De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

)()()sT

Citaat van: Vulk op 16-07-2017 08:56:34
Citaat van: )()()sT op 16-07-2017 08:54:16
Heb jij dan zo'n kleine tank?

Vroeger heb ik er nog wel eens 41l ingekregen, maar sinds de software van de installatie aangepast is kan ik de tank niet meer leegrijden.

Oké, gek. Ik heb gewoon 61 bruto, dus dan haal je 48/49 netto.
Mijn saf had eerst ook een kleinere tank, maar dat was dan ook een LPi-installatie uit 2001.

Vulk

Citaat van: )()()sT op 16-07-2017 09:36:53
Citaat van: Vulk op 16-07-2017 08:56:34
Citaat van: )()()sT op 16-07-2017 08:54:16
Heb jij dan zo'n kleine tank?

Vroeger heb ik er nog wel eens 41l ingekregen, maar sinds de software van de installatie aangepast is kan ik de tank niet meer leegrijden.

Oké, gek. Ik heb gewoon 61 bruto, dus dan haal je 48/49 netto.
Mijn saf had eerst ook een kleinere tank, maar dat was dan ook een LPi-installatie uit 2001.

Had je dan wel een vlakke laadvloer? Stukje uit het hout gefreesd?
Misschien toch eens informeren naar de mogelijkheden. Een actieradius van 350-400km lijkt me niet verkeerd.

de Boeing

ik heb ook 62l bruto, zonder echt aanpassingen van de vloer. 68l kan ook maar dan moet je wel wat uit je laadvloer frezen dacht ik (en met name de pomp deksel)

razorx

Citaat van: de Boeing op 16-07-2017 16:17:02
ik heb ook 62l bruto, zonder echt aanpassingen van de vloer. 68l kan ook maar dan moet je wel wat uit je laadvloer frezen dacht ik (en met name de pomp deksel)
Yep. Dat was bij onze R nodig.

yannickdv

Super service van CC!

Ik heb een verdamper van Car Cool zelf gemonteerd. Ik meen NRF..

De originele gaan blijkbaar vaker kapot, aldus CC. Die in mijn T5 was al eens vervangen in 2007 (door een originele, tevens heullllll duur), en nu in 2017 kon ie weer. Dus ik durf te zeggen dat een originele een levensduur van ongeveer 10jr heeft haha.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

FrankvdAa

Ik heb ruim een half jaar geleden de verdamper laten vervangen ivm lekkage, maar daar kwam nog de originele uit. Die was dus 18 jaar oud ;D
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

yannickdv

Heel netjes, merkwaardig genoeg had mijn 2e verdamper toch een hoop zooi op het oppervlak zitten (bomen spul), terwijl ik wel een interieurfilter heb. Was dit bij jou ook zo?
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

Vulk

Citaat van: yannickdv op 21-07-2017 08:47:11
Heel netjes, merkwaardig genoeg had mijn 2e verdamper toch een hoop zooi op het oppervlak zitten (bomen spul), terwijl ik wel een interieurfilter heb. Was dit bij jou ook zo?

Kan ik je binnen enkele weken zeggen. Ik heb er ook een interieurfilter inzitten, maar ik ben pas 3 jaar eigenaar van de auto dus weet niet wat er voorheen is gebeurd.

FrankvdAa

Citaat van: yannickdv op 21-07-2017 08:47:11
Heel netjes, merkwaardig genoeg had mijn 2e verdamper toch een hoop zooi op het oppervlak zitten (bomen spul), terwijl ik wel een interieurfilter heb. Was dit bij jou ook zo?

Heb hem zelf niet vervangen en heb alleen de verdamper achteraf gezien, maar toen zag hij er verder netjes uit.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

)()()sT

Citaat van: FrankvdAa op 21-07-2017 08:13:41
Ik heb ruim een half jaar geleden de verdamper laten vervangen ivm lekkage, maar daar kwam nog de originele uit. Die was dus 18 jaar oud ;D

Ja maar hier is het bijna altijd kloteweer. Daar in España niet 8) ;D

yannickdv

Citaat van: Vulk op 21-07-2017 11:28:49
Citaat van: yannickdv op 21-07-2017 08:47:11
Heel netjes, merkwaardig genoeg had mijn 2e verdamper toch een hoop zooi op het oppervlak zitten (bomen spul), terwijl ik wel een interieurfilter heb. Was dit bij jou ook zo?

Kan ik je binnen enkele weken zeggen. Ik heb er ook een interieurfilter inzitten, maar ik ben pas 3 jaar eigenaar van de auto dus weet niet wat er voorheen is gebeurd.

Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

Vulk

Intussen een verdamper besteld bij Car Cool Systems. Pakje ging hier afgelopen week aankomen, maar het pakje is zoek.
Als alles goed is hebben ze gisteren een tweede pakje opgestuurd. Normaal komende zaterdag verdamper inbouwen!

Intussen heb ik een  EVAP-klep die serieus tikt ook. Ik stoor mij er niet aan, maar het begint ambetant te worden dat ik telkens aan mensen moet uitleggen wat het getik is.

Ik heb nog een evap-klep liggen van mijn vorige auto, maar die past niet. Ik ben even aan het bekijken hoe ik dit het mooist oplos. Verloopstekker kopen, stekker aanpassen, ... Nieuwe evap kopen kan altijd nog.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,24888.msg1736184.html#new

Vulk

#537
Goed ik heb het EVAP-gebeuren eens bekeken. Probleem: ik heb een auto uit 1994 met een tikkende Evap klep, de reserve die ik heb komt uit een auto uit 1996 en die heeft een andere stekker.

Zie ook hier: de stekker aan de auto naast de nieuwe EVAP-klep. Past dus niet. Er zit een nokje te veel.



Ik hoor wel eens 'met een hamer past alles', maar deze keer heb ik de vijl genomen. En nee , ik had even geen kleinere vijl bij de hand overigens.



En dan krijg je dit:



Ik ga straks maar even proefrijden. Ik ga er van uit dat het lambda-lampje uitblijft en de boel niet meer tikt. En anders bouw ik de boel terug en kan ik alsnog een nieuwe bestellen.

Nog even de twee types na elkaar. Op het nummer en de stekker na is er uiterlijk geen verschil. Bij het nieuwe type zat er nog een terugslagklepje. Heeft dat zin om dat er nog tussen te steken? Zoja waartussen? Tussen de EVAP en het spruitstuk of tussen de EVAP en het opvangpotje? Wat is het voordeel hiervan?


arjenT5R

Aan stekkers vijlen is wel vrij "rebels" voor jou doen. ;D ;D

Als je op t nieuw en oude klepje blaast en eh.. zuigt is er dan verschil in werking?

Misschien is t alleen net een ander spoeltje ofzo.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

Citaat van: arjenT5R op 29-07-2017 13:53:05
Aan stekkers vijlen is wel vrij "rebels" voor jou doen. ;D ;D

Als je op t nieuw en oude klepje blaast en eh.. zuigt is er dan verschil in werking?

Misschien is t alleen net een ander spoeltje ofzo.



Ik heb er niet aan gezogen eerlijkgezegd. ;D