Acht keer is scheepsrecht. Het 9e leven begint...

Gestart door V702.5T, 13-01-2017 20:01:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V702.5T

Acht keer is Scheepsrecht. Sinds 2002 rijd ik in mijn achtste Volvo, waarvan inmiddels mijn vijfde vijfcilinder alweer een groot jaar in bezit.
Omdat we inmiddels besloten hebben dat de huidige T-5 nog heel lang mag blijven ga ik voorzichtig aan de slag met een blog. Waarin komende weken een upload komt van beeldmateriaal, en een overzicht van uitgevoerde en nog gewenste werkzaamheden aan de auto.
Deels in eigen beheer, gedeeltelijk uitbesteed.

Eerst maar wat plaatjes:













V702.5T

#1
De auto is van 1996, in 2000 in Nl geïmporteerd, heeft altijd in Zuid Limburg rondgereden en is daar een grote 1,5 jaar geleden verkocht aan iemand uit Aalsmeer. Daar heb ik 'm in november 2015 gekocht en meegenomen naar Den Haag. Kilometerstand bij aankoop 289XXX, inmiddels staat er 355XXX op 't werkende tellertje.

De auto is uitgevoerd met wat extra's:
Lederen interieur
Kinderzitje achterin
Stoelverwarming voor
Elektrische ramen voor en achter
Cruise control
TRACS
Mistlampen voor
en voor de rest lekker compleet.

In Duitsland zijn de achterramen getint en ook de bumper al meegespoten. De lak is redelijk, maar ietwat verweerd. Helaas zijn plaatsgenoten niet altijd even netjes in het parkeren, de achterbumper heeft inmiddels lelijke schade en ook vond een oude dame haar navigatie belangrijker dan op de weg letten.
Twee beschadigde deuren en een gedeukt achterscherm zijn nu mijn deel.
Alle rekeningen vanaf 2000 zijn er bij, zo is de turbo bij 260K vervangen en is er niet bezuinigd op onderhoud in 't verleden.

Ondertussen pakken we 'm eerst technisch aan:
carterventilatie vervangen
uitlaatspruitstuk heeft minuscuul scheurtje
distibutie over 15K
lekkage thermostaat huis (en gelijk het thermostaatje dan maar)
Links en rechts wat slangen enz.
Flink olieverbruik, maar heb het idee dat de carterventilatie de boosdoener is.

Inmiddels vervangen:
4 remschijven en blokken
4 nieuwe winterbanden

Optisch staat er dit jaar ook eea in de planning, maar eerst technisch 150% maken.
Door de schade aan de deuren is het besluit genomen:
auto volledig spuiten
achterspoiler toevoegen (ligt al klaar in DOP)
nieuwe achterbumper origineel met zwart bovendek uitvoeren
R-voorbumper indien vindbaar
leder laten repareren op bestuurderstoel

Kortom, 2017 wordt er geïnvesteerd in de auto. De Japanifold zoektocht en R bumperjacht is geopend ;-)






volvobaksteen

Staat er 1 op volvo verkoop hoekje

stuuraandeverkeerdekant

Leuk! Een fijn 2017 dan maar!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

)()()sT

Oh, die ken ik wel uit de buurt! Klopt toch Mehn? :)

V702.5T

Citaat van: )()()sT op 15-01-2017 22:16:04
Oh, die ken ik wel uit de buurt! Klopt toch Mehn? :)

Is het ook een oud forum wagen, want heb 'm niet eerder kunnen traceren tot mijn verbazing. Moet wel van een 1e NL liefhebber geweest zijn

)()()sT


Luz

Gaaf kleurtje! Echt een statement met zo'n rode baksteen in het huidig straatbeeld van grijze leasebakken ;).
"A great pleasure in life is doing what people say you cannot do."

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

Ow werkelijk? Ik dacht dat die het was :)

V702.5T

En inmiddels een spruitstuk gescoord in Duitsland voor onder de € 60 inclusief verzenden. Nu de postbode maar afwachten deze week  :eusa_dance:

De R voorbumper is een steviger uitdaging, in heel Europa niet te koop op ebay of in advertenties. Maar nog even de tijd gelukkig  ::)

elianmars


vincen tdi

De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

V702.5T

Citaat van: vincen tdi op 16-01-2017 10:49:30
het kan altijd nog gekker  ;D
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/volvo-850r-t5-r-stossstange-sehr-guter-zustand/585484820-223-18206

voor een tweedehandsje zonder auto er aan vast  :o

Zag in de USA deze prijs in dollars. Moet ie alleen nog even verstuurd ...

V702.5T