Wie rijdt er alweer op winterbanden?

Gestart door Snellebaksteen, 22-12-2016 09:00:52

Vorige topic - Volgende topic

Snellebaksteen

Ik heb ze op zo'n bandenboom van de Action (€10) en ik heb geen trillingen.
Althans, niks bijzonders. Boven de 180 is er pas iets waarneembaar.

Ik heb trouwens erg saai zwart staal. Ik denk er over om ze rood of geel te laten poedercoaten. Kost niks en lijkt me grappig.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Hiker

Logisch dat de temperatuur te hoog is: altijd als ik de wintertrim installer wordt het warm.......

Alweer een maand staan we hier op winterbanden. "Als de 'R'-in-de-maand-is" redeneren de Zwitsers altijd, dus in september......In NL hanteer ik altijd: "Als de 'R'-in-de-maand-is plus-2-maanden" ;D
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Galactica

Moet de vraag niet zijn;

Wie rijdt er al weer op zomerbanden? :P

BBS

De winterbandjes liggen daar waar ze het hele zomer al liggen.
8 stuks opgestapeld in de schuur. ;D

Ennuh winter?? :eusa_liar:
Volvoloos....

JaapMopar

Citaat van: Galactica op 22-12-2016 14:04:43
Moet de vraag niet zijn;

Ik ;D Sterker nog, ik rij nog steeds op zomerbanden en dat zal ook zo blijven. Naast dat ik geen geld heb voor winterbanden heb ik ze ook nog nooit nodig gehad. Met glad weer flink gaan spelen op plekken waar het kan zorgt er wel voor dat je weet hoe je auto reageert wanneer het nodig is. En ja, ik heb het al vaak zat nodig gehad
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

Vulk

Citaat van: JaapMopar op 22-12-2016 14:58:27
Moet de vraag niet zijn;

Ik ;D Sterker nog, ik rij nog steeds op zomerbanden en dat zal ook zo blijven. Naast dat ik geen geld heb voor winterbanden heb ik ze ook nog nooit nodig gehad. Met glad weer flink gaan spelen op plekken waar het kan zorgt er wel voor dat je weet hoe je auto reageert wanneer het nodig is. En ja, ik heb het al vaak zat nodig gehad

'Geen geld' vind ik ergens een raar argument. Ik snap dat het een bedrag is dat je in 1x moet leggen (4 nieuwe banden en eventueel een setje (2dehands) velgen), maar terwijl je op winterbanden rijdt, slijten de zomerbanden niet.

Mijn zomerbanden zijn een maatje groter dan mijn winterbanden en zijn eigenlijk even duur als de winterbanden.
Dus in principe kost het niets extra om op winterbanden te rijden dan om op zomerbanden te rijden.

leons850

Citaat van: Vulk op 22-12-2016 15:19:27
Citaat van: JaapMopar op 22-12-2016 14:58:27
Moet de vraag niet zijn;

'Geen geld' vind ik ergens een raar argument. Ik snap dat het een bedrag is dat je in 1x moet leggen (4 nieuwe banden en eventueel een setje (2dehands) velgen), maar terwijl je op winterbanden rijdt, slijten de zomerbanden niet.

Mijn zomerbanden zijn een maatje groter dan mijn winterbanden en zijn eigenlijk even duur als de winterbanden.
Dus in principe kost het niets extra om op winterbanden te rijden dan om op zomerbanden te rijden.

Zo redeneer ik ook altijd inderdaad, daarbij vind ik dat stukje extra zekerheid wel fijn.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

RoelNL

Ik kan het wel begrijpen.

Je bent zo 400 tot 600 euro kwijt en dan weet je niet eens of je ze gaat gebruiken omdat het weer niet echt koud genoeg wil worden. Ik heb er vorig jaar 3 weken op echt op winterbanden gereden en dat was alleen omdat ik op wintersport moest en verplicht winterbanden moest hebben.

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

JaapMopar

Nouja, aangezien banden het bij mij nooit langer als een jaar uithouden (laten we het maar op grote schoenmaat houden) gooi ik er altijd 2e hands banden onder, dan blijft het een beetje te betalen. En wat je zegt, je moet er nog een set velgen voor aanschaffen ook. Het is me die extra investering niet waard, en al helemaal niet voor die 3 gladde dagen die we hier hebben per jaar...

Citaat van: RoelNL op 22-12-2016 15:26:19

Je bent zo 400 tot 600 euro kwijt en dan weet je niet eens of je ze gaat gebruiken omdat het weer niet echt koud genoeg wil worden. Ik heb er vorig jaar 3 weken op echt op winterbanden gereden en dat was alleen omdat ik op wintersport moest en verplicht winterbanden moest hebben.

Precies, daar koop ik een andere 850 voor ;D
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

Vulk

Citaat van: JaapMopar op 22-12-2016 15:27:00
Nouja, aangezien banden het bij mij nooit langer als een jaar uithouden (laten we het maar op grote schoenmaat houden) gooi ik er altijd 2e hands banden onder, dan blijft het een beetje te betalen. En wat je zegt, je moet er nog een set velgen voor aanschaffen ook. Het is me die extra investering niet waard, en al helemaal niet voor die 3 gladde dagen die we hier hebben per jaar...

Citaat van: RoelNL op 22-12-2016 15:26:19

Precies, daar koop ik een andere 850 voor ;D

Waarde van de auto is niet echt relevant in de discussie vind ik.
Of je nu winterbanden koopt of niet, de prijs is quasi hetzelfde, setje velgen niet meegerekend. Al kan je gemakkelijk een nette set Columba's uithalen voor pakweg 100 euro.

Als je dan net op 1 van die 3 gladde winterdagen een schuiver maakt, dan baal je hard omdat ze er niet onder liggen.
2dehands banden zouden voor mij sowieso geen optie zijn, of ik moest weten van wie/waar ze komen.

Maar zoveel mensen, zoveel wensen...

yannickdv

Ik heb ooit bij Autoweek Live een test gedaan met zomer en winterbanden.

Geld meer dan waard. Al is het maar om die andere eikel met zomerbanden te ontwijken op die ene gladde dag.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

JaapMopar

Zo is het ook. Als ik het geld ervoor had én ik had een mooie 850 (heb ik niet) zou ik het echt wel overwegen. De banden die ik 2e hands koop hebben meestal nog zo'n 75% profiel en zijn gewoon merkbanden. Heb er nu gewoon Michelins onder liggen. Maar aangezien ik van koppeling schieten hou, vind ik nieuwe banden overdreven duur
- '95 Volvo 855 GLT 20V
- '76 Dodge W200 440

BBS

Citaat van: JaapMopar op 22-12-2016 15:35:29
Zo is het ook. Als ik het geld ervoor had én ik had een mooie 850 (heb ik niet) zou ik het echt wel overwegen. De banden die ik 2e hands koop hebben meestal nog zo'n 75% profiel en zijn gewoon merkbanden. Heb er nu gewoon Michelins onder liggen. Maar aangezien ik van koppeling schieten hou, vind ik nieuwe banden overdreven duur
Juist daarom zou ik ze er dus wel omleggen.
Qrux gezegd is dat een pak goedkoper dan dat de vrouw/kinderen moeten gaan uitleggen waarom haar/hun man/vader niet op goede banden wilde rijden.
Klinkt misschien hard........
Volvoloos....

Martijn-V70

Volgende keer als ik weer nieuwe moet maar eens Michelin crossclimate proberen, nooit weer wielenwissel en ook voor Duitsland goedgekeurd als winterband... ;D

widebody

Heb ze er al een maandje onder liggen. Als ik naar mijn werk rijd is zelfs de chauffeur van de strooiwagen vaak nog diep in slaap ;D. Afgelopen weken is het een aantal dagen onder 0 geweest. Stel je voor dat ..........

Maar ik denk dat ik morgen de compressor maar weer eens aanslinger en de Thor's er weer onder ga knopen :eusa_think:.