Dikte remblokken

Gestart door RoelvanHoof, 21-06-2016 18:11:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RoelvanHoof

Goedemiddag,
Zoek de vereiste dikte voor de remblokken voorzijde van mijn 850. Bij hoeveel mm moet ik de blokken vervangen?

Thanks !

Groet Roel
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

UserID6342

??? Als je nog net geen ijzer op ijzer hoort zou ik doen ???

UserID25761

Citaat van: Dirk342 op 21-06-2016 18:42:43
??? Als je nog net geen ijzer op ijzer hoort zou ik doen ???

Jij kijkt teveel in je glazen bol Dirk  :P

RoelvanHoof

Die had ik ook wel kunnen verzinnen...
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

UserID6342

Sorry, maar als je dat weet, waarom vraag je het dan ?


RoelvanHoof

Dank, daar heb ik wat aan!
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

Lunadust

Er zijn geen eisen aan remblokdikte mbt apk.
Keurmeester hoeft daar ook niet naar te kijken.

Ik zou zeggen indien en nog 2 mm voeringsmateriaal over is dan vervangen. Dat is nog net geen ijzer op ijzer.
Techneut, geen dichter.

RoelvanHoof

OK! Ik heb 5 mm gemeten, dus ik heb nog even.....
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

cornelis-b

Citaat van: RoelvanHoof op 21-06-2016 21:21:00
OK! Ik heb 5 mm gemeten, dus ik heb nog even.....

Gewoon vervangen dan weet je zeker dat het goed is.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

850-R

#10
Dit is wel een redelijk mooie indicatie voor wanneer ik de remblokken vervangen (linkerzijde uiteraard ;))
Zoweel voor als achter houd ik dit aan, ik denk dat dit zo'n 2 mm is.



Natuurlijk zou je hier nog een tijdje mee verder kunnen rijden maar gelukkig kosten die blokken toch niet zo veel ;)
Daily: Volvo 855 R blackstone 360.000 km
Project: Volvo 855 T-5 silversand 190.000 km
Project: Volvo 855 T-5 nautic blue pearl 270.000 km

RoelvanHoof

Top, bedankt voor de foto!
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 504 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

626Ronin

ik zeg (en doe) eerder, gezien de kans op losgeschoten of gescheurde stofhoezen en de scheve belasting op de geleidepennen bij het bijna helemaal oprijden èn gezien de prijs van een setje nieuwe blokken die niet opweegt tegen die van nieuwe klauwen die je nodig gaat hebben als gevolg van bovenstaande perikelen met de stofhoezen, die ik overigens voor het eerst in mijn sleutelcarrière bij mijn Volvo V70 tegenkwam, maar dan ook meteen rondom..
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

groen V70

Citaat van: 626Ronin op 22-06-2016 16:35:41
ik zeg (en doe) eerder, gezien de kans op losgeschoten of gescheurde stofhoezen en de scheve belasting op de geleidepennen bij het bijna helemaal oprijden èn gezien de prijs van een setje nieuwe blokken die niet opweegt tegen die van nieuwe klauwen die je nodig gaat hebben als gevolg van bovenstaande perikelen met de stofhoezen, die ik overigens voor het eerst in mijn sleutelcarrière bij mijn Volvo V70 tegenkwam, maar dan ook meteen rondom..


dat heeft eerder met de dikte van de schijven te maken dan de remblokken, bij schijven binnen de tolerantie, zal je geen problemen hebben met het oprijden van de blokken.
I have my Dream


626Ronin

beide zijn van invloed op het uitschuiven van de zuigers, met hetzelfde gevolg.
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.