De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vulk

Citaat van: mehn op 08-06-2017 09:29:16
4.3

Bijzonder, dan kijkt die daar wel naar. Tenzij het verschil in de toleranties zit?

Ries van de Zilverschuit

'k Heb die foutcode ook af en toe, al blijft mijn airco schijnbaar goed werken. Goed om te weten dat ook de hogedrukssensor deze fout kan genereren.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

V70geRwin

Altijd fijn als er weer shot zit in de lopende issues.
En een goede uitlijning is toch echt wel de kroon op al het werk aan het onderstel  :eusa_clap:
Lekker sturen dus  ;D

Taranis

Knap staaltje diagnose :eusa_clap: (en duidelijk uitgelegd zodat een ander er ook iets aan heeft)

Soms is er niets mis met een beetje een harde kop hebben :)

850blues

Dat was het rondje rijden wel waard als ik het zo lees.
Fijn dat e.e.a. is opgelost en gelijk ook weer een mooi verslag erbij.
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Vulk

Citaat van: KIM op 26-05-2017 09:36:56
Thomas, dit is de lijst met knippercodes die beschikbaar zijn:

B1 — Electronic climate control
111 No fault
121 Outside temperature sensor shorted to ground
122 Outside temperature sensor open circuit or shorted to 12 volts
123 Driver's side interior temperature sensor shorted to ground
124 Driver's side interior temperature sensor open circuit or shorted to 12 volts
125 Passenger's side interior temperature sensor shorted to ground(earth)
126 Passenger's side interior temperature sensor open circuit or shorted to 12 volts
131 Driver's side air duct temperature sensor shorted to ground(earth)
132 Driver's side air duct temperature sensor open circuit or shorted to 12 volts
133 Passenger's side air duct temperature sensor shorted to ground(earth)
134 Passenger's side air duct temperature sensor open circuit or shorted to 12 volts
135 No signal from engine coolant temperature sensor
141 Faulty signal from driver's side temperature selector switch
143 Faulty signal from passenger's side temperature selector switch
145 Faulty signal from function selector switch
151 Signal from fan speed sensor missing or too high
152 Signal from fan speed sensor shorted to earth
211 Driver's side damper motor position sensor open circuit or shorted to 12 volts
212 Driver's side damper motor position sensor shorted to earth
221 Passenger's side damper motor position sensor open circuit or shorted to 12 volts
222 Passenger's side damper motor position sensor shorted to earth
231 Ventilation damper motor position sensor open circuit or shorted to 12 volts
232 Ventilation damper motor position sensor shorted to earth
233 Floor/defrost damper motor position sensor open circuit or shorted to 12 volts
234 Floor/defrost damper motor position sensor shorted to earth
235 Recirculation damper motor position sensor open circuit or shorted to 12 volts
236 Recirculation damper motor position sensor shorted to earth
311 Driver's side damper motor shorted to earth or shorted to 12 volts
312 Passenger's side damper motor shorted to earth or shorted to 12 volts
313 Ventilation damper motor shorted to earth or shorted to 12 volts
314 Floor/defrost damper motor shorted to earth or shorted to 12 volts
315 Recirculation damper motor shorted to earth or shorted to 12 volts
321 Driver's side damper motor active too long
322 Passenger's side damper motor active too long
323 Ventilation damper motor active too long
324 Floor/defrost damper motor active too long
325 Recirculation damper motor active too long
411 Blower fan seized or drawing excessive current
412 Driver's side interior temperature sensor inlet fan shorted to earth
413 No control voltage at driver's side interior temperature sensor inlet fan
414 Driver's side interior temperature sensor inlet fan seized
415 Passenger's side interior temperature sensor inlet fan shorted to earth
416 No control voltage at passenger's side interior temperature sensor inlet fan
417 Passenger's side interior temperature inlet fan seized
418 No control signal to blower fan power stage
419 Faulty diagnostic signal from blower fan power stage
420 ECU fault in program memory
511 Damper motor limit position self-adjustment not carried out

Hier staat geen enkele foutcode met betrekking tot de druksensor tussen. Ik schat gezien jouw verhaal, zoals Dirk al aangeeft, de druksensor dus als grote kanshebber.

Foutcode 225 staat hier tussen trouwens: http://www.850turbo.be/Volvo/storingcodes-A2.pdf
Niet bij de ECC, maar bij het brandstofsysteem. Raar dat het daar staat, maar de fout bestaat dus. ;D

KIM

Klopt wel. Uiteindelijk is het de motor ECU die de magneetkoppeling schakelt.
Was ik vergeten. Reden hiervoor is dat bij volgas en oververhitting de motor ECU de compressor uit moet kunnen schakelen.

stuuraandeverkeerdekant

Wat was de reden om de schokbrekercups te vervangen? En wat waren de symptomen die eraan vooraf gingen? Mijn auto piept en kraakt wat aan de achterkant als ik hem aan de dakrails heen en weer trek en kon me voorstellen dat dat misschien de veren zijn die over de cups schrapen?
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

Vulk

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 08-06-2017 18:27:15
Wat was de reden om de schokbrekercups te vervangen? En wat waren de symptomen die eraan vooraf gingen? Mijne piept en kraakt wat als ik hem aan de dakrails heen en weer trek en kon me voorstellen dat dat misschien de veren zijn die over de cups schrapen?

Had ze gewoon nog liggen. Hadden amper 50k km onder mijn vorige auto gelegen.

elianmars

Toch vreemd dat Car Cool Systems niet naar de andere sensor heeft gekeken.

Maar mooi dat het weer in orde is, Thomas! :)

UserID6342

Mooi dat het is opgelost Thomas  :eusa_clap: :eusa_clap: Ook ik had niet aan de HD sensor gedacht, juist omdat deze bijna nooit kapot gaan.  Maar wat ik niet snap, als die HD sensor het wel doet bij de ME4.3 zou deze het, in principe, ook moeten doen in de ME4.4.  Als je zo een ME4.4 in een ME4.3 auto drukt zal, zonder aanpassing, de airco altijd meedraaien en niet meer afslaan (gevaarlijk dus). Bij een ME4.3 word deze echt door de ECU geregeld en bij een ME4.4 is het een op sich staand systeem en word totaal anders geregeld, vandaar dan ook altijd de aanpassingen die er gedaan moeten worden in de ME4.4 ecu(of software of hardware matig).

Voor zover mij bekend zijn de controlemogelijkheden / foutcodes van de ME4.3 en ME4.4 ECU, qua airco, gelijk aan elkaar namelijk.

Vulk

#431
Enige wat zou kunnen is dat de toleranties van 4.4 scherper zijn dan van 4.3 lijkt me.

Of dat bij 4.3 de fout pas na een bepaalde tijd voorkomt. Bij het testen heeft de auto er maximaal enkele minuten op gelopen. Bij 4.4 kwam de fout instant naar boven.

Vulk

De vreugde was van korte duur. De airco is er weer mee gestopt. Vandaag is het wel warm weer. Ik denk dat de druk in het systeem toch de hoog oploopt. Maar waarom.

Het startprobleem doet zich sinds deze morgen ook voor bij warme motor en gaat van kwaad naar erger...

arjen850

Citaat van: Vulk op 10-06-2017 16:18:23
De vreugde was van korte duur. De airco is er weer mee gestopt. Vandaag is het wel warm weer. Ik denk dat de druk in het systeem toch de hoog oploopt. Maar waarom.

Het startprobleem doet zich sinds deze morgen ook voor bij warme motor en gaat van kwaad naar erger...

Er zit genoeg vulling in? Fan draait?

UserID6342

Als je de ME4.3 ECU erin drukte deed de airco het dan wel goed ?  Anders druk je die 4.3 ECU er eens in en blijf even een poosje rijden om te testen ?  Als de airco het dan wel gewoon goed blijft doen, ligt het dus aan de ECU (wat Thuur ook al dacht)