Auteur Topic: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.  (gelezen 76311 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5678
  • Geslacht: Man
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #1020 Gepost op: 25-07-2020 11:30:36 »
XDF ..... niet ADX

Je kan hem er altijd nog zelf bij zetten in de XDF als je er perse wat mee wil gaan doen.
« Laatst bewerkt op: 25-07-2020 11:34:17 door Piet »

razorx

  • Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11914
  • Geslacht: Man
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #1021 Gepost op: 25-07-2020 21:56:57 »
..
Ik vind het zo raar dat er allemaal dingen missen in de ADX van tunerpro die wel in motronicsuite staan.
Dat is niet zo raar.
De datalijst van Motronic Suite is gebaseerd op Damos. Een heel complete lijst. ;)

De XDF die de meeste van ons gebruiken is niet van "tunerpro" maar is gemaakt door een groep heldere gebruikers. Die hebben de relevante items in hun lijst gezet.
Zo bleef het prettig leesbaar. ;)

Antracs

  • Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 98
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #1022 Gepost op: 27-07-2020 17:40:10 »
coz not interesting, not relevant...


Weer even terug naar de PID regeling van de wideband.
De P waarde staat voor de narrowband regeling standaard op 188 (=7.37?)
Dat levert deze wideband regeling op:


Ik had er een redelijk vertrouwen in dat ik de P waarde kon verhogen tot 255 (=10?) Niet ten onrechte naar blijkt:

STFT hoeft nog maar een procent en meestal minder te corrigeren.  :eusa_dance:



Care to elaborate op dit uitlegforum Arjen? Blijkbaar vond razorx het op 5-11-2015 interessant genoeg om er iets over te schrijven dus ik verkeer in goed gezelschap. Of bedoel je dat het alleen interessant is als je de wideband regeling toepast?
C70T5 1998 CoupeHandbak BlauweInjectoren Simons020-H7uitlaat software:608_rev6 binary

Antracs

  • Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 98
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #1023 Gepost op: 27-07-2020 17:42:24 »
Dat is niet zo raar.
De datalijst van Motronic Suite is gebaseerd op Damos. Een heel complete lijst. ;)

De XDF die de meeste van ons gebruiken is niet van "tunerpro" maar is gemaakt door een groep heldere gebruikers. Die hebben de relevante items in hun lijst gezet.
Zo bleef het prettig leesbaar. ;)

Thanks, verhelderend. Hoe is die oorspronkelijke DAMOS file eigenlijk ontstaan? Ontsnapt uit de fabriek?
C70T5 1998 CoupeHandbak BlauweInjectoren Simons020-H7uitlaat software:608_rev6 binary

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5678
  • Geslacht: Man
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #1024 Gepost op: 27-07-2020 18:01:48 »
Zoals je uit het citaat van Yits kunt afleiden waren de tabellen voor de PID regeling in 2015 al hier en daar in de XDF opgedoken.
Het mooie is dat jezelf parameters vanuit de DAMOS of motronic suite in de XDF kunt bijplaatsen zodat je je eigen XDF kunt creëren.
Dat alles uit de Damos niet in elke XDF staat is niet raar, er zijn gewoon vele versies van XDF’en waarbij in elke XDF datgene staat wat een specifieke gebruiker nodig heeft cq wilt gebruiken.
De DAMOS is inderdaad de officiele beschrijving van Bosch, die op een gegeven moment ontsnapt is.

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5678
  • Geslacht: Man
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #1025 Gepost op: 27-07-2020 18:11:02 »
BTW:
-de I factor: een tabel van 7 rijen en 6 kolommen beginnend op adres FA92
-de P-factor, een tabel van 7 rijen en 6 kolommen beginnend op adres FACD
-de D-factor, een tabel van 7 rijen en 6 kolommen beginnend op adres FB08
Maar er is al heel veel mee geexperimenteerd zonder tot een verbetering van het PID systeem te komen.

Dat is wat Arjan bedoelt.. het is daarom niet erg nuttig om in een XDF te zetten voor algemeen gebruik.
« Laatst bewerkt op: 27-07-2020 18:37:05 door Piet »

arjenT5R

  • Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10111
  • Geslacht: Man
  • I've got propane running around my brain!
Re: Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.
« Reactie #1026 Gepost op: 27-07-2020 20:08:36 »
Ogja weer lekker lompe opmerking maar zoals ik zei... Voor tuning niet relevant... En daar draait het hier toch om ;D :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!