De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vulk

#1500
Nee eigenlijk niet. Nu is de mijne wel niet geschorst en normaalgezien maakt hij elke week wel een rit van een klein uurtje. Het is eerder uitzonderlijk dat hij twee weken stil staat, maar het gebeurt wel eens op een weg.

Heb je enige tips voor een goede (betaalbare) acculader? Is misschien nog zo geen gek idee.

)()()sT

Ik wissel de boordaccu van de caravan en de Volvo ook steeds af met druppelladen.
Heeft een SC-811 toch een losse versterker?

Vulk

Citaat van: )()()sT op 13-12-2020 13:17:43
Ik wissel de boordaccu van de caravan en de Volvo ook steeds af met druppelladen.
Heeft een SC-811 toch een losse versterker?

Ja, die zit achter de radio zelf.

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Vulk

Tiens, ik dacht dat zo'n druppellader VEEL meer kostte. Voor 25 euro kan je inderdaad niet sukkelen. Dadelijk maar eentje bestellen.

Verder vandaag opnieuw het land doorkruist, deze keer naar de Limburgse LPG-technieken. De bedoeling was om de olie van de LPI-pomp te vervangen. Dit was 30.000km geleden en er kwam nog een 10CC aan olie uit. Mooi op tijd dus. Ik heb nog steeds mijn eerste LPI-pomp (220.000km).

Verder had ik één lekkende LPI-injector. Daar rij ik al 3 jaar mee rond. Laatst kon ik via het forum een compleet setje bruine injectoren kopen. Vandaag is de lekkende injector vervangen. Het uitstroompijpje was ook slecht dus die is ook vervangen. De andere zagen er nog goed uit.

De motor loopt weer net iets rustiger, hopelijk is het slecht starten nu ook opgelost. Door het Corona-gebeuren heb ik geen uitgebreide fotoreeks van uit de werkplaats. Tijdens de werkzaamheden ben ik Limburg te voet gaan verkennen. Ik heb ontdekt dat je zomaar op een militair domein kan binnenlopen zonder dat je dat doorhebt (tot je tegen uw voeten krijgt...)

Ik heb maar één foto, van toen ik onderweg lunchpauze nam...


de Boeing

#1505


Nu ge het zegt, Dirk mss ook nog eens naar mijn pompolie laten kijken, want dat is toch ook alweer een aantal jaar bij mij...

En idd een druppellader, want met heel dit corona feestje staat de Volvo ook regelmatig meer als een week werkloos te wezen in de garage. Gelukkig zelf nog geen startproblemen daarna (maar het is ook nog niet echt koud geweest)

DJ--NeO--

Citaat van: NinaPaul op 13-12-2020 17:03:06
https://www.hbm-machines.com/producten/lassen/telwin-opladers-en-starters/hbm-professionele-automatische-acculader-6-12-volt-2ah-60ah

Twee kennissen zijn daar erg lovend over, groot voordeel van hbm is de garantie.

niet lullen maar direct bestellen! had er nog 1 nodig voor de caravan accu welke nu doelloos staat, dus direct besteld! hartelijk dank voor de tip! :)
My Car: Volvo XC60 D4 AWD Summum GT6 (14) | Panorama Sunroof | Bliss | Sensus Connect | Adaptive CC |  ABL Bi-Xenon
Her Car: Ford C-Max 2.0 Duratec automatic (07) | Ghia | Kenwood DNX9260BT | Other options are coming

volvobug

Citaat van: Vulk op 14-12-2020 19:08:56
...
Verder vandaag opnieuw het land doorkruist, deze keer naar de Limburgse LPG-technieken. De bedoeling was om de olie van de LPI-pomp te vervangen. Dit was 30.000km geleden en er kwam nog een 10CC aan olie uit. Mooi op tijd dus. Ik heb nog steeds mijn eerste LPI-pomp (220.000km).
....

Moet je met een lege LPG tank aankomen om de olie te laten bijvullen?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

de Boeing

Citaat van: volvobug op 15-12-2020 10:48:10
Moet je met een lege LPG tank aankomen om de olie te laten bijvullen?

yip (liefst zo leeg mogelijk)

)()()sT

Das geen geld voor zo'n druppellader! Ik heb die van C-Tek, ook een prima ding.
https://www.ctek.com/nl/alle-producten/auto/mxs-5-0-eu

Vulk

De mijne is intussen besteld.

Vulk

En intussen hangt de auto aan de lader! Van zodra ik merk dat de auto weer meerdere keren per week buiten komt, dan kan de lader terug in de kast tot volgende winter.

Vulk

De koude start gaat weer perfect sinds de plaatsing van de andere lpi-injector!

https://youtu.be/mYoehPEidpI

de Boeing


Vulk

Mag wel, de diagnose was drie jaar geleden besteld.