De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Citaat van: arjenT5R op 29-07-2017 13:53:05
Aan stekkers vijlen is wel vrij "rebels" voor jou doen. ;D ;D


LOL ;D

Ik had het andersom... heb ook eens de klep van m'n '93 850 uitgeprobeerd in de saffron al meen ik me te herinneren dat ik toen ook iets uit de klep (en niet de stekker) moest halen  :eusa_think:


Vulk

Net een rondje gaan rijden: klepje tikt niet, geen lambda-lampje, strak stationair toerental, ...

= geslaagd!

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

peteRRR

Onderin die creme stekker hoort nog een rubber te zitten voor afsluiting en stabiel contakt.
Even voorbeeld van een stekker met zo,n rubber,...https://viscodiesel.nl/connectoren/connector-2-pin-prc2-0022-b.html

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Vulk

#544
Vandaag was het tijd om naar de keuring te gaan met de 850. Lichtjes netjes laten afregelen en karren maar. Dit jaar terug geprobeerd om zonder catalysator door de keuring te komen...

Guess what: afgekeurd!

Niet op de lichten, remmen, uitstoot, ... maar wel op de banden.
Op de achteras heb ik 2x Michelin Pilot sport 4 liggen, met een snelheidsindex ZR.
Op de vooras heb ik twee Continental's sportcontact 5 met een snelheidsindex V. Tot 240km/u dus. Aangezien er op de papieren van mijn auto staat dat deze 245km/u haalt zijn die banden niet voldoende en moeten ze er af.

Zou tegen uiterlijk volgende week vrijdag moeten gefixt worden. Ik zal hier in de buurt eens rondhoren of ik een set kan lenen en anders moet ik mij twee nieuwe banden bestellen... De conti's rij ik dan later gewoon want die hebben nog 5-6mm profiel....

België op zijn best. ;D

razorx

Bizar. Zeker waar de maximum snelheid van een x70 bin op 238km/h begrensd is.
Ik weet niet hoe dat voor een 850 officieel ligt.

850blues

Denk je even weg te zijn van het ene "gezeik", krijg je het andere....
Volgens mij ben je wel toe aan een goed biertje  ;D

Geen idee of het in NL al een optie is, laat staan bij jullie, maar heb je V- winterbanden liggen en dan zo'n stickertje op je dashboard plakken met de vermelding max 240 (of is dat erg creatief gedacht).
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Vulk

Citaat van: 850blues op 01-08-2017 17:57:34
Denk je even weg te zijn van het ene "gezeik", krijg je het andere....
Volgens mij ben je wel toe aan een goed biertje  ;D

Geen idee of het in NL al een optie is, laat staan bij jullie, maar heb je V- winterbanden liggen en dan zo'n stickertje op je dashboard plakken met de vermelding max 240 (of is dat erg creatief gedacht).

Dat laatste heb ik ook bekeken. Bij ons mag je winterbanden monteren met een snelheidsindex die een trapje lager is. 3x raden, de mijne zijn H dus dat is ook geen oplossing. Gewoon nieuwe bandjes bestellen en monteren. De conti's leg ik er dan terug na de winter onder en zal deze oprijden tegen de volgende keuring. Enige financieel verlies wat ik dan heb is het wisselen van de banden...

Maar dat geeft me gelijk een goeie gelegenheid om de velgen te laten poedercoaten...

StefanCJ

Pfff, lekker bureaucratisch weer. Evt set banden van iemand lenen?

Vulk

Citaat van: StefanCJ op 01-08-2017 18:28:43
Pfff, lekker bureaucratisch weer. Evt set banden van iemand lenen?

Kan ook nog, maar ik ben niet echt omsingeld door 850-rijders. Als ik tegen morgen niets kan regelen dan bestel ik ze via een lokale bandenboer. Mijn vaste bandencentrale is met vakantie.

de Boeing

Raar, ik was nu op mijn winterbanden naar de keuring gegaan. Uiteindelijk daarop afgekeurd omdat ik de verkeerde maat erop had liggen (was ik zelf alweer vergeten) want op een 16" velg schrijft Volvo een 45 of 50 band voor (en heb Michelins van 55, wat overigens prima gaat en lekker comfi is). Maar ik kreeg wel gewoon een groene kaart voor 3 maanden (maw binnen 3 maanden terug naar keuring met juiste maat banden).


NinaPaul

Winterbanden zijn altijd afkeur vanaf de maand mei in BE.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

de Boeing

Citaat van: NinaPaul op 02-08-2017 09:48:13
Winterbanden zijn altijd afkeur vanaf de maand mei in BE.

Klopt niet, je mag altijd met winterbanden keuren, zolang ze maar de goede maat hebben.

(en dus blijkbaar ook de juiste snelheidsindex?!)

NinaPaul

Citaat van: de Boeing op 02-08-2017 10:20:06
Citaat van: NinaPaul op 02-08-2017 09:48:13
Winterbanden zijn altijd afkeur vanaf de maand mei in BE.

Klopt niet, je mag altijd met winterbanden keuren, zolang ze maar de goede maat hebben.

(en dus blijkbaar ook de juiste snelheidsindex?!)

"je mag altijd keuren" is super vaag. Je mag inderdaad ook naakt keuren, of zonder motor, maar in beide gevallen gaat het niet goed komen.

Maar wie stelt bewijst, dus graag uw bewijs (waar je mee naar de keuring kan).

http://www.goca.be/nl/p/ak-pa-banden
http://www.autocontrole.be/ACTnl/pages/text/autokeuring/faqACT.html#7

CiteerBedoelde banden zijn slechts toegelaten gedurende de periode van 1 oktober tot 30 april.

Ik heb met all season banden al vaker problemen gehad bij de keuring.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

850blues

@NP

Als ik de bronnen die jij aanhaalt lees en combineer, dan lever je m.i. juist bewijs dat jij ongelijk hebt (of op z'n minst onvolledig bent met je stelling).

Allereerst een definitie kwestie:
Er wordt een onderscheid gemaakt tussen winterbanden en M+S banden.
Winterbanden zijn banden die (ook) een bergje-met-sneeuwvlokje aanduiding hebben
Hier wat bronnen:
- https://www.oponeo.nl/banden-informatie/winterbanden-m-s-aanduiding-kan-verwarrend-zijn
- https://www.anwb.nl/auto/themas/winterbanden/winterbanden-symbolen-op-band

Dan de regels:

Er is geen verschil in voorschrift tussen deze banden als de snelheidsindex van deze banden gelijk aan of hoger is dan het vereiste minimum dat is voorgeschreven. Dan wordt deze montage steeds aanvaard, heel het jaar door.
M.a.w. Vulk mag het gehele jaar door op M+S - dan wel op Winterbanden rijden, mits ze minimaal een W index hebben.

Het verschil treedt op als je op banden met een snelheidsklasse lager gaat rijden (in casus Vulk: V index).
- Zijn het Winterbanden, dan mag je daarop ook het gehele jaar door rijden, mits je dus "een goed leesbaar zelfklevend etiket is aangebracht met de vermelding van de maximumsnelheid voor de betreffende band".
- Zijn het M+S banden, dan geldt dat laatste ook (sticker met max. snelheid), maar met de aanvullende beperking dat je zo alleen in de periode van 1 oktober tot 30 april mag rijden. 

E.e.a. dus op basis van de door jou aangehaalde bronnen en wat ik daaruit begrijp (voor de Belgische situatie).

Dat jij bij de keuring problemen hebt met je All season banden, hangt er waarschijnlijk vanaf of er wel of geen bergje- met-sneeuwvlokje op staat in combinatie met de snelheidsindex (zie hierboven).

Maar misschien is er op het forum een Belgische keurmeester actief die hier uitsluitsel over kan geven.
Ik leer graag wat bij.

8)
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm