Frank stelt zich voor

Gestart door Frax, 06-06-2016 22:20:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frax

Hallo iedereen,

Mijn naam is Frank en sinds een aantal weken trotse bezitter van een Volvo V70 Classic uit 97 (2.5 10V). Na eerst gezocht te hebben naar een Alfa Romeo toch besloten om voor de Volvo te gaan. Deze kon ik redelijk goedkoop aanschaffen en zijn in de regel toch een stuk betrouwbaarder dan de Alfa's  :D Ik hoop hier de aankomende tijd zonder al te veel problemen lekker mee te kunnen cruisen!

Aangezien de auto op leeftijd is en de nodige ervaring heeft (335.000km) werkt niet alles meer op en top. Hierover heb ik natuurlijk legio vragen en ik hoop dat jullie hier wellicht antwoorden op hebben. Hier en daar inmiddels al wat vervangen zoals luchtfilter, veerpoot, radio, bovenste motorsteunrubber, interieurfilter en nog een aantal dingen.

Momenteel ben ik bezig om alles goed te reinigen aangezien de auto behoorlijk vies was. Ik ben nu begonnen met het interieur en zal als het beter weer is de buitenkant aanpakken. Hier zal hij behoorlijk van opknappen!

In 2012 heb ik mij al eens aangemeld voor het forum aangezien ik toen een 850 had aangeschaft voor de carbagerun. Toen heb ik het forum met name gebruikt om te zoeken naar informatie en alleen maar mee te lezen. Nu ben ik van plan het forum ook anders te gaan gebruiken aangezien ik nu legio vragen heb over van alles en nog wat.

Hieronder een afbeelding van V70 zoals hij er nu bij staat. Hij is van een afstandje genomen zodat hij er redelijk uitziet   :eusa_dance:


volvobug

Welkom hier, en een 10V met die km stand kan nog wel een tijdje mee als die normaal onderhouden is.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Frax

Er zijn wel wat punten van aandacht welke wel aangepakt moeten worden. Zo is, denk ik, de carterventilatie verstopt. Ik merk namelijk iets van overdruk in het blok en soms pluimt hij een beetje. Olie en filter moet vervangen worden en de airco werkt niet naar behoren. Hierover zal ik dus nog wel wat vragen stellen.

EasyRider

Welkom Frank
Ook ik bezit sinds kort mn 2e Volvo , en voor de Volvo n Alfa 155 2.0 16v .
Achteraf gezien... goed dat die polo mn Alfa in mekaar duwde en ik de overstap kon maken naar n V40 2.0i 16v .
IK heb er iig geen spijt van gehad .
Alleen jammer dat de V40 de bak stierf .
Dus weer op zoek naar n ander voertuig . Andere merken kwamen eigenlijk niet in aanmerking behalve n Volvo
liefst n 850 en ook nog op lpg ...... ikke happy
Wat je ook doet , doe t veilig

I"m not easy , but we can discuss it

Brammetje

Welkom Frank,

Over de carterventilatie is hier veel te vinden. Ik had hetzelfde probleem. Als gevolg daarvan ging de nokkenaskeerring lekken. Alles verholpen door een set te bestellen en Dirk342 heeft het voor me vervangen.

Veel plezier met je roffel!
V70 97, 2,5T AWD, beige leder, R-bumper, XC-bumper, Dubbel RVS, Columba antraciet.

Lammert


FGG

Citaat van: Frax op 06-06-2016 22:20:27
Hij is van een afstandje genomen zodat hij er redelijk uitziet   :eusa_dance:

;D

Welkom terug, Frank.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Pete

Welkom! Ik ben zelf vrij nieuw hier, dus ken je nog niet, maar wie weet komt daar verandering in!
Volvo:  Very Odd Looking Vehicular Object