Voorvering C70 T5 1999-LPG-36-XV-TZ

Gestart door JJP850, 09-04-2019 17:57:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JJP850

Ik kreeg hier de tip dat mijn 850 achtervering past op mijn C70, de auto staat  nu beter op zijn wielen.
Maar nu wordt duidelijk dat er ook betere voorveren moeten komen. Hij staat wel erg schuin naar voren.

Op de huidige voorveren kan ik nergens een merk of onderdeelnummer vinden. Ik kan dus ook moeilijk de zwaarte inschatten.
De volvo dealer biedt drie types aan, ik weet echt niet wat ik moet kiezen, weet iemand raad?
Als er iemand is met een set knappe 2e hands veren is dat natuurlijk nog beter.
Graag jullie  reacties
Mvg JanJaap

Hengeveld

Omdat je al veren van een 850 hebt gehaald, moet je nu de veren van de voorzijde van diezelfde 850 (of van een met eenzelfde onderstel) halen. Welk onderstel de auto heeft, staat op het typeplaatje naast de accu in de motorruimte.

Robin Visser

Ik heb Eibach veren en Bilstein B4 schokbrekers achter. Voor zitten originele schokbrekers. Die waren nog goed. De Eibach veren brengen de auto op het niveau van een sportonderstel, 2 cm lager dan de 'gewone' veren. Weinig sport aan overigens, ik denk comfortabeler dan een origineel sportonderstel. Als je die Eibachs bestelt, zie je dat ze voor  de cabrio zijn uitverkocht en op sommige sites kom je dan uit op de veren voor de coupé. Die heb ik dus. Wellicht komt de auto dan 2 mm lager vanwege de ongeveer 80 kg meer gewicht voor de cabrio ten opzichte van de coupé. Daar zie je niks van en het comfort blijft wat mij betreft prima. De Eibach veren kosten iets van 350 piek.
Wat een feest zo'n dakloze T5!

MEN-O

Als ik Robin zo hoor kun je beter niet voor origineel gaan dan, want ik vind het behoorlijk oncomfortabel. en echt sportief wordt ie toch niet denk ik.
(veerpootbrug heeft wél merkbaar effect, dat wel)

Robin Visser

Nou, het is maar weinig verschil en ik moet peuren uit mijn geheugen voor de ervaring met het originele sportonderstel. Daarbij is nu alles vers en had mijn vorige cabrio bij vertrek iets van 330.000 km erop zitten.
Wat een feest zo'n dakloze T5!

JJP850

Bedankt allemaal, voor de adviezen.
Het probleem is redelijk verbeterd met goede 2e hands veerpoten. (Via het forum).
Mogelijk waren de oude al slecht.

mvg JJ
Mvg JanJaap