De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Thys

Die pompoen gaat hard :o

Heb je de TPS al eens vervangen? Voor de stationairloop doet die niet zoveel, maar als je de gasklep toch loshaalt zou je die gelijk mee kunnen nemen. Gaf bij mij, en vele anderen hier, een groot verschil in het vloeiend optrekken van de auto.

Vulk

#91
Ik heb lang getwijfeld om deze post al dan niet te plaatsen maar here goes...

Sinds een aantal jaar ben ik op verschillende vlakken keihard bezig geweest. Een enorme groei (en bijhorende drukte) op het werk, continu bezig met werkzaamheden in huis, 2 jonge kinderen, een auto van 22 jaar die ik dagelijks wil gebruiken en nog enkele zaken die ik liever hier niet plaats.

Vooral het werk is een zware dobber. Alleen verantwoordelijke zijn voor een installatie (waterzuivering) die 24/7 draait en die eigenlijk te klein is voor de load de er in gaat, is bijzonder lastig. Het laatste jaar ben ik quasi elke dag met mijn werk bezig geweest. Al was het even telefonisch advies geven. Ook 's nachts, in het weekend, op kerstmis, ... Gelukkig ben (was) ik bezig met een uitbreidingsproject waardoor het ding tegen eind volgend jaar het dubbel van de huidige capaciteit zal hebben. Al is zo'n project ook niet niks om te doen.

Het laatste half jaar heb ik fysiek al enkele keren een waarschuwing gehad doordat ik gewoon letterlijk neerviel. Twee keer is me dat gebeurd, maar telkens was ik snel op de been. Eind juni zat ik in een vergadering en ging ik terug neer. Alleen kwam ik niet meer bij. Uiteindelijk in het ziekenhuis terecht gekomen, waar vrij snel bleek dat er fysiek niets mis met me is, gelukkig...

Mentaal daarintegen... Je kan zeggen dat ik nogal hard overspannen ben. Zeer prikkelbaar, niets meer kunnen hebben, ... Intussen ben ik al meer dan een maand thuis en ik merk eigenlijk nog maar weinig beterschap. Als er 'slecht' nieuws komt of er gaat iets mis, dan is dat genoeg om mij een volledige dag plat te krijgen... Kinderen moeten bij mijn (schoon)ouders verblijven als mijn vrouw moet werken... Sinds een weekje lukt halve dagen wel al.

Dat is de reden waarom de 850 er zou uitgaan, gewoon een dikke zorg minder. Momenteel steek ik er meer energie in dan dat ik er uithaal, en dat is nooit goed. Nu weet ik ook wel dat het ooit weer goed met me komt en dat ik dan zeker de 850 zou gaan missen... Nog even volhouden tot hij oldtimer is dus. Het is niet dat hij me te duur wordt of dat ik er niet meer warm van wordt ofzo.

Een andere auto ernaast is een optie, maar ook dat loopt stevig in de papieren. Als je pakweg een V60 of golf Variant wil kopen, al dan niet jong 2dehands, dan ben je gemakkelijk 30k euro kwijt...

Vulk

Citaat van: Thys op 31-07-2016 15:24:28
Die pompoen gaat hard :o

Heb je de TPS al eens vervangen? Voor de stationairloop doet die niet zoveel, maar als je de gasklep toch loshaalt zou je die gelijk mee kunnen nemen. Gaf bij mij, en vele anderen hier, een groot verschil in het vloeiend optrekken van de auto.

TPS is een maandje terug vervangen. Heb ik toen niets van gemerkt. :)

volvobug

#93
Gezondheid en welzijn gaan voor, goed dat je daar voor kiest. En als een stuk blik daarvoor moet wijken, het zij zo. Aan de andere kant, hopende dat je weer in "normale doen" komt is het wellicht een optie de gele te schorsen voor betere tijden? In ieder geval veel gezondheid en wijsheid gewenst.

Edit: typo
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

CarolineB

Dat gaat echt nog wel even duren Thomas, een maand is erg kort om al verbetering te zien.

Ik zit ook thuis, maar dan sinds eind maart.
Ik kan nu pas zeggen dat de oude Caroline er weer een beetje begint te komen.
Dus neem alsjeblieft de tijd om tot rust te komen, anders ben je zo weer terug bij af.

Sterkte!


GekkeBelg

Hey man! Leuk topic! Had het oude ook al ff doorgelezen.
Sorry te horen v da slecht nieuws, ma ge zijt zeker ni de enige. Gun uzelf de tijd om te herstellen zouk zegge ;)

Vraagske, mijn R heeft ook een redelijke vibratie rechtsvoor maar enkel merkbaar op hogere snelheden. Hoe kan je zien of je as nog goed zit? De motorsteun is aan flarden thv rechtse onder. Dus momenteel steek ik het daar op. Al is het waarschijnlijk geen slecht idee om het toch eens te checken.

Thx
Volvo4Life
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GlXi'96
Volvo V40 1.9d '03
Volvo V40 1.9d '03
- BMW k1200S '08
Volvo S60R
- Porsch 944 Cabrio '98 - BWM K1200S '09
Audi A3 '99
BMW 320i '96
Suzuki TL1000s '98
Volvo 480 es 86

Volvo V70R '98 - Volvo 740 turbo 2.0 16v

innocenti

Sterkte en wijsheid kerel. Lastig en moeilijk om de juiste beslissingen te nemen.

KIM

Ik denk dat meerdere mensen hier dat t-shirt hebben Thomas. Neem je tijd want alleen dat zal je terug brengen in oude staat.
Ik heb beter geleerd aan mezelf te denken door een dergelijke situatie.

Ik denk trouwens niet dat je situatie nu bijdraagt aan een rationele beslissing. Ik zou zeggen laat de auto maar even voor wat het is.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe.

V70geRwin

Je kan beter vragen wie niet.
Begin  met het te accepteren en neem vooral geen emo beslissingen zou ik zeggen.
Sterkte en pak je rust!

katuut

Ik ben gespecialiseerd in burnout, en ziekteverzuim met stress etc.

Misschien heb je wat aan de artikelen die ik er over schrijf:

Ruudmeulenberg.nl (onder blogs)
Chronisch last van detaildiarree

UserID6342

Neem je tijd en rust Thomas en voel je niet beschaamd om eens NEE te zeggen.  Ook niet naar je werkgever toe.  Emotionele beslissingen nu even uitstellen want worden niet goed doordacht genomen.  Heel veel sterkte en wijsheid gewenst !

razorx

We hadden elkaar al gesproken, maar nogmaals heel veel sterkte. Besef vooral dat er voor het herstel geen tijd staat.

Vulk

#102
Sinds een tijdje brommen/schuren de remmen soms bij zachtjes remmen. Als ik enkele keren hard rem is het weer weg voor een aantal rembewegingen. De volledige remmerij is vernieuwd de laatste 2-3 jaar, dus heb ik vandaag maar eens de voorkant geïnspecteerd en gereinigd.

Omdat de auto ook lichtjes trilt, ook maar even de naven schoongemaakt. Dat was ook hard nodig.



beter:



Gelijk ook even het contactoppervlak van de velg meegenomen.



Daarna even de remblokken gedemonteerd. De glijpennen hadden een duidelijke roestrand er op zitten. Reminder voor mezelf: stofkapje ontbreekt rechtsvoor.



Uiteraard ook even schoongemaakt, maar daar heb ik helaas geen scherpe foto van.

De zuigers zagen er vrij goed uit, een klein beetje vuil vanbinnen. Dit is normaal vermoed ik?





Aan de remblokken zelf zat een randje net naast het contactoppervlak.



Bij allemaal even opgeschuurd en daarna de boel terug gemonteerd.



Ook de stuuruitslagbegrenzers even ingevet nu ik er gemakkelijk bij kon. Ik hoop dat het euvel nu verholpen is, straks maar een stukje gaan rijden.  Fingers crossed.

Vulk

#103
Rondje gaan rijden, ik heb het schuren niet meer kunnen opwekken. Ik ben benieuwd naar de komende dagen!
Het remgevoel is sowieso een stuk beter. Als ik voorzichtig aan de rem kom, dan bijten de remmen sneller. Beter te doseren.

Dit is een klusje die ik halfjaarlijks ga meenemen tijdens wissel van de zomer- winterbanden. Achter ook maar eens doen.

KIM

Die zuigers zien er bijzonder goed uit zelfs!
De stofhoezen van die dingen moet je in de gaten houden; als die gaan scheuren, gaat de zuiger roesten op het loopvlak en gaan ze uiteindelijk vastzitten.

Die pennen zien er niet erg fraai uit; die dragen zorg voor het schuiven van de klauw en het gelijkmatig verdelen van de druk op de twee remblokken.