De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

de geneRaal

Type:
Pl spreidnagel.  Peugeot

00500718
Bij Wurth
Blackstone under construction

Vulk

Ik heb me de laatste dagen wat bezig gehouden met het terugplaatsen van de sierlijsten. Daar gaat stieken toch best wat tijd in zitten.

Oude kit verwijderen van zowel dorpel als lijsten, alles goed schoonmaken en ontvetten... Ik was van plan om de lijsten terug vast te kitten, maar via een tip van Thuur ben ik op dubbelzijdig kleefband uitgekomen wat prima zou moeten passen.

https://hpx.eu/product/side-moulding-tape/ --> De ZC03 van 9mm breed. Ik heb de tape gevonden in een lokale modelbouwwinkel.
Normaal is er geen droogtijd, maar ik heb de lijsten toch telkens een uurtje gefixeert met lijmklemmen. Just to be sure.



Verder is onze zeeman terug gaan varen dus die heeft terug tijd voor het tunen. Intussen loopt de auto terug zoals ik het wil. Gaat lekker vlot door de toeren, geen hikjes, bokjes, inhouden, ... pakt goed op... De brandstofwaarden zijn wel nog niet 100% dus daar zullen we nu de komende weken aan gaan werken.

arjenT5R

18Ttje blaast zeker weer een vrolijk deuntje :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

Met een 850  ben je nooit klaar.

Deze week was ik op pad en merkte ik dat de aanjager het niet meer deed. Wat ik ook probeerde met de instellingen, niks hielp. De volgende rit werkte alles terug zoals het hoorde. Dit probleem heb ik nu al een hele tijd. Ongeveer 1 rit op 10 werkt de aanjager niet. Het andere ECC-paneel heeft dus niet geholpen. De kachelmotor is amper twee jaar oud. Aangezien het probleem niet aanhoudend is, is storingszoeken niet evident.

Verder kreeg ik daarnet een brandend lamdalampje. Na koude start reed ik weg. Net toen de auto overgeschakeld was op gas moest ik sterk vertragen aan een kruispunt. Bij het verder rijden in de 2 zakte het toerental stevig in (beetje zoals normaal is in die situatie), maar ik voelde een hikje en het lambdalampje ging branden. Enkele seconden later ging het lampje uit en reed de auto terug zoals vanouds.

Ik heb intussen de foutcodes uitgelezen, maar er zijn geen fouten opgeslagen. Lastig storingzoeken zo.

Verder loopt hij prima eigenlijk.  8)

arjenT5R

Kachelweerstand al eens vervangen?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

Nee daar ben ik nog niet aan geweest.  Zal daar maar eens een nieuwe inzetten.

Vulk

#1296
Ik heb ook eens de foutcodes uit het ECC paneel uitgelezen. Dit paneel zit nu een drietal weken in de auto. Ik weet niet of de foutcodes bewaard blijven als het paneel van auto verandert.

132: Breuk of kortsluiting met accuspanning in linker kanaaltemperatuursensor
134: Breuk of kortsluiting met accuspanning in rechter kanaaltemperatuursensor
145: Onjuist stuursignaal vanaf luchtverdelingsregelaar
211: Breuk of kortsluiting met accuspanning in klepmotorstandsensor bestuurderskant
414: Aanzuigventilator binnentemperatuursensor bestuurderskant vastgelopen
417: Aanzuigventilator binnentemperatuursensor passagierskant vastgelopen

Niets wat volgens mij wijst naar de weerstand of de fan. Ik heb ze alvast allemaal gewist en ik ben benieuwd welke er zullen terugkomen.

de Boeing

Knipperen de ECC lichtjes ook bij het starten van de auto?

Die eerste 2 foutcodes 132 134 kunnen mss wel oorzaak zijn (en helaas ook bijna niet bij te komen zonder dash eruit...)


In mijn R blijven de knipperende lichtjes ook aanwezig bij iedere start (zelfs na zowat volledige revisie van het ecc systeem tijdens mijn dashboard reparatie actie >:( ). Maar nu doet deze wel weer alles wat ik ervan vraag (en dat was voorheen niet het geval). Moet ook bekennen dat bij mij de fan meestal op stand 0 staat (dus niet in auto of manueel). Omdat ik veel autostrade rij blaast hij daar (door onderdruk in auto) vanzelf wel hard genoeg, enkel in uitzonderlijke gevallen zet ik hem aan. Zo gaat mijn originele fan toch al zo lang ik hem heb mee, en werkt deze nog zonder kanarie (als ik hem aan zet  ;D 8) ).


Vulk

Ik heb geen knipperende lichtjes tijdens het starten. Ik ben benieuwd welke foutcodes er zullen terugkomen na het wissen.

volvobug

Ik heb ook wel eens een brakke stekkeraansluiting cq. doorvoer op het ventilatorhuis meegemaakt. Beweeg eens wat met de stekkeraansluiting als hij het weer niet doet om te kijken of er dan leven in komt.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Vulk

Citaat van: volvobug link=topic=81154.msg1803833#msg1,3833 date=1574597404
Ik heb ook wel eens een brakke stekkeraansluiting cq. doorvoer op het ventilatorhuis meegemaakt. Beweeg eens wat met de stekkeraansluiting als hij het weer niet doet om te kijken of er dan leven in komt.

Dat is een goede tip, thx! Al is het wel zo, dat tijdens eenzelfde rit, de fan ofwel altijd werkt, ofwel de hele rit niet.

De nieuwe kachelweerstand is intussen ook binnen. Eén dezer maar eens inbouwen en afwachten of alles vlot blijft werken.

Vulk

Deze middag even de weerstand ingebouwd.

Eens de schopplaat aan de passagierskant weg is, dan zie je hem zo zitten.

Alleen moest er nog een kunststoffen beugeltje verwijderd worden alvorens ik hem eruit kon nemen. Heeft iemand een idee wat de functie is van dit ding? Ik heb het uiteindelijk maar teruggezet.





Aan de oude weerstand is visueel niets verkeerds te zien. De nieuwe is identiek aan diegene die eruit is gegaan.





Ik heb alle stekkers nog eens visueel geïnspecteerd en heb geen rare dingen gezien. Alles terug dichtgebouwd en even getest. De fan werkt zoals het hoort. Hopelijk blijft hij het de komende weken doen.

Vulk

Gisteren een rit gemaakt met de 850. Ventilatie starte niet direct na het starten, maar begon na een kort stukje rijden voorzichtig te blazen. Naarmate de motor warmer werd, begon de kachelmotor ook harder te blazen. Met de oude kachelweerstand ging de fan soms niet aan, of anders ging deze kort na het starten meestal vrij snel hard blazen.

Let op: dit bij koude buitentemperaturen.

Net nog eens de foutcodes uitgelezen van het ECC-systeem na de laatste reset: 1-1-1. Ik ben voorzichtig positief dat de kachelweerstand de schuldige is geweest.

arjenT5R

Kostte dat nog dan die nieuwe regelneef?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk