Ook mijzelf even voorstellen

Gestart door 850GLT1992, 12-03-2017 05:00:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

850GLT1992

Hoi allen,

Ik ben Rens, 29 jaar, en ik lees al geruime tijd mee op dit forum en bezit zelf nog geen 850 of S/V70 classic. Ooit ben ik geïnteresseerd geweest in een GLT van 1992, dus vandaar mijn forumnaam. Al een hele tijd heb ik de wens er zelf eentje te bezitten, en nu blijft dat dus regelmatig terug komen. Ik heb al heel wat verschillende auto's versleten, maar altijd nog geen 850 en op de een of andere manier kom ik er niet los van...en nu ben ik van plan er eindelijk aan toe te geven.
Ik ben dus op zoek naar een nette 850 of S/V70 classic, km moet leuk zijn (ben ondanks de verhalen nog een beetje bang voor de echte volvo-kilometerstanden, overtuigen of overhalen is toegestaan 😉)wel vanaf bouwjaar 1995 tm 1998 (wil geen alter 1 en wil geen 2.4). De te wensen opties zijn heeeeeeel graag een automaat, elektrische ramen voor en airco/climate die werkt. En dat voor een bedrag tot max 2000 euro...moet ergens te doen zijn. Voor de rest maakt het me niet zoveel uit, de staat van de auto en hoe deze rijdt zegt me meer. Natuurlijk zijn alle opties meegenomen, ben ik inmiddels aardig op de hoogte van de kwaaltjes van deze Volvo's  (keerring, airco, etc) en hoeft het geen gloednieuwe auto te zijn. Wie helpt mij de goede volvo te vinden? Ik ben zeer benieuwd, wie weet tot binnenkort😊!!!

Rens

sander69

welkom op dit forum.

km stand zegt niks;  onderhoud zegt veel meer; met een beetje geduld zul je vast wel een goed exemplaar vinden.

mooi tijdstip om je voor te stellen hier; kwam je van stappen terug of ben je altijd zo vroeg wakker????
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

henry classic v70

Zooo, al ruim 9 jaar meelezen en dan nog niets gevonden  :eusa_eh:
Wordt inderdaad tijd haha, staat zat te koop...

Hogere kmstand hoeft geen probleem te zijn mits het onderhoud (liefst aantoonbaar) goed is geweest.
Komt toch regelmatig wat voorbij in het advertentietopic, zou daar eerst oriënteren en pas daarna op bijv. MP

Succes met je zoektocht
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

850GLT1992

Hoi,

@Sander69: haha nee, ik ben touringcarchauffeur en moest vanmorgen om 5.45 beginnen 😑

En verder zal ik inderdaad uit blijven kijken naar een goed exemplaar. Tips zijn natuurlijk van harte welkom!

Rens

850GLT1992

Hoi allemaal weer,

Ik ben dus druk zoekende, en nu heb ik een 850 gevonden die me qua auto aan staat. Het is een sedan, ongeveer 250.000 op de teller en een leuke uitvoering. Ik heb contact met de verkoper gehad en die heeft al aangegeven dat er zelfs nog wat over de (kleine) prijs gepraat kan worden. Hij is alleen wel erg goedkoop voor een 850...
Dit is m:

Volvo 850 2.5i Luxury-Line Automaar + Airco.
€ 650,00
http://link.marktplaats.nl/m1135681994?utm_source=android_social&utm_medium=social&utm_content=app_android&utm_campaign=socialbuttons

Volgens hem werken alle opties, de airco wist hij niet en zou de auto uitgelijnd moeten worden of misschien nieuwe draagarmen moeten hebben. Op zich maakt me dat niet uit, gezien de vraagprijs is er zeker nog een goede ruimte om er wat dingen aan te moeten doen en daar zou ik dan ook geen moeite mee hebben. De distributieriem schijnt bij 225000 gedaan te zijn. Ik ben geneigd te gaan kijken, maar wat vinden jullie van deze auto? Zoals gezegd: tips en waarschuwingen zijn van harte welkom!

V70geRwin

Citaat van: 850GLT1992 op 13-03-2017 11:37:49
Hoi allemaal weer,

Ik ben dus druk zoekende, en nu heb ik een 850 gevonden die me qua auto aan staat. Het is een sedan, ongeveer 250.000 op de teller en een leuke uitvoering. Ik heb contact met de verkoper gehad en die heeft al aangegeven dat er zelfs nog wat over de (kleine) prijs gepraat kan worden. Hij is alleen wel erg goedkoop voor een 850...
Dit is m:

Volvo 850 2.5i Luxury-Line Automaar + Airco.
€ 650,00
http://link.marktplaats.nl/m1135681994?utm_source=android_social&utm_medium=social&utm_content=app_android&utm_campaign=socialbuttons

Volgens hem werken alle opties, de airco wist hij niet en zou de auto uitgelijnd moeten worden of misschien nieuwe draagarmen moeten hebben. Op zich maakt me dat niet uit, gezien de vraagprijs is er zeker nog een goede ruimte om er wat dingen aan te moeten doen en daar zou ik dan ook geen moeite mee hebben. De distributieriem schijnt bij 225000 gedaan te zijn. Ik ben geneigd te gaan kijken, maar wat vinden jullie van deze auto? Zoals gezegd: tips en waarschuwingen zijn van harte welkom!


Ze worden gewoon oud en daardoor goedkoop. Leuke uitvoering en mooie kleur, velgen.
Ga er maar vanuit dat de AC niet werkt, al zijn de temperaturen nu wel zo dat je eventueel kan testen.
10 klepper automaat rijdt erg leuk hoor, erg degelijke versie zo.
APK tot 11 oktober dus je hebt nog even..
Ik zou zeker gaan kijken en rijden, wellicht aankoopkeuring bij dealer (tientjes werk)?

850GLT1992

Hoi weer,

Maar waarom is dan het verschil zo gruwelijk groot met sommige anderen? Er staan ook 10v's op van 3000-4000 euro met tellerstanden die vergelijkbaar zijn. Dat valt me dus op. Zo op de foto's is er bijvoorbeeld geen overmatige slijtage aan de stoelen te zien. Dash en dergelijke lijken er nog strak uit te zien. Ik ging er van het begin af aan al van uit dat de airco niet werkt, dus dat zou niet meer dan jammer zijn als dat ook zo is.
Ik was inderdaad eigenlijk van plan om te gaan kijken. Mocht hij scheef trekken wat te verkoper dus eigenlijk zei, is dat dan reden om hem te laten staan? En vwb de bak, ik ken ze niet anders als dat ze relatief zonder poespas en 'lomp' schakelen, tenminste bij wat belasting. En 258000 km, waarom is dat voor een 850-achtige nog niks? Ik ben benieuwd!

sander69

dat is idd de beste manier om te bepalen of een auto goed is of niet; gewoon erheen gaan en rijden..  scheeftrekken kan ook door iets simpels als een zachte band komen...

wellicht weet de verkoper de waarde van de auto niet en kijkt hij alleen naar bouwjaar; of is er een andere logische verklaring voor.

succes lig
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

V70geRwin

Citaat van: 850GLT1992 op 13-03-2017 13:25:06
Hoi weer,

Maar waarom is dan het verschil zo gruwelijk groot met sommige anderen? Er staan ook 10v's op van 3000-4000 euro met tellerstanden die vergelijkbaar zijn. Dat valt me dus op. Zo op de foto's is er bijvoorbeeld geen overmatige slijtage aan de stoelen te zien. Dash en dergelijke lijken er nog strak uit te zien. Ik ging er van het begin af aan al van uit dat de airco niet werkt, dus dat zou niet meer dan jammer zijn als dat ook zo is.
Ik was inderdaad eigenlijk van plan om te gaan kijken. Mocht hij scheef trekken wat te verkoper dus eigenlijk zei, is dat dan reden om hem te laten staan? En vwb de bak, ik ken ze niet anders als dat ze relatief zonder poespas en 'lomp' schakelen, tenminste bij wat belasting. En 258000 km, waarom is dat voor een 850-achtige nog niks? Ik ben benieuwd!

De bak mag van 1 naar 2 een licht schokje geven en voor de rest soepel schakelen.
Maar ook daar doet nieuwe olie wonderen voor de bak.
Mijn R bak bonkte en deed raar en was na een powerflush bijna weer als nieuw.

Het is vermoedelijk een inruiler en hij wil er snel weer vanaf...

henry classic v70

Voor dat geld kun je niet echt een buil vallen toch?
..zo blijft er ook ruim budget over voor eventueel extra onderhoud etc.
Inderdaad gewoon gaan kijken en een ruime testrit maken

Verder zou je eerst dit aankoop topic kunnen doornemen  ;)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

850blues

Prijs zou mij niet afschrikken, 'k vind m eigenlijk wel realistisch (maar dat is persoonlijk).

Als je een proefrit gaat maken, bij de eerste pomp die je tegen komt gelijk ff de banden goed op spanning brengen (voor 2.6 achter 2.5: rij ik ook mee met mijn AT met 16 inch velgen). 't Kan idd zijn dat het scheeftrekken dan minder wordt.

Na een paar km's rijden moet de tempmeter op 3 uur staan. Zo niet, weet je dat er een nieuwe thermostaat en temp sensor in moet (kun je gebruiken bij de evt onderhandelingen).

Zoek ook een parkeerplaats op waar je de ruimte hebt om wat rondjes li-re om te draaien met de ramen open (blower/radio uit natuurlijk). knoepend, knakkend, ratelend geluid valt dan wel op. En als het kan een paar keer goed remmen (rechtuit) en voelen wat de auto doet.

Na de proefrit ff aan alle velgen voelen, als er eentje duidelijk warmer is dan de anderen weet je ook of er een remklauw aanloopt (waardoor ie ook kan scheeftrekken).
Misschien mag ie ook ff op de brug, kun je kijken of er bijv. olielekkages zichtbaar zijn.

Check ook het APK-rapport, staan misschien aandachtspunten op vermeld (heb je weer iets om over te onderhandelen).

Voor het overige, zie de andere reacties/tips en luister naar je gevoel (desnoods een 2e proefrit maken).
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

850GLT1992

Zo, en we zijn er weer.

Vanmiddag gaan kijken bij de 850 en het gaat hem niet worden.  Op het eerste gezicht leek hij mij alles mee te vallen. Maar het tweede gezicht vertelde me iets anders. Om te beginnen was de motorolie voor vertrek net modder met klonten erin....verder was het hele climate paneel in en uit te schakelen met een losse schakelaar, en was hiervan alleen de temperatuur te regelen. Het aircopaneel en aanjager ging dus ook niet over het contact mee uit. Airco deed het uiteraard niet.
Tijdens de proefrit de oliepeilstok eruit getrokken en de test met de vuldop gedaan. Er kwam behoorlijk wat rook uit de opening van de peilstok en de oliedop lag te dansen op de opening. Had daar geen goed gevoel bij.
Verder had de auto roest in een wielkast en op de rand boven het linker achterlicht. Overduidelijk was er een draagarm naar de haaien want het stuur sloeg naar rechts bij remmen en stond verder naar links. Waarschijnlijk ook de keerring eruit...
Kortom: ik had met wat achterstallig onderhoud rekening gehouden, maar dit was me wat teveel van het goede. Van de andere kant geen dure auto, maar aan mij was deze niet besteed.

850blues

Jammer dat het tegenviel, maar verder kijken naar een ander zou ook mijn keuze zijn geweest als ik het zo lees.

Plaats anders ook een duidelijke oproep in de rubriek [ te koop gevraagd] hier op het forum. Je weet maar nooit.
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Remco_855

Ja als je eenmaal de liefde voor de 850 voelt dan kom je daar niet meer vanaf. Niet dat je dat zou willen.
Succes met het vinden van een 850. Zoals gezegd is goed onderhoud belangrijker dan de kilometerstand