Nouja, aangezien banden het bij mij nooit langer als een jaar uithouden (laten we het maar op grote schoenmaat houden) gooi ik er altijd 2e hands banden onder, dan blijft het een beetje te betalen. En wat je zegt, je moet er nog een set velgen voor aanschaffen ook. Het is me die extra investering niet waard, en al helemaal niet voor die 3 gladde dagen die we hier hebben per jaar...
Ik kan het wel begrijpen.
Je bent zo 400 tot 600 euro kwijt en dan weet je niet eens of je ze gaat gebruiken omdat het weer niet echt koud genoeg wil worden. Ik heb er vorig jaar 3 weken op echt op winterbanden gereden en dat was alleen omdat ik op wintersport moest en verplicht winterbanden moest hebben.
Precies, daar koop ik een andere 850 voor 
Waarde van de auto is niet echt relevant in de discussie vind ik.
Of je nu winterbanden koopt of niet, de prijs is quasi hetzelfde, setje velgen niet meegerekend. Al kan je gemakkelijk een nette set Columba's uithalen voor pakweg 100 euro.
Als je dan net op 1 van die 3 gladde winterdagen een schuiver maakt, dan baal je hard omdat ze er niet onder liggen.
2dehands banden zouden voor mij sowieso geen optie zijn, of ik moest weten van wie/waar ze komen.
Maar zoveel mensen, zoveel wensen...