Geen 850, maar toch een V70

Gestart door PaulV70, 02-04-2005 22:34:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PaulV70

Na jaren met veel plezier en vele vele km's zonder problemen met mijn 945 (bj 1992) gereden te hebben, toch de stap gezet naar de 5 cilinder. Eerst nog gedacht aan een 945 uit 1998, maar toch trok de 5 cilinder zich naar mij toe. In eerste instantie kon ik een zeer mooie 855 GLT uit 96 van mijn oom overnemen maar het prijsverschil met een V70 - 140 pk uit 99 met alles erop en eraan, 1e eigenaar,  was zeer gering. Vandaar dat het de V70 is geworden. Deze was gewoonweg zeer gunstig geprijsd omdat de vorige eigenaar er snel van af moest. Alles gecontroleerd bij de dealer en alles maar ook alles was goed. Het is geweldig rijden in vergelijk met de toch relatief verouderde techniek van de 945. Natuurlijk al veel met het raam open gereden, gewoon super sound.  
Opweg naar minimaal 150.000 km er weer bij sturen.

Paul

toycar

 :D
Welkom Paul. We zijn zeer benieuwd naar een..........foto!
Btw, wat is de betekenis van Vespa in relatie tot roffel?

The Saint

Hey Vespa, gefeliciteerd met je nieuwe Volvo!

(Zit je oom ook op het forum?)

Groeten The Saint
No shirt no shoes, no pinball

Powerpete

Me too.... Maar een V70 uit 99 is gewoon een 850 met een ander typeplaatje.....

Foto ???

Verder welkom op ons gezelli forum, ik heb er al een hoop aan gehad en hoop er nog een hoop te leren......Peet..... 8)

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

BartT5R

Welkom "wesp",
heb je vroeger Vespa gereden? Ik heb er drie gehad, 2x50cc en 1 125cc, das ook zo'n hecht clubgevoel.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

PaulV70

Hallo,

Dank voor jullie reactie's. Vespa is gewoon een naam die ik gebruik vanwege mijn andere hobby nl de Vespa scooter. Ik heb nog steeds een fraaie Vespa GS160 uit 1962 en een Matchless G3 uit 1959 (in opbouw). Ook nog bezig met de restauratie van een AR Guilia uit 1978. Veel rottigheid repareren maar wel leuk en ontspannend.

De foto komt zeker, alleen even geduld.

Op dit moment problemen met mijn ECC. Een niet dealer garage zegt dat hij geen foutmelding krijgt. Airco koelt wel, lampje (groen) op de on-schakelaar knippert continue. Als ik de airco uitschakel knipperen in rood de off-schakelaar en de rechterschakelaar van de re-circulatie. De linkerschakelaar van de re-circulatie is nog steeds continue groen. De on-schakelaar knippert vrolijk in groen door. Het lijkt wel een lichtorgel maar heus niet leuk.

Ik laat op korte termijn de dealer ernaar kijken en zal zijn bevindingen en vermelden op het forum.

Verder rijdt de V70 super. Ik wil niets anders meer dan 5-cilinders

Groeten Paul


elianmars

Citaat van: Vespa op 09-05-2005 22:27:19


Op dit moment problemen met mijn ECC. Een niet dealer garage zegt dat hij geen foutmelding krijgt. Airco koelt wel, lampje (groen) op de on-schakelaar knippert continue. Als ik de airco uitschakel knipperen in rood de off-schakelaar en de rechterschakelaar van de re-circulatie. De linkerschakelaar van de re-circulatie is nog steeds continue groen. De on-schakelaar knippert vrolijk in groen door. Het lijkt wel een lichtorgel maar heus niet leuk.

Ik laat op korte termijn de dealer ernaar kijken en zal zijn bevindingen en vermelden op het forum.

Verder rijdt de V70 super. Ik wil niets anders meer dan 5-cilinders

Groeten Paul



Dit kan van alles zijn. Even uit laten lezen bij een Volvo dealer. Heb ik afgelopen vrijdag ook laten doen. Ze kunnen je dan precies zeggen wat er aan de hand is.

Enne.......... welkom hier!! Heel veel plezier met je V70!!

Volvo comfort

Eey Vespa

Veel sucsess met je V70
Gaat toch iets sneller dan die pizza brommers ;D

En dat geluid van die Vijf ciinder is gewoon heerlijk

Als ik op de snelweg ff een autootje inhaal dan zit ik altijd te genieten/lachen van het geluid en dan verklaart mn vriendin me voor gek..

Ik zit er zelfs aan te denken om een ander luchtfilter te plaatsen zodat je de roffel nog beter hoort..

gr. Koos

b0nkolok

Welkom, welkom!
Heb ook 765 en 745 gereden, maar een 850/V70 classic is idd heel anders. Dat merk je nu dus ook goed. Veel roffelplezier.
Wat je ECC lichtorgeltje betreft, daar moet elke dealer raad mee weten.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

PaulV70

Ik heb mijn naam aangepast welke meer bij het Volvo gevoel past. Foto komt echt nog. Geduld.

Groeten Paul