De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hans Duiven

Mooie klus!

Eens met Yits zijn vraag.

Vulk

In zowel de zitting als de hoes zelf zitten ijzeren staafjes. Deze zijn aan elkaar verbonden door middel van die ijzeren ringetjes. Deze heb ik nu vervangen door tiewraps.

Bovenop zitten ze zo:



Eens de hoes dan langs boven aan de zitting vastzit, dan wordt de hoes langs de onderkant nog vastgetrokken tegen het stoelframe.


NinaPaul

Daarom is het juiste verwarmingsmatje ook zo belangrijk, anders kan je de ijzeren staafjes niet vast trekken (tenzij je door de verwarmingsmat gaat) en heb je een los zittende zetelhoes.

Ik ben helemaal fan van tiewraps om stoelbekleding weer vast te zetten, die bekleding krammen zijn jakkie :D

Erg netjes geworden zo.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

classicT5

Met een goede speciale krammentang is dat makkelijk te doen. Heb beide methodes al gedaan, dwz krammen en tyrips, denk dat krammen wat duurzamer is.

BBS

Ik wou net zeggen, de ty-raps worden na verloop van tijd hard. Je loopt dan kans als je in 1x gaat zitten je bijna alle ty-raps om je oren knallen ;D

Voor de rest is het een hoop werk maar het resultaat mag er zeer zeker zijn straks. 20 jaar vuil past ook niet in 1 stofzuiger zak ;D
Keep up the good work Thomas! :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Volvoloos....

Vulk

We hebben een stofzuiger zonder zak. ;D

NinaPaul

#876
Citaat van: BBS op 07-01-2018 21:24:24
Ik wou net zeggen, de ty-raps worden na verloop van tijd hard. Je loopt dan kans als je in 1x gaat zitten je bijna alle ty-raps om je oren knallen ;D

Voor de rest is het een hoop werk maar het resultaat mag er zeer zeker zijn straks. 20 jaar vuil past ook niet in 1 stofzuiger zak ;D
Keep up the good work Thomas! :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Is dat uit ervaring? Welk merk waren de tiewraps? Zelfde toepassing of anders?

Mijn oude mercedes rijdt nog steeds rond met tiewraps 11 jaar na montage en er is geen sprake van hard worden.
M'n eerste 850 doet al 6 jaar met tieraps. En verder nog nooit klachten gehad.

EDIT: ook de originele kabelbinders, op plaatsen in het interieur, van volvo zelf zitten na bijna 26 jaar nog prima.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Vulk

Ik denk ook dat het meevalt, ze worden alvast niet blootgesteld aan zonlicht.

Piet

Hooguit, in sommige gevallen, aan allesverzengende sch....

BBS

Citaat van: NinaPaul op 07-01-2018 21:31:46
Citaat van: BBS op 07-01-2018 21:24:24
Ik wou net zeggen, de ty-raps worden na verloop van tijd hard. Je loopt dan kans als je in 1x gaat zitten je bijna alle ty-raps om je oren knallen ;D

Voor de rest is het een hoop werk maar het resultaat mag er zeer zeker zijn straks. 20 jaar vuil past ook niet in 1 stofzuiger zak ;D
Keep up the good work Thomas! :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Is dat uit ervaring? Welk merk waren de tiewraps? Zelfde toepassing of anders?

Mijn oude mercedes rijdt nog steeds rond met tiewraps 11 jaar na montage en er is geen sprake van hard worden.
M'n eerste 850 doet al 6 jaar met tieraps. En verder nog nooit klachten gehad.

EDIT: ook de originele kabelbinders, op plaatsen in het interieur, van volvo zelf zitten na bijna 26 jaar nog prima.

Geen idee welk merk, maar ik heb ze gehad die bijna 50 cent per stuk kosten tot een zak van 100 stuks voor een tientje. Dat ze hard worden en spontaan uit elkaar knallen bij iets belasten heb ik al vaak meegemaakt en zie ty-raps daardoor niet als een langdurige oplossing maar meer als handige tijdelijk oplossing.
Volvoloos....

elianmars

Gelukkig zijn het enkel de ty-raps die regelmatig kapot gaan.
De tiewraps hebben er geen last van ;D

arjenT5R

Is dat net zoiets als een touwgay?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

UserID6342

Gaat prima met die tywraps en is geen enkel probleem verder omdat ze idd niet aan zonlicht worden blootgesteld. Tegen die allesverzengende sch**t kunnen ze ook wel tegen ;D.  Sterker nog, ik heb er ook van al eens gezegd in mijn Blogje, ik heb een paar jaar geleden de dealer 'geholpen' met een paar voorstoelen van een N opnieuw te bekleden.  Was in de zomervakantie en de eigenaar met een van zijn leerling monteurs waren daar mee bezig.  Zat dat eens even aan te kijken en toen naar Harm (toegelopen) en gevraagd of hij vergeten was hoe wij het vroeger bij de 200-700 serie deden ?  Daarom bij dat menneke die klemmentang afgepakt en de werkplaats ingeflikkerd incl die doos met krammen en dat jong wat tywraps laten halen. Vervolgens de stoel weer netjes opgebouwd ;D.

Emiel

We gaan er niet uitkomen denk ik.
De één heeft liever thaiwraps/tiewrops/taywrips de ander krammen.
Ik werk alleen met krammen, maar je moet er wel mee leren werken, de eerste paar keren loop je ermee te prutsen. Tiewraps is makkelijker.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!