnelling C70 2.3 t5 `99

Gestart door luuk123456, 05-05-2016 07:46:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

luuk123456

Af en toe bij het oprijden van de invoegstrook op de snelweg bijvoorbeeld, schakelt de bak niet in z`n hoogste versnelling.
Als ik vervolgens wat gas terugneem dan schakelt hij alsnog.
Ook hoor ik een bonk/tik bij het in D (en R) zetten van de automaat.

De zoekfunctie leert me dat olie verversen en uitlezen in het algemeen de eerste stap is bij het vinden/oplossen van dit euvel.
Olie gaat ververst worden, maar helaas heeft 'mijn' garagebedrijf niet de goede uitleesapparatuur voor het uitlezen van de computer van de automaat.
Dit zal dus bij de dealer moeten gebeuren...

Toch hoop ik dat door het aanmaken van dit topic, leden misschien nog tips en/of advies voor me hebben omtrent dit probleem.

Ik hoop niet dat dit uitloopt op een bak wissel/revisie, want dan gaat het er toch echt op lijken dat we terug gaan naar `n V70.
We zijn in het verleden toch wel erg verwend met de ruimte die een V70 biedt, en de C70 NIET ;D

Bedankt alvast voor eenieder die de moeite wil nemen om te reageren!

Vriendelijke groet,
Luuk


luuk123456

#1
Ook nu dacht ik weer alle informatie keurig genoemd te hebben, vergeet ik dát weer ::)

Als leek kan ik je vertellen dat zich rechtsboven de schakelaar Shiftlock/override bevindt, en dat het een automaat is zónder de S E knoppen.
Ik geloof dat het dan inderdaad `n 4 traps AT is, toch?

Groet,
Luuk


Sbv

ik gok een adaptieve 4 bak. welk schakelpatroon is er ? P R N D 4 3 L ?    of P R N D 3 L in ieder geval zonder 4 erin

luuk123456

Citaat van: Sbv op 05-05-2016 07:57:38
ik gok een adaptieve 4 bak. welk schakelpatroon is er ? P R N D 4 3 L ?    of P R N D 3 L in ieder geval zonder 4 erin

Die laatste inderdaad, dus zónder de 4

Blackfox

Het is denk beter om te flushen ipv alleen te verversen.
Maar daar zijn de meningen over verdeeld.


Veel info zie link.

http://www.volvov70forum.com/topic.php?t=2204

luuk123456

Citaat van: Blackfox op 05-05-2016 09:12:50
Het is denk beter om te flushen ipv alleen te verversen.
Maar daar zijn de meningen over verdeeld.


Veel info zie link.

http://www.volvov70forum.com/topic.php?t=2204

Dank voor de link Blackfox!
Het lijkt veel (alle?) door mij genoemde problemen op te lossen/ te verminderen...
Voor dat geld altijd nog te proberen als laatste redmiddel.

)()()sT

Citaat van: Sbv op 05-05-2016 07:57:38
ik gok een adaptieve 4 bak. welk schakelpatroon is er ? P R N D 4 3 L ?    of P R N D 3 L in ieder geval zonder 4 erin

Wat voor bak heeft mijn C70 dan? P R N D 3 2 1
Da's toch ook een 4-bak?

arjen850

Citaat van: )()()sT op 05-05-2016 09:50:05
Citaat van: Sbv op 05-05-2016 07:57:38
ik gok een adaptieve 4 bak. welk schakelpatroon is er ? P R N D 4 3 L ?    of P R N D 3 L in ieder geval zonder 4 erin

Wat voor bak heeft mijn C70 dan? P R N D 3 2 1
Da's toch ook een 4-bak?

heb jij een 2 erin zitten?

)()()sT



NinaPaul

Eerst uitlezen. Waarom niet eerst een duidelijke diagnose laten stellen door een (automaten) specialist?

Straks spoel je de bak voor € 100,- olie en € 50,- arbeidsloon, dan doet die het nog steeds en moet je alsnog naar de specialist, dubbele kosten.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

classicT5

Is het schakelen naar de hoogste versnelling of de lock- up die het niet doet?

Klinkt voor mij naar iets met de ventielen. Olie verversen kun je ook zelf voor weinig doen, dan heb je tegen geringe kosten al een indicatie of je het in die hoek moet zoeken.

luuk123456


luuk123456

Citaat van: NinaPaul op 05-05-2016 11:48:43
Eerst uitlezen. Waarom niet eerst een duidelijke diagnose laten stellen door een (automaten) specialist?

Straks spoel je de bak voor € 100,- olie en € 50,- arbeidsloon, dan doet die het nog steeds en moet je alsnog naar de specialist, dubbele kosten.


Daar heb je gelijk in, maar zoals ik schreef; Misschien dat er ervaringsdeskundige zijn die me kunnen vertellen in welke hoek ik het zou kunnen zoeken.

luuk123456

Citaat van: classicT5 op 05-05-2016 11:52:03
Is het schakelen naar de hoogste versnelling of de lock- up die het niet doet?

Klinkt voor mij naar iets met de ventielen. Olie verversen kun je ook zelf voor weinig doen, dan heb je tegen geringe kosten al een indicatie of je het in die hoek moet zoeken.

Ja, da`s `n goeie vraag. Daar durf ik van achter de laptop eigenlijk geen gedegen antwoord op te geven...
Hoe kan ik dat het beste uitproberen? Is het echt zo makkelijk/logisch om gewoon mee te tellen met de versnellingen tijdens het schakelen?

Olie verversen wil ik ook best proberen om te kijken of het enigszins verschil maakt. Zo niet, ja dan ben je in ieder niet de hoofdprijs kwijt...