De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vulk

#1305
Citaat van: Vulk op 23-11-2019 16:14:19
Met een 850  ben je nooit klaar.

Deze week was ik op pad en merkte ik dat de aanjager het niet meer deed. Wat ik ook probeerde met de instellingen, niks hielp. De volgende rit werkte alles terug zoals het hoorde. Dit probleem heb ik nu al een hele tijd. Ongeveer 1 rit op 10 werkt de aanjager niet. Het andere ECC-paneel heeft dus niet geholpen. De kachelmotor is amper twee jaar oud. Aangezien het probleem niet aanhoudend is, is storingszoeken niet evident.

Verder kreeg ik daarnet een brandend lamdalampje. Na koude start reed ik weg. Net toen de auto overgeschakeld was op gas moest ik sterk vertragen aan een kruispunt. Bij het verder rijden in de 2 zakte het toerental stevig in (beetje zoals normaal is in die situatie), maar ik voelde een hikje en het lambdalampje ging branden. Enkele seconden later ging het lampje uit en reed de auto terug zoals vanouds.

Ik heb intussen de foutcodes uitgelezen, maar er zijn geen fouten opgeslagen. Lastig storingzoeken zo.

Verder loopt hij prima eigenlijk.  8)

De aanjager blijft het prima doen dus ik denk dat dat gefixt is.

Verder heb ik gisteren de accupolen een tijdje los gehad omdat de auto een hele tijd met de deuren moest open staan. = computer gereset.
Deze morgen gestart, buiten gereden en toen ik mijn klok nog juist aan het zetten was viel de motor gewoon uit. (eigenlijk op het moment dat de auto moest overschakelen op gas). Direct opnieuw gestart en liep prima. Bij het overschakelen viel hij weer stil. Dit was nog steed stationair.

Daarna gaan rijden, tijdens het rijden schakelde de auto prima over op gas en kon ik doorrijden. Herkent iemand dit? Het valt me op dat ik twee keer iets gelijkaardigs heb gehad net nadat ik de accupolen los heb gehad.

Verder ben ik intussen vlekken aan het maken en aan het kijken hoe ik de vlekken weer weg kan toveren. ;D

https://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,88223.msg1804839.html#msg1804839

NinaPaul

Bij koud weer is het normaal dat stationair overschakelen zorgt voor het stilvallen van de motor.

Op mijn lpi systemen in de auto's schakelt hij enkel over, wanneer er lastwissel is. (Dat zorgt er wel voor dat vrouwlief hem soms 15min op benzine laat lopen, omdat ze graag in een warme auto stapt)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

)()()sT

Dat had ik idd ook. Net op het moment dat ie wilt overschakelen wegrijden resulteert dan in een hoop gehort en gestoot met soms afslaan.

Vulk

Dat herken ik, maar normaal is het inderdaad horten en stoten. Deze keer gewoon twee keer "clean" stil. Zal vast wel iets te maken hebben met de combinatie resetten ecu, koude motor & lpi-switcher. :)

KIM

Als ik m te lang stationair laat draaien en hij schakelt precies over als ik m in drive zet slaat hij altijd af. Dat is al vanaf het begin.

Vulk

Intussen ben ik verder aan het testen op de deurpanelen, gaat vrij goed. https://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,88223.msg1804897.html#msg1804897

Mocht er iemand een net paneel in de aanbieding hebben (donkergrijs, bestuurdersdeur, elektrische ramen), dan hoor ik dat graag. ;D

Daf46

Citaat van: Vulk op 22-12-2019 12:58:38
Deze morgen gestart, buiten gereden en toen ik mijn klok nog juist aan het zetten was viel de motor gewoon uit. (eigenlijk op het moment dat de auto moest overschakelen op gas). Direct opnieuw gestart en liep prima. Bij het overschakelen viel hij weer stil. Dit was nog steed stationair.

Daarna gaan rijden, tijdens het rijden schakelde de auto prima over op gas en kon ik doorrijden. Herkent iemand dit? Het valt me op dat ik twee keer iets gelijkaardigs heb gehad net nadat ik de accupolen los heb gehad.

Dat had ik destijds ook met mijn 850 na een reset.

Vulk

#1312
Ik heb de gele intussen dik 5 jaar. Sinds ik de auto heb heb ik hem welgeteld één keer gekleid en in de was gezet. Dit ergens kort na de aanschaf. Ik had toen zoiets van "moet toch gespoten worden", maar dit laatste komt er maar niet van. Het blijft een serieuze hap uit het gezinsbudget en ik blijf een haat-liefdeverhouding hebben met de auto.

De afgelopen week was ik thuis met kerstverlof en heb ik me nog eens met de lak van de auto bezig gehouden. Ik heb de auto gewassen en gekleid. Sinds kort heb ik een bus Meguiars APC in huis. Samen met een borsteltje kan je bijzonder goed alle hoekjes en kantjes schoonmaken.
Verder heb ik alle puntjes van aandacht bijgewerkt met een lakstift en een hoop geduld. Vandaag heb ik de auto gewassen en daarna in de garage gezet. In de winter staat de 850 in een inpandige garage (naast de verwarmingsketel) en ziet dus geen zout meer. (hij rijdt dus enkel nog als het niet vriest). Onderstaande foto's zijn nog van voor het waxen/in de sealant zetten. Dat ga ik de komende dagen rustig aan doen. Ik ben eigenlijk heel tevreden met het resultaat. Mijn excuses voor de heel slechte foto's, ik zag net de de lens van de camera heel vies is.  :eusa_doh: (plus ik ben ook een slechte fotograaf).

Bemerk dat ik eindelijk de tijd genomen heb om het TWR-logo te monteren.











Ook het interieur heb ik even schoongemaakt. Het leder moet ik nog onder handen nemen.







Ik heb er ook nog een kort filmpje van gemaakt, maar ik denk dat dat maar weinig zal toevoegen.

https://youtu.be/3oJnqdvb2-c

Ik ben best tevreden met het resultaat terwijl ik eigenlijk nog de sealant er moet op zetten.

Puntjes van aandacht? De bijgewerkte plekjes moet ik nog fatsoenlijk gaan afwerken. Verder zal het een kunst worden om de auto nu wat beter bij te houden.
Twee jaar terug is onze hogedrukreiniger overleden en pas deze morgen heb ik een nieuwe besteld. Ik zal uitkijken naar een foamgun om alvast het wassen wat te vereenvoudigen.

Verder is het de bedoeling om dan stilaan wat rond te shoppen voor deftige shampo's etc. Ik neem in 2020 een maand ouderschapsverlof waardoor ik doorheen het jaar meer vakantie heb. Naast enkele plannen in de tuin wil ik ook de 850 beter gaan bijhouden. Hoog op de wensenlijst staan nog: een DAP en eventueel een extractor voor de tapijten. (en misschien een cursus fotografie, ...)

gero


Vulk

En het resultaat met de sealant (gsm-foto's).










BBS

Volvoloos....

elianmars


Died850

Ziet er netjes uit! Als ik het zo op de foto's zie is een spuitbeurt nog niet nodig ;).

arjenT5R

Die gele waas krijg je er niet uit gepoetst zeker? ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

elianmars