Welke schijven voor Porsche 996 klauwen

Gestart door miskoop-justin, 09-06-2017 12:22:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

miskoop-justin

Weet iemand of de 330mm schijven van een s60r of v70r op een C70 uit 1998 passen voor de Porsche 996 klauwen passen ?

Bijv : https://www.estateservices.nl/remmen/remschijven/remschijven-voor/remschijf-s60r-v70r-2004-voor-330mm.html
of    : http://europeantuning.luondo.nl/nl/11444412/geventileerde-remschijf-330mm-vooras-volvo-s60--v70-r-awd





Snap zelf totaal niks van remsystemen en of ander autogerelateerd gedoe hoop dat iemand me het wilt uitleggen haha  :-*

V70geRwin

Zo te zien heb je er al brackets bij, die zitten nu aan je klauw geschroefd.
Het is dus al bepaald hoe hoog (verticaal, dus met welke diameter schijf) en binnen/buiten (horizontaal, offset van de schijf) de schijf eigenlijk optimaal zou moeten zijn.

De kans is erg groot dat dit voor een S60R schijf is gemaakt hoor maar even passen is het beste natuurlijk.
Je kan ook voor de Brembo variant gaan van Mr Auto.
Als auto kies je S60R en dan voorremschijven de brembo schijven pakken, voordelig en goed.
Ik rij zelf met de brembo 336 schijven.

Heb eventueel nog wel een fuseestuk voor je om te passen.
Deze 996 klauwen hebben wel ERG veel ruimte nodig in het wiel vanwege de vierkante hoeken.

Kan je de vorige eigenaar achterhalen voor welke schijven dit gemaakt is om het zeker te weten?


innocenti

Ja S60r schijven passen op een c70 van 98.

Steekmaat en naafdiameter zijn identiek. Alleen de boutgaten van een S60r zijn dacht ik iets groter.

miskoop-justin


V70geRwin


miskoop-justin

Haha nee helaas niet. Wel betaald maar moet ze nog ophalen ::). Iets met mooi weer en kapotte airco kwaaltje

diederickvolvo

Citaat van: miskoop-justin op 11-06-2017 16:23:51
  kapotte airco kwaaltje

ik dacht dat je de airco helemaal  eruit ging halen vanwege het gewicht? :eusa_whistle:

miskoop-justin

Citaat van: diederickvolvo op 14-06-2017 01:26:38
Citaat van: miskoop-justin op 11-06-2017 16:23:51
  kapotte airco kwaaltje

ik dacht dat je de airco helemaal  eruit ging halen vanwege het gewicht? :eusa_whistle:
was ik wel plan ja hangt een beetje af van wat ik met het interieur ga doen

volvobaksteen

S60r schijf 330 mm pakken eerste type zit ook verschillen in voor de achterzijde als je daar net als mij 330 op doet moet ie het trommeltje van de handremvoering 3mm verder naar binnen toe afdraaien en dan is het plug en play met originele handremset.  En minimaal 18 inch alu velg pakken. Ik heb zelf 17 inch staal dat past wel.

volvobaksteen

De brackets die jij hebt hoop voor je dat ze voor 330 schijf zijn en niet kleiner anders moet je brackets maken. Ik moet mijn cnc programma nog een keer op een floppie zetten