De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Vulk

Citaat van: Taranis op 24-10-2016 20:22:13
Weet je zeker dat het stalen frame rondom het glas niet los geroest is en water tussen het glas en het staal door kan?

Rubber sluit heel mooi aan en er zijn nergens blazen ofzo te zien, dus ik denk van niet.

Citaat van: NinaPaul op 24-10-2016 20:50:00
Maar hoe heb je hem nu gewogen?

Afgeknipt en op zijn zij laten liggen. (Heeft een platte kant). Dan met twee man opgetilt en mijn vrouw heeft er een personenweegschaal onder geschoven, display was net leesbaar. Niet handig, maar het is gelukt.

Vulk

Citaat van: Vulk op 01-11-2012 09:12:59
http://www.vulk850.be/Moorsele/garagebijnaklaar.JPG

Nog even de poort schuren en schilderen + het raam schilderen en klaar.  :eusa_dance:

Intussen is de volledige garage bijna afgewerkt.









De Volvo staat na twee weken buiten staan terug binnen. Aan de garage komt nog een nieuwe dakgoot volgende week. Momenteel ben ik de garage volledig aan het leegmaken om dan her in te richten. Er komt ook wat verlichting bij boven de motorruimte van de 850. Daarna nog het pad heraanleggen langs de garage, aarde bijvoegen, tuin nivelleren, ...

Thys

Leuk he, zo'n eigen huis. Er is altijd wat te doen.

Vulk

Vandaag even de winterbanden gemonteerd. Tijdens het neuzen onder de motorkap merkte ik dit op:



Radiator toch lek dus. De retour van die die ik enkele weken terug kocht is net geregeld.  :eusa_wall: Ik vind het verbazend dat de radiator de ene keer kurkdroog is en de andere keer stevig lekt. Soit, deze wordt toch vervangen dus.

Sinds een hele tijd ligt er af en toe een vettig vlekje onder de intercooler. De aanvoerleidingen naar de intercooler zijn quasi olievrij, dus dat is het probleem niet. Ik heb echter wel 2 jaar rondgereden met een zeer stevig olieverbruik (+- 1l op 1000km) en ik vermoed dat de intercooler vol zit met viezigheid van die periode.

Dus heb ik de intercooler genomen van mijn vorige auto en deze wat schoongemaakt. Ik heb deze enkele keren gevuld met een warm sopje met dasty in en telkens laten leeglopen. Daarna nog eens goed gespoeld.



Ook bijhorend beugeltje wat geschuurd en in de zinkspray gezet. Eén dezer nog maar afwerken met een beetje zwarte lak. Niet dat de auto er straks beter om rijdt, maar het is toch terug een onderdeel wat een beetje beschermd is.


StefanCJ

Mooi bezig geweest weer. Ik wacht nog even met banden wisselen aangezien het volgende week weer boven de 10 graden wordt.

stuuraandeverkeerdekant

Mooie garage/tuinhuis trouwens!

Winterbanden, winterbanden... Nog meer van die dingen om over na te denken   :eusa_think:
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

Vulk

#276
Gisteren samen met Thuur de radiator gewisseld. Toen ik daar aankwam na een rit van 220km bleek hij terug keurig droog.  :eusa_think:

Na demontage waren er toch wel de nodige koelwatersporen te zien op de radiator.

De intercooler bleek ook de nodige drap te bevatten:



Gelukkig had ik op voorhand een andere intercooler gereinigd die ik nog liggen had. Aangezien de leidingen richting intercooler niet vol zitten met olie ga ik er van uit dat dit nog viezigheid is van een olieslurpend verleden.

De intercooler die uit de auto kwam is intussen al gereinigd en ligt al klaar voor de  volgende radiatorwissel.

Tijdens de werken hoort een beetje puzzelen er ook bij:





Nadat alles terug gemonteerd is de auto mooi laten warmlopen en dan nog eens bijgevuld.



Deze morgen zag ik (na een rit van 200km gisteren) dat het peil terug een goeie cm gezakt was. Ik ga er even van uit dat er nog een luchtbel in het systeem zat. Alle aansluitingen zijn wel mooi droog.

Beetje een routineklusje waar je eigenlijk niet zo gek veel aan hebt zou je denken... Maar nu blijkt dat het auto iets vlotter is geworden door de gereinigde intercooler te monteren.

On to the next...

SB T-5R

Mooi weer fris dus.
Nog gelukt met dat slangetje voor de KVS aanvoer naar de Turbo?

Vulk

Citaat van: SB T5-R op 27-11-2016 17:28:02
Mooi weer fris dus.
Nog gelukt met dat slangetje voor de KVS aanvoer naar de Turbo?

Nee helaas. Die waren nog niet binnen. Een volgende keer.

Vulk

#279
Winter... Zowel de Volvo als mezelf gaan in een soort van gedeeltelijke rust!

De Volvo blijft in de week sowieso al quasi altijd binnen. Zolang ze zout strooien probeer ik hem in het weekend ook binnen de houden. Alleen als er echt lange ritten moeten gemaakt worden komt hij toch nog buiten. De auto heeft de laatste 2 maand sowieso elk weekend gereden.
Het is niet dat hij niet meer rijdt. Sinds ik de MII heb (half september) heeft de 850 toch nog 3.000km gereden. Bijna allemaal stukken die meer dan 50km bedragen.

Vorige week was er ook zo één. Ik had afgesproken met stuuraandeverkeerdekant om een tang over te nemen. Zoals hier te lezen: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,81418.msg1710951.html#msg1710951

Op die dag was de temperatuur rond het vriespunt, sneeuwde/regende het en werd er massaal zout gestrooid. De uitlaat zag er zo uit na die rit:



Ik heb de auto zo de hele week laten staan. Gisteren moet ik naar Aalst. Enkele rit 70km. Gelijkaardige omstandigheden als vorige week. Op de snelweg merkte ik dat het rempedaal niet goed aanvoelde. Bij voorzichtig doseren gebeurde er niets, bij harder drukken remde de auto te hard. Enkele keren hard geremd en het werd beter. Ik had de indruk dat de auto wat naar rechts trok.

Terug binnen gezet en deze morgen naar buiten gebracht om grondig te wassen. Na de wasbeurt even laten warmlopen op de oprit. Ik merkte terug hetzelfde fenomeen aan de remmen, ... Enkele keren grondig geremd en het werd precies wat beter.

Remmerij is de laatste 3 jaar allemaal vernieuwd door origineel spul, inclusief klauwen.

Auto staat er nu zo bij.



edit: nu ik er aan denk. De velg linksvoor was een pak viezer dan de rechtse.

V70geRwin

Meer rijden  ;D

Ff rondje klauwen schoonmaken?

classicT5

Zal wel vuil zijn icm stilstaan. Klinkt m.i. niet zorgwekkend.

Vulk

Eerst maar een stukje rijden en stevig remmen na de winterprik. Als dat niet helpt maar een schoonmaken.
Ik haat winter! ;D

elianmars

Citaat van: Vulk op 15-01-2017 18:54:06
Eerst maar een stukje rijden en stevig remmen na de winterprik. Als dat niet helpt maar een schoonmaken.
Ik haat winter! ;D

Wat haat jij niet, eigenlijk?  :eusa_think:

Vulk

Citaat van: elianmars op 15-01-2017 20:14:30
Citaat van: Vulk op 15-01-2017 18:54:06
Eerst maar een stukje rijden en stevig remmen na de winterprik. Als dat niet helpt maar een schoonmaken.
Ik haat winter! ;D

Wat haat jij niet, eigenlijk?  :eusa_think:

De lente.