Voorstellen: C70 T5 Saffron

Gestart door C70Saffron, 27-09-2016 21:35:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

C70Saffron

Na lange tijd alleen meelezen stel ik mij hierbij toch maar eens voor. In het verleden heeft mijn vader diverse Volvo's in zijn bezit gehad, te weten 2 stuks 740 GL 2.3i en een 940 Estate Sports Edition LPT. Hier is bij mij het virus voor Volvo gewekt maar mijn autocarrière is toch bij BMW begonnen. Inmiddels vele BMW's verder en nog 2 in bezit hebbende toch maar gehoor gegeven aan de kriebel. Voorjaar 2015 heb ik met mijn broertje een C70 voor de hobby aangeschaft. Het gaat om een C70 T5 Intro Line automaat van 1998. Destijds gekocht met 163.000 km en inmiddels net over de 170.000 km heen. De auto is geheel in originele staat en niet voorzien van chiptuning.
De motor is echt fantastisch. Het geluid en de agressieve manier van vermogensafgifte is voor mij waar de auto omheen leeft. De stoelen zitten heerlijk en de audio geeft muziek luisteren een extra dimensie. Toen de auto uitkwam had ik een instant klik met het uiterlijk en dat is vandaag de dag nog steeds zo. Fraaie lijnen heeft zo een C70.

Na aankoop gelijk wat dingen op orde gezet:
- Een grote beurt
- Ferodo DS2500 remblokken vanwege de ontbrekende bite bij de standaard blokken
- De befaamde ABS-controller laten solderen
- Her en der wat spuitwerk
- Dolby center-speaker vernieuwd
- Stuurbekrachtigingspomp vernieuwd op aanwijzen Volvo dealer
- Na vervanging bleek het toch de dynamo te zijn die piepte... zucht
- Raammechanisme rechts vervangen
- Contactslotring vervangen
- Tritons aangeschaft van medeforumlid Joost. Gelijk naar Wheelcare gebracht en ze zijn als nieuw terug gekomen. Wat een vakman is dat.
- De lelijke originele Tritons eraf geschroefd en de opgeknapte Tritons van Joost met Michelin PS2's op de auto gemonteerd
- Heldere koplampen en knippers gemonteerd met de XC70 blokjesgrille. Zoveel frisser qua uitstraling en een veel beter lichtbeeld op de weg.

Wat nu rest is het onderstel. Komende uit BMW's is het wellicht niet helemaal eerlijk om dezelfde rijeigenschappen te verlangen maar het is nu best treurig gesteld met het huidige onderstel. De dempers slaan op de bumpstops op oneffenheden en het algehele weggedrag is zoekerig en instabiel te noemen. Rechtuit gaat goed maar bochten zijn een drama. Ik zie dat Madeno Öhlins onderstellen op maat maakt dus ik denk dat ik daar eens mijn licht wil opsteken. Ik zoek geen hard onderstel maar wel iets wat in balans is. Waarschijnlijk zullen er ook een hoop rubbers vernieuwd moeten worden.
Verder twijfel ik over een ombouw naar de 850R handbak met sper. Ik weet niet of er hier ervaring is op dat gebied? De automaat schakelt overigens prima verder.







)()()sT

Welkom!! Schitterende auto, maar dat had ik al gezien 8)

C70Saffron

Bedankt Joost. Mocht je nog Tritons zoeken, ik heb nog een set over. Lol ;)

)()()sT

Tja, heb wel eens gedacht: had ik ze nog maar, voor de cabrio  :eusa_doh: ;D

C70Saffron

Ik denk dat ik die originele set ook nog naar Wheelcare breng. Het kost wat meer omdat het 2-delige velgen zijn maar hij maakt ze echt als nieuw. Dan leg ik ze op voorraad of wellicht in de verkoop voor de liefhebber.

dielie850

Welkom.
Mooie C70 en in een hele mooie kleur 8) :eusa_clap:

T5-4life

Mooie auto en al veel aan gedaan! Heldere achterlichten zouden zeker niet misstaan.
C70 T5 coupe LPI 1998 394 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 314 dkm

C70Saffron

Oh ja, die moeten ook nog. Bedankt allemaal.

daanium

Yes! Weer een C70 er bij ;D
Mooie wagen heb je!
De automaat naar handbak vervangen is niet super spannend, ik ben geen monteur en heb het ook voor elkaar gekregen ;)
Wel met hulp van dit forum (en een forumgenoot), maar het is dus goed te doen.
Hetzelfde trouwens voor de sper :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

v0lv0freak

Strakke bak! Ik heb precies dezelfde, staat nu op 161 k ;)
Heb je foto's van de velgen? Ik wil de tritons ook netjes laten maken..
Nog even heldere achterlichten monteren, dan is hij 'af' :)

T5-4life

Heb toevallig nog 2 achterlichten liggen
C70 T5 coupe LPI 1998 394 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 314 dkm

MS60R

Hey...die lijkt verdacht veel op de mijne!! ;D Zeer mooie aanwinst & welkom!!
Ben het met v0lv0freak eens - nog even heldere achterlichten monteren en dan is ie helemaal af!! 8)

t_w