De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

The Volvoboy

Citaat van: Vulk op 27-08-2018 15:32:50
Overigens heb ik op vakantie best wat slechte wegen gehad en heel veel bochten en rotondes genomen.

Al sinds een paar weken vind ik de auto niet zo prettig sturen, ook na uitlijnen en spelen met de bandenspanning werd het niet helemaal opgelost. Nu net nog een ritje gaan maken en wat brutaler gereden dan de afgelopen week. Ik heb toch zo'n vermoeden dat mijn nieuwe Meyle HD draagarmen (7k geleden gemonteerd) stilaan hun beste gehad hebben. Het zijn of die of het ligt aan de banden die van de achteras komen. Al zien die er nog prima uit, voldoende profiel en zeker niet schuin afgesleten...

Morgen maar eens naar de keuring rijden en zien of ze er daar iets van zeggen, maar ik zet mijn geld op de draagarmen...

7K? Da's wel snel zeg... Mijn vorige gingen 80K mee...
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

volvobug

Citaat van: The Volvoboy op 27-08-2018 15:48:11
Citaat van: Vulk op 27-08-2018 15:32:50
Overigens heb ik op vakantie best wat slechte wegen gehad en heel veel bochten en rotondes genomen.

Al sinds een paar weken vind ik de auto niet zo prettig sturen, ook na uitlijnen en spelen met de bandenspanning werd het niet helemaal opgelost. Nu net nog een ritje gaan maken en wat brutaler gereden dan de afgelopen week. Ik heb toch zo'n vermoeden dat mijn nieuwe Meyle HD draagarmen (7k geleden gemonteerd) stilaan hun beste gehad hebben. Het zijn of die of het ligt aan de banden die van de achteras komen. Al zien die er nog prima uit, voldoende profiel en zeker niet schuin afgesleten...

Morgen maar eens naar de keuring rijden en zien of ze er daar iets van zeggen, maar ik zet mijn geld op de draagarmen...

7K? Da's wel snel zeg... Mijn vorige gingen 80K mee...

80K? Da's wel snel zeg.. Mijn vorige gingen 300K mee...
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

The Volvoboy

Citaat van: volvobug op 27-08-2018 15:54:46
Citaat van: The Volvoboy op 27-08-2018 15:48:11
Citaat van: Vulk op 27-08-2018 15:32:50
Overigens heb ik op vakantie best wat slechte wegen gehad en heel veel bochten en rotondes genomen.

Al sinds een paar weken vind ik de auto niet zo prettig sturen, ook na uitlijnen en spelen met de bandenspanning werd het niet helemaal opgelost. Nu net nog een ritje gaan maken en wat brutaler gereden dan de afgelopen week. Ik heb toch zo'n vermoeden dat mijn nieuwe Meyle HD draagarmen (7k geleden gemonteerd) stilaan hun beste gehad hebben. Het zijn of die of het ligt aan de banden die van de achteras komen. Al zien die er nog prima uit, voldoende profiel en zeker niet schuin afgesleten...

Morgen maar eens naar de keuring rijden en zien of ze er daar iets van zeggen, maar ik zet mijn geld op de draagarmen...

7K? Da's wel snel zeg... Mijn vorige gingen 80K mee...

80K? Da's wel snel zeg.. Mijn vorige gingen 300K mee...

Turbo life... Wen er maar vast aan Ruud ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Vulk

Citaat van: The Volvoboy op 27-08-2018 15:48:11
Citaat van: Vulk op 27-08-2018 15:32:50
Overigens heb ik op vakantie best wat slechte wegen gehad en heel veel bochten en rotondes genomen.

Al sinds een paar weken vind ik de auto niet zo prettig sturen, ook na uitlijnen en spelen met de bandenspanning werd het niet helemaal opgelost. Nu net nog een ritje gaan maken en wat brutaler gereden dan de afgelopen week. Ik heb toch zo'n vermoeden dat mijn nieuwe Meyle HD draagarmen (7k geleden gemonteerd) stilaan hun beste gehad hebben. Het zijn of die of het ligt aan de banden die van de achteras komen. Al zien die er nog prima uit, voldoende profiel en zeker niet schuin afgesleten...

Morgen maar eens naar de keuring rijden en zien of ze er daar iets van zeggen, maar ik zet mijn geld op de draagarmen...

7K? Da's wel snel zeg... Mijn vorige gingen 80K mee...

Ik ben niet zeker. Het zou ook gewoon in de banden kunnen zitten natuurlijk.

peteRRR

#1099
Overtollige kit kan je weg halen door het spul in te spuiten met water gemixt met zeep en dan een schoon
plamuurmes onder de kit te steken/halen,..dan laat je nog geen 10% van die kit achter op je werk en heb je minder
schoon te maken met doeken of papier.

Bespaart je behoorlijk wat ellende.

Groet

Edit:Hij doet het zonder zeepsop,..https://www.youtube.com/watch?v=ljQ_rRn4k0s
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Vulk

Ik heb het net gedaan met een breekmes en een scherp plamuurmes terwijl de kit half uitgedroogd was.
Ik had bij de verfwinkel een oplosmiddel gekregen voor niet uitgeharde kit en daarmee is het zeer goed gegaan.

ron paul

Een zeer goede specialist in een ander automerk bij mij in de buurt raadt het wisselen van achteras naar voren van banden met de grootst mogelijk nadruk af, vanwege het net wat anders afslijten van banden achter vergeleken met de banden voren.

Vulk

Citaat van: ron paul op 28-08-2018 00:56:46
Een zeer goede specialist in een ander automerk bij mij in de buurt raadt het wisselen van achteras naar voren van banden met de grootst mogelijk nadruk af, vanwege het net wat anders afslijten van banden achter vergeleken met de banden voren.

Ik ga er één dezer eens mee spelen.

Deze morgen met de 850 naar de keuring geweest. Eerst netjes de lichten laten afregelen, uiteraard.
Verder ook de massakabel van de LPI-switcher losgemaakt zodat ik ook op gas ook op de benzinemap rijdt, en dus lambda 1.

Na een half uur aanschuiven was het mijn beurt. Toen ze mijn deur openden hoorden ze de deurvanger kraken en ze gaven doodleuk aan: "een kapotte deurvanger is afkeur". Ik kreeg al stilaan een maagzweer, maar liet de keuring verder gaan. Op het einde kwam de keurmeester naar mij: aangezien de auto verder in topstaat is ga ik de auto niet afkeuren op de deurvanger...

Ik mag dus weer een jaartje sturen. ;D

de Boeing

Nice! (en nog nooit meegemaakt dat ze een afkeurpunt toch nog terugdraaien)

Draagarmen nu al op lijkt me idd heel sterk

En qua ijsvorming lijkt het me toch raar dat het vroeger niet was en nu wel (bij zelfde inlaatspruitstuk). Toen ik mijn klepsmering nozzles bijplaatste in mijn inlaatspruitstuk had LPGDirk mijn wel gezegd dat ik deze niet in het pad van de lpg injectoren moest zetten omdat je dan achter deze nozzles wel ijsvorming zou kunnen krijgen door de koude lpg instroom...

classicT5

Is een gebroken deurvanger in Nederland ook apk afkeur? Heb daar eigenlijk geen idee van.

Zo erg verbaasd zijn als jouw auto afgekeurd zou worden, alles is nieuw.

Vulk

Citaat van: de Boeing op 28-08-2018 10:47:31
Nice! (en nog nooit meegemaakt dat ze een afkeurpunt toch nog terugdraaien)


Na de emissietest keek hij nog eens heel goed naar de deur en zei: "eigenlijk blijft de deur nog staan, dus is het niet echt afkeur".  De eindtrap werkt nog wel, alleen de tussenstapjes doen het niet meer (leg ik dat zo goed uit?)

Citaat van: classicT5 op 28-08-2018 15:14:13
Is een gebroken deurvanger in Nederland ook apk afkeur? Heb daar eigenlijk geen idee van.

Zo erg verbaasd zijn als jouw auto afgekeurd zou worden, alles is nieuw.

Een gebroken deurvanger is afkeur op de keuring omdat uw deur gemakkelijker kan openwaaien en op die manier schade kan berokkend worden aan een derde (b.v. fietser), dat is wat ze mij vertelden deze morgen. Ik viel haast achterover.

Grote gebreken zullen er normaal niet zijn, maar twee jaar terug werd hij afgekeurd omdat lichtbeeld van de koplampen niet goed waren. Afgelopen jaar was er discussie over de snelheidsindex van de banden (max. 240 terwijl de auto 245kan), ... Dat zijn overigens ook de enige twee zaken waarop mijn 850's ooit zijn afgekeurd geweest.

Ik heb ook altijd wat schrik voor de emissietest. Mijn auto heeft geen catalysator meer en de  CO-waardes zijn meestal kantje boord. Niet te vergeten dat je voor de keuring dan een half uur tot een uur staat aan de schuiven en dat je elke 10 minuten de auto 5m vooruit kan rijden. Niet ideaal voor de emissiemeting bij een 850. ;D Maar goed, ik mag weer een jaar en dat is het belangrijkste.

NinaPaul

Dat is de Belgische keuring, totale willekeur, ik heb laatst een auto laten keuren zonder deurvangers (gescheurd, geen tijd om goed te repareren) geen enkele opmerking.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Vulk

Citaat van: NinaPaul op 28-08-2018 20:21:31
Dat is de Belgische keuring, totale willekeur, ik heb laatst een auto laten keuren zonder deurvangers (gescheurd, geen tijd om goed te repareren) geen enkele opmerking.


Zolang ze maar zo'n zaken vinden kan ik er best mee leven.
Mijn deurvanger kraakt wel nogal luid,dus het valt best goed op. :)

Vulk

#1108
Deze morgen toch maar weer verder gegaan met het dakraam. De lijmklemmen hebben hier en daar iets schade gedaan aan de verf, dus daar komt één dezer nog een laagje over.

Zo zag het er uit voor het rubber erop ging, een significante verbetering tegenover twee weken geleden.





Ik ben netjes in het midden van het raam begonnen.



En dan zie je inderdaad dat het rubber iets te lang is.



Dus goed afgemeten en geknipt en dan sluit het netjes aan!



Toen ik klaar was had ik door dat ik de twee plastieken stukjes op de hoeken was vergeten. Dus het rubber opnieuw losgemaakt, maar ik krijg die dingen er niet fatsoenlijk tussen. Is daar een ultieme tip voor? Is het überhaupt nodig dat ze er tussen zitten?


Died850

Je kunt ze ertussen 'proppen' maar je kunt ze ook weglaten. Ik heb ze in mijn tijdelijke raam ook eruit gelaten. Volgens mij is het ter bevordering van het geleiden zodat het rubber niet kan blijven haken aan de rails?

Resultaat ziet er goed uit! Nieuw rubber gekocht begrijp ik?