Zo.....dat was er weer een. Kleine olielekkage, groot werk. Ik vond vorige week een drupje olie op de stoep, hmmm...even eronder gekeken, lekkage tussen bak en h.o. Ach keerrinkje vervangen en weer gaan.....not, dat werd even iets meer werk.....en meer denkwerk

Zo vaak heb je de h.o. niet los en had hier al eea gelezen over de coupler sleeve, dus die ook meteen besteld ter vervanging. Ik had me er al op voorbereid dat die vast kunnen zitten. Het understatement van 2017 hebben we inmiddels op zak. Die zat vast met hoofdletters. Wat ik ook probeerde, niks hielp.

Met een plasmasnijder 2 gaten erin gestookt om een pen door te doen en met de slagtrekker aan het werk. Geen sjoege...dan de kettingtakel er maar aan. Daar maar mee gestopt, omdat ik vreesde voor het subframe.

Sommigen zullen wel denken dat ik teveel hooi op de vork genomen heb, maar hup, blok eruit en op de werkbank. Ruimte... Nou had ik ook wel meer ruimte kunnen creeeren maar het stuurhuis lekte ook een beetje, dus die kon mooi in 1 moeite meegenomen worden.
Blok met bak op de werkbank....met een grote pulleytrekker aan de slag, een paar sleuven in de mof geslepen, en de luchtsleutel rammelen.....mooi niet....die schiet er af. Even een klem maken om de poten van de trekker bij elkaar te houden en nog een keer.....ook weer niemand thuis. Uiteindelijk de trekker er stevig op vast kunnen zetten en met veel geduld en pneumatisch geweld kwam de mof er mm voor mm vanaf

Nu weer in elkaar met een nieuwe mof en nieuwe keerringen. De h.o. ook meteen van nieuwe olie en nieuwe keerringen voorzien. Hopelijk kan ik de komende tijd gewoon rijden....even geen zin meer in gesleutel