De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

big ben

Flinke update aan je CY  :D, fijn dat je er veel plezier aan hebt!  :eusa_clap:

arjenT5R

Gordel van een classic past niet helemaal zonder aanpassingen geloof ik hoor was een verschil in bevestiging van de gordel aan de stoel. Fijn dat je weer wat problemen hebt weten tackelen.

Ik doe dat anders... Gewoon ignore de rammelende uitlaat en het getril knipperende binnen verlichting doet de mijne ook al een tijd gewoon doen of het er niet is hahahah

Erg he eigenlijk :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

Citaat van: arjenT5R op 16-12-2018 10:35:11
Gordel van een classic past niet helemaal zonder aanpassingen geloof ik hoor was een verschil in bevestiging van de gordel aan de stoel. Fijn dat je weer wat problemen hebt weten tackelen.


Zou zomaar eens kunnen. Toen ik hem kocht zaten er V70 gordels in, maar toen ook met V70 B-stijlen in het interieur. Maar toen zaten er ook V70R stoelen in de auto... Misschien maar gewoon eens een nieuwe gordel inzetten als die nog te krijgen zijn.

Citaat van: arjenT5R op 16-12-2018 10:35:11
Ik doe dat anders... Gewoon ignore de rammelende uitlaat en het getril knipperende binnen verlichting doet de mijne ook al een tijd gewoon doen of het er niet is hahahah

Erg he eigenlijk :P

Erg zou ik dat niet noemen, ik wou dat ik dat kon.

Vulk

Er zijn nog zekerheden in het leven... met een 850 ben je nooit klaar.  ;D

Vandaag viel het me op dat het koelwaterniveau licht gezakt was. Pakweg een cm in het tankje.

Na wat rondneuzen met de zaklamp onder de kap zag ik dit, herkenbare, spoortje onder de bovenste radiatoraansluiting.



Dus klemmetje aangedraaid, schoongemaakt, bijgevuld en opvolgen maar... Hopelijk valt het onder de categorie "cheap fix".

Wat ik verder ook al een tijdje heb, vooral bij koude motor (pakweg de eerste 10km na het koud starten), dat de auto soms met een seconde vertraging reageert op het gaspedaal bij heel voorzichtig gasgeven. B.v. als je even gas moet lossen voor een voorligger en nadien geef je rustig gas om terug met het verkeer mee te komen. Heel vaak gebeurt het me dat de auto totaal niet reageert, hij dreigt niet stil te vallen ofzo, maar het is net alsof ik niet aan het gaspedaal kom. Afgelopen zaterdag is de gaskabel gesmeerd en afgesteld. Bij warme motor is het fenomeen er ook, maar merkbaar minder.

arjenT5R

Alleen op lpg of ook op naft?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

Citaat van: arjenT5R op 19-12-2018 20:51:49
Alleen op lpg of ook op naft?

Ik ben net een rondje gaan rijden op de primitieve brandstof en het fenomeen deed zich totaal niet voor.
Enkel op lpg dus.

arjenT5R

Kan toch ook wat bevriezing zijn denk ik...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

Citaat van: arjenT5R op 24-12-2018 11:18:29
Kan toch ook wat bevriezing zijn denk ik...

Zo kort na het starten? Kunnen we dat op de één of andere manier uitsluiten?

de Boeing

is er in een log niet te zien wat er gebeurd? (start/lpg)

Vulk

Citaat van: de Boeing op 26-12-2018 11:47:25
is er in een log niet te zien wat er gebeurd? (start/lpg)

Vast wel, zal ik één dezer eens fixen.

Vulk

#1165
Citaat van: Vulk op 19-12-2018 15:29:11
Er zijn nog zekerheden in het leven... met een 850 ben je nooit klaar.  ;D

Vandaag viel het me op dat het koelwaterniveau licht gezakt was. Pakweg een cm in het tankje.

Na wat rondneuzen met de zaklamp onder de kap zag ik dit, herkenbare, spoortje onder de bovenste radiatoraansluiting.



Dus klemmetje aangedraaid, schoongemaakt, bijgevuld en opvolgen maar... Hopelijk valt het onder de categorie "cheap fix".

Wat ik verder ook al een tijdje heb, vooral bij koude motor (pakweg de eerste 10km na het koud starten), dat de auto soms met een seconde vertraging reageert op het gaspedaal bij heel voorzichtig gasgeven. B.v. als je even gas moet lossen voor een voorligger en nadien geef je rustig gas om terug met het verkeer mee te komen. Heel vaak gebeurt het me dat de auto totaal niet reageert, hij dreigt niet stil te vallen ofzo, maar het is net alsof ik niet aan het gaspedaal kom. Afgelopen zaterdag is de gaskabel gesmeerd en afgesteld. Bij warme motor is het fenomeen er ook, maar merkbaar minder.

Helaas voorlopig geen cheap fix. Intussen 200km verder en het tankje is weer een dikke cm gezakt. Net de auto laten draaien en met de lamp even het koelsysteem goed bekeken. Alles is kurkdroog en nergens 'kraagjes' te zien. Onder de kachelradiator is het ook kurkdroog en zijn ook geen sporen te zien.

Wel vreemd, want met dergelijk verbruik moet je normaal toch ergens sporen kunnen zien.

de Boeing

Rappendaf had volgens mij eens een lekkage gehad achteraan de waterpomp op het blok, daar waar de grote waterbuis het blok in gaat, dat is heel moeilijk te zien met motor in auto.

razorx

Citaat van: de Boeing op 31-12-2018 17:05:04
Rappendaf had volgens mij eens een lekkage gehad achteraan de waterpomp op het blok, daar waar de grote waterbuis het blok in gaat, dat is heel moeilijk te zien met motor in auto.
Daar noem je een heel goede! Beruchte plek die je niet snel door hebt. Zeker omdat de KVS daar snel verdampt.

rappendaf

idd is moeilijk te vinden en langst boven helemaal
Laatst hing er weer een druppel aan ik heb een andere buisgeplaatst destijds en ik vrees ervoor dat deze verschllen in diameter 1 maal kan maar 2 keer op 2 jaar dezelfde ooring lijkt me kras
door dit soort prullen ben ik de ouwe bak soms kots beu en denk er dan aan om hem uit elkaar te trekken en hem in onderdelen te verkopen

Maar als ik dan weer een rit gedaan heb verandert dat weer

Groetjess en een fijn nieuwjaar
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

Vulk

#1169
Citaat van: rappendaf op 01-01-2019 12:37:41
idd is moeilijk te vinden en langst boven helemaal
Laatst hing er weer een druppel aan ik heb een andere buisgeplaatst destijds en ik vrees ervoor dat deze verschllen in diameter 1 maal kan maar 2 keer op 2 jaar dezelfde ooring lijkt me kras
door dit soort prullen ben ik de ouwe bak soms kots beu en denk er dan aan om hem uit elkaar te trekken en hem in onderdelen te verkopen

Maar als ik dan weer een rit gedaan heb verandert dat weer

Groetjess en een fijn nieuwjaar


Dat gevoel ken ik. Sinds ik hem heb heeft de auto nog nooit zo goed gereden als nu, en daar is naast het onderhoud, de software voor verantwoordelijk!

Koelvloeistoflek zal ik uiteindelijk ook wel vinden, voorlopig vul ik gewoon bij. Heb nog even andere prioriteiten helaas.