Martijn z'n V70 classic 2.5 10v MT

Gestart door Martijn-V70, 16-12-2016 16:30:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

R_Z_B

Heb door je update met veel plezier je topic doorgelezen, bijzonder herkenbaar relaas!

ik ben nu qua klusprogressie zo'n beetje op pagina 12, leuk geschreven.
Blijven investeren en we hoeven nooit meer een andere auto aan te schaffen  ;)

Groet, Richard

Martijn-V70

Leuk om te lezen! Hij gaat binnenkort weer voor groot onderhoud naar de garage. In ieder geval een nieuwe radiateur en koelslang, en een nieuwe uitlaat (achterste deel met demper). Dan zijn daarna de handrem en een draagarm en wat rubbers nog aan de beurt maar dat combineer ik wel met de APK.

Martijn-V70

#317
Tijd voor weer eens een update.

Het blijven investeren is goed gelukt, er ia de afgelopen week weer ontzettend veel aan de auto vervangen. Met het idee dat ik er in blijf rijden (in keek afgelopen winter eens met een schuin oog naar een saab 9-5 estate), wilde ik niet steeds voor verrassingen komen te staan bij de APK, of als er iets stuk ging. Ik had daarom in januari door mijn garage een lijstje laten maken van dingen die nu moesten gebeuren, die er aan zaten te komen, en die het beste meteen mee konden als de boel toch open lag. Dat aangevuld met een paar eigen wensen (onder andere ombouw van nivomat naar gewone dempers) heb ik de auto afgelopen week weggebracht en gisteren weer terug gekregen.

Wat is er allemaal vervangen:
- Draagarm RV
- Uitlaat (origineel, vanaf de kat. naar achteren toe)
- Radiateur (want lek)
- Koelslang
- Koelvloeistof reservoir (origineel)
- Olie + filter
- Remschijven + blokken voor
- Achteraslagers L+R
- Veerschotels achter L+R B+O
- Achterasrubbers L+R
- Schokbrekers achter (sachs)
- Veren achter versterkt
- Alle rubbers, dempers, houders etc... bij de veren en dempers achter

Verder is er een gebruikte set mistlampen gemonteerd en is de handrem weer gangbaar gemaakt.

Een hele lijst, maar wat een verschil zeg. De auto spoort veel beter, en rijdt heerlijk comfortabel. We kunnen weer een paar jaar vooruit.

pcpg.janssen

Dat is inderdaad een flinke lijst. Goed bezig geweest! Ik hoop dat je er nog lang plezier van gaat hebben.

Martijn-V70

Dat is wel de bedoeling. We rijden er sinds 2016 in en de bedoeling is dat daar nog veel jaren bij komen.

discovery

Goede investeringen! Wat heb je precies aan de koelslangen vervangen? Alles, dus ook slangen naar de kachelradiateur?

Martijn-V70

Citaat van: discovery op 11-06-2022 22:46:01
Goede investeringen! Wat heb je precies aan de koelslangen vervangen? Alles, dus ook slangen naar de kachelradiateur?

Geen idee, heeft de garage gedaan 😅

de Boeing

Amai, dat is wel even een flinke investering geweest.

Maar met verse ophangrubbers rijdt het idd wel een heel stuk fijner  :eusa_dance:

De 2 koelwaterslangen die naar het schutbord-doorvoer-blok gaan zijn wel belangrijk (die durven op leeftijd nl. al eens scheuren), zeker even nakijken of die ook vervangen zijn.

Martijn-V70

Ik rijd de auto als youngtimer, dus de kosten zijn aftrekbaar en de btw verrekenbaar. Ik wil deze auto zo lang mogelijk blijven rijden, dus dan moet je soms investeren. Maar economisch gezien is het natuurlijk geen logische investering om (incl. Btw) bijna 3k in zo'n auto te stoppen....