De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KIM

Je bent er nog ondersteboven van...  ;D

classicT5


Vulk

Citaat van: classicT5 op 08-08-2016 19:30:14
Ready to stay?!!

Ja hij blijft. Maar het probleem blijft wel.
Het blijft lastig om hem dagelijks te gebruiken.

Duell

Citaat van: Vulk op 08-08-2016 19:31:20
Citaat van: classicT5 op 08-08-2016 19:30:14
Ready to stay?!!

Ja hij blijft. Maar het probleem blijft wel.
Het blijft lastig om hem dagelijks te gebruiken.

Ik snap 'die' gevoelens, dat heb ik ook.
Alhoewel mijne niet zo'n mooie gele is, ik blijf het soms zonde vinden om hem op te korte stukjes te gebruiken.
De auto wordt dan niet goed warm, en de accu laadt niet genoeg op.
Ja.. en ik rij op gas en maak maar 10.000 per jaar, maar uitbouwen kost ook geld.

Maar ik kan geen afscheid nemen van mijn droomauto.  ;D

leons850

Ik ken dat ook wel.
Woon werk verkeer is 9km enkele reis.
LPG in de S70, regelmatig op de fiets....

LPG uitbouwen lijkt mij niet handig, 10dkm ga ik nog wel redden.
Mja ik krijg misschien volgend jaar wel een lease auto, en dan?...
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

stuuraandeverkeerdekant

#170
Hey Thomas, fijne blog om te lezen! Heb m net 'uit'. Echt bijzonder hoe je aan die auto komt en m nu nog hebt. Super pompoen ook. Succes met alles en plezier met de CY!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

BBS

#171
Citaat van: leons850 op 09-08-2016 13:18:15
Ik ken dat ook wel.
Woon werk verkeer is 9km enkele reis.
LPG in de S70, regelmatig op de fiets....

LPG uitbouwen lijkt mij niet handig, 10dkm ga ik nog wel redden.
Mja ik krijg misschien volgend jaar wel een lease auto, en dan?...
Gewoon lekker houden ;) de kosten had je toch al gemaakt en een hobby mag eenmaal geld kosten.

Bij mij is woon-werk verkeer 2,3km enkele reis en die wagen wordt alleen in de weekenden nog gebruikt. De 12k per jaar haal ik nét ;D
In de zomermaanden rij ik wat meer, in de winter staat ie weken bij mij in de garage.....

Maar ik péins er niet over om hem weg te doen :eusa_naughty:
Volvoloos....

Jurijn R

Kost ook maar een goeie 700€ per jaar op gas in Belgie... In vergelijking met Nederland.
Wat is er dan zo duur aan dat hok als wat onderhoud.

Vulk

Gisteren nog eens 's nachts gereden en ik moet zeggen dat de nieuwe koplampen wel een grote verbetering zijn. ;D

triton

Ja Thomas , dan merk je pas het verschil .
Professioneel raddraaier

Vulk

#175
Gisteren voor het eerst sinds de motorwissel de auto op de brug gehad! De onderkant van de auto was nog steeds nat sinds het vervangen van de peilstok. Enkele dagen terug heb ik alles schoongemaakt. Toen de auto op de brug stond bleek alles nog mooi droog!

Tijdens het schoonmaken had ik wel gezien dat de binnenste ashoes aan de passagierskant scheuren vertoonde en al wat lekte ook. Rondomrond de as was een spoor van vet te zien. Een gelegen moment om de andere hoezen eens te bekijken, de buitenste langs de bestuurderskant had ook zijn beste tijd gehad dus die hebben we ook vervangen.















De cruise control deed het sinds enkele weken ook niet meer, het euvel was snel gevonden.



Helaas had Thuur er geen meer liggen, dus is het een noodreparatie me een schroefje geworden. Als er iemand nog zoiets liggen heeft of het artikelnummer kent... het is deze aan het gaspedaal.
Rond de pedalen merkte we nog dit op.  :eusa_wall:



Voorlopig een dikke spanband rond getrokken zodat het niet uit elkaar gaat, maar ik ga dus op zoek naar een andere set pedalen.

Verder zijn de remmen nog eens nagelopen. Thuur zag dat de gemonteerde glijpennen geen originele waren (zaten vast met torx 45 ipv met een inbus). De kwaliteit was merkbaar minder dan een originele, dus zijn er originele ingekomen.



Verder had ik een trilling langs achter in de auto. Ik heb mijn achterste banden opnieuw laten balanceren bij de buurman van Thuur. Er zat een afwijking op van rond de 80g, nu is dat terug nul. Helaas is de trilling niet weg. Zou het kunnen dat de banden van links naar rechts wisselen helpt? Banden liggen er al 2 jaar onder en zijn misschien schuin afgesleten (is me wel niet visueel opgevallen).

UserID6342

Vergis je niet qua glijpennen.... Al je die nu nieuw koopt bij Volvo, zul je ze 9 van de 10 keer krijgen met Torx45 ipv inbus 7 (omdat deze ook zo zijn toegepast in de jongere modellen).  De jongere modellen hebben dus meer/eerder Torx45 origineel als inbus 7. Verder zijn de pennen exact gelijk aan elkaar...

Vulk

Citaat van: Dirk342 op 20-08-2016 09:37:26
Vergis je niet qua glijpennen.... Al je die nu nieuw koopt bij Volvo, zul je ze 9 van de 10 keer krijgen met Torx45 ipv inbus 7 (omdat deze ook zo zijn toegepast in de jongere modellen).  De jongere modellen hebben dus meer/eerder Torx45 origineel als inbus 7. Verder zijn de pennen exact gelijk aan elkaar...

Dat zei Thuur ook al, maar er is toch vermoedelijk een kwaliteitsverschil met de glijpennen die af fabriek gemonteerd zijn.

StefanCJ

Idd, glijpennen in de nieuwe klauwen van de 2004 v70 zijn ook met torx.

UserID6342

Heb het zelf nog niet meegemaakt dat er origineel (!) verschil tussen zat in de pennen.  Deze pennen worden ook alleen vervangen indien te sterk gecorrideerd / verroest en/of de inbus /torx is verkracht door verkeerde sleutels.