De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vulk

Het is al een tijdje stil hier. De laatste weken ben ik aan het studeren geweest. Morgen alweer een examen en daarna even rust.
Daarna krijgt de 850 terug wat aandacht. Hij doet het nog prima, op het koelvloeistofverlies na. Binnenkort gaat hij de brug op en zullen we het koelsysteem eens afpersen.

Er is wel een andere update! De MII is verkocht en we hebben een nieuwe daily. Het is een Toyota Auris hybride uit 2015 geworden! De Auris zal gebruikt worden voor mijn woon-werkverkeer, maar ook voor de vakantie's... De 850 wordt dus nog wat meer ontzien in de toekomst en wordt nu 100% een auto voor de hobby.



850blues

Nette upgrade die Toyo, veel plezier ermee!

* Gelijk even gezocht... het zal toch niet..... Ja hoor...

(niet weggaan hè  ;) )
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Vulk

Citaat van: 850blues op 17-02-2019 15:01:34
Nette upgrade die Toyo, veel plezier ermee!

* Gelijk even gezocht... het zal toch niet..... Ja hoor...

(niet weggaan hè  ;) )


Haha, ik ga zeker niet weg hoor. Dat Toyota forum leeft niet echt. :)

Sbv

Net het 850forum dus de laatste tijd, lekker rustig :-)

Vulk

Citaat van: Sbv op 17-02-2019 15:04:08
Net het 850forum dus de laatste tijd, lekker rustig :-)

Rustig is niet gelijk aan doods. :)

Sbv

Goed punt, maar on topic. Veel plezier met de Toyota. Het zal compleet anders zijn dan de Mii. Ruimte zal wel groot genoeg zijn. Hoe ver kan je electrisch rijden ?

Vulk

#1176
Citaat van: Sbv op 17-02-2019 15:07:15
Goed punt, maar on topic. Veel plezier met de Toyota. Het zal compleet anders zijn dan de Mii. Ruimte zal wel groot genoeg zijn. Hoe ver kan je electrisch rijden ?

Totaal niet ver, is ook geen plug-in hybride. Elektromotor en benzinemotor werken quasi continu samen.

edit: meer info hier: https://blog.toyota.co.uk/how-does-toyota-hybrid-synergy-drive-work
Is qua techniek identiek aan de Prius.

Vulk

#1177
Voor de liefhebbers heb ik nog enkele snelle foto's gemaakt!









Tussen hier en twee weken volgt er een leuke update van de 850. ;D

Taranis

Gefeliciteerd! :D

Een beetje een grijze muis maar zolang je geen aandacht aan de Toyota hoeft te besteden, kun je des te meer aandacht aan de 850 besteden ;D

Vulk

#1179
Citaat van: Taranis op 17-02-2019 16:27:52
Gefeliciteerd! :D

Een beetje een grijze muis maar zolang je geen aandacht aan de Toyota hoeft te besteden, kun je des te meer aandacht aan de 850 besteden ;D

Dat is het idee inderdaad. We zijn al een hele tijd aan het rondkijken. Ik zat ook telkens naar de leukere dingen te kijken. Een V70 of V60 bijvoorbeeld. Echter zijn mijn vrouw plots: je hebt al wat met je hart gekocht, koop nu iets met je verstand.

En als je dan een benzine-auto zoekt, die tijdens woon-werkverkeer (fileleed) zeer zuinig is, maar waar je ook mee op vakantie kunt en die bovendien nog betrouwbaar is... Na veel rondlezen blijkt de hybride-aandrijflijn van Toyota bullitproof te zijn.

Dus alles bij elkaar is een Auris gewoon een zeer verstandige keuze. Totaal niet met de 850 te vergelijken. Mocht de Auris nog zelf sturen, dan hoef je als chauffeur helemaal niets meer te doen.

Bovendien kunnen we met deze ook op vakantie en hoef ik, net als de afgelopen jaren, geen stress te hebben of de auto het wel goed doet of niet. (en dus meer van mijn vakantie genieten).

Marc O.

Nette auto, Thomas. En een verstandige keuze. Veel veilige km's ermee!
...The Nile isn't just a river in Africa...

volvobug

Citaat van: Vulk op 17-02-2019 16:18:14
....

...

Is dat standaard dat je Lego bouwtekeningen op je display kunt tonen?  :eusa_think:\

Maar zonder gekheid, veel plezier van deze aankoop   :)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Vulk

Citaat van: volvobug op 17-02-2019 20:02:13
Is dat standaard dat je Lego bouwtekeningen op je display kunt tonen?  :eusa_think:\

Maar zonder gekheid, veel plezier van deze aankoop   :)

Ja, die geeft  aan van en naar waar  de energie loopt, best geinig  om te zien.

de Boeing

Owla!

Maar goeie keuze! (ik heb hem zelf ook :) weliswaar vorige model en maatje kleiner)

Bij mij had uiteindelijk ook de ratio gewonnen, inderdaad genoeg aan 1 sleutel auto, al probeer ik wel de 850 daily te houden voor de langere afstanden. Die hybride toyota is lekker probleemloos, en zeker in de stad en parkeergarage's smaakt het naar meer (elektrisch) maar voor lange ritten neem ik toch nog steeds véél liever de volvo.

Daf46

Ik heb eentje met dezelfde aandrijflijn, Prius+  ;)
Ik vind het zeker geen straf om mee te rijden. Moest ik de 7 zitplaatsen niet nodig gehad hebben zou het ook een Auris SW geworden zijn, die mag tenminste nog een aanhangertje trekken.
Grootste tekortkoming: de binnenverlichting gaat niet uit als je ze op permanent aan zet (bij de V70 was dat wel zo), dus na de rit iedere keer checken of de kinderen ze niet hebben aangezet ...
Dat kleine 12V accuutje is zo leeg  :eusa_wall: