De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vulk

Ja vervelend is dat. Tijd voor een polijstmachine! Of foto's in zwart-wit. ;D

Vulk

De winter is bijna voorbij, tijd om de 850 uit zijn winterslaap te halen. Als hij de afgelopen "winter" toch quasi elke week buiten geweest.  :eusa_think:

Dus tijd voor een rondje Moorsele-Maastricht. Ik had al even het geluid van een kapot lager bij koude start, de spanrol en meelooprol waren de hoofdverdachte. De spanrol maakte behoorlijke geluiden en trilde ook best hard. De meelooprol begon ook op haar einde te lopen. Dus beide maar vervangen.



Daarna aan een klusje begonnen die al een hele tijd op de lijst stond. De kunststof delen van de bumpers van mijn auto zijn meegespoten (wel in het zwart). Ik stoorde me al een tijd hier aan, bovendien was het niet netjes gedaan. Reeds vijf jaar heb ik een ander bovendek in de garage liggen en vandaag moest het maar eens gaan gebeuren.

De bumper losmaken is kwestie van een hele hoop schroefwerk en wat popnagels uitboren. Best een aangenaam klusje zo.











Eens de boel los is moet het bovendek van het onderdek gescheiden worden. Iets waar ik wat schrik voor had omdat de spijlen van mijn bumper ooit op een vrij slecht manier hersteld zijn.





Maar uiteindelijk is het vlot gelukt.









Montage gaat in omgekeerde volgorde. Voorheen hing de bumper niet 100% netjes. Deze keer hebben we rekening gehouden met het goed afstellen. Een klein klusje, maar het maakt dat de auto er langsvoor een pak strakker (minder rommelig) uitziet. Bovendien vind ik het originele kleur bovendek er 10 keer beter uitziet dan die zwarte lak.







Bij de volgende wasbeurt maar eens een rondje doen met de fles lijnolie (I Know, Polytrol werkt beter, maar mijn bus lijnolie is nog niet leeg.;D). Ik ben tevreden!

)()()sT

Lekker bezig geweest weer! Helaas redde ik het niet om even heen en weer te rijden ;)

Vulk

Citaat van: )()()sT op 29-02-2020 18:05:27
Lekker bezig geweest weer! Helaas redde ik het niet om even heen en weer te rijden ;)

Ik laat wat weten van zodra ik een volgende datum prik.
Voorlopig is de todo-list behoorlijk kort, maar daar komst vast snel verandering in.

elianmars

Mooi, dat nieuwe bovendek!  8)

850blues

Dat ziet er weer netjes uit  :eusa_clap:

foto 11 .....  :eusa_eh:   heeft Thuur een luchtfilterfetisj... :eusa_think:
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Vulk

Die luchtfilters dienen om vloeistoffen van incontinente auto's op te vangen.

NinaPaul

Dat zou ik toch niet teveel doen als bedrijf, chemisch afval afvoeren is duur en die milieu boetes zijn niet mis.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Vulk

Citaat van: NinaPaul op 01-03-2020 16:27:55
Dat zou ik toch niet teveel doen als bedrijf, chemisch afval afvoeren is duur en die milieu boetes zijn niet mis.

Is puur om uitglijden te voorkomen. :)

850blues

Citaat van: Vulk op 01-03-2020 14:11:17
Die luchtfilters dienen om vloeistoffen van incontinente auto's op te vangen.

Multifunctioneel gebruik  ;D
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

RemkoT5

Mooi dat nieuwe bovendek, doet m goed.

volvobug

Waar komt die rode kleur vandaan op de vijfde foto? Ooit rood spatbord als vervanger gemonteerd?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Vulk

Citaat van: volvobug op 01-03-2020 20:14:25
Waar komt die rode kleur vandaan op de vijfde foto? Ooit rood spatbord als vervanger gemonteerd?

Ja, klopt.

Duell

Het blijft een hele mooie familiewagen! Respect!

Vulk

Er valt maar weinig te melden hier. De 850 draait prima zijn rondjes.

Deze morgen twee nieuwe banden gemonteerd (Michelin PS4). De oude hebben het een kleine 4 jaar en 35.000km volgehouden. Ongeveer 15.000km achter en 20.000km voor. Geen slechte score onder een 850 turbo lijkt me.