Motormanagement puzzel

Gestart door llinssen, 18-05-2005 02:56:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Manolo

Hallo,

tijde geleden had ik zo`n vergelijkbare probleem; back fires, haperen, enzovoort... De dikke slang tussen luchtfilter en motor was geschuurd en doordat kwam te veel lucht binnen en ook een ventiel was vies met olie. Nieuwe slang en problem weg. Missvhien kan dit helpen, sterkte...

Manolo

llinssen

Citaat van: Manolo op 24-07-2005 21:12:28
Hallo,

tijde geleden had ik zo`n vergelijkbare probleem; back fires, haperen, enzovoort... De dikke slang tussen luchtfilter en motor was geschuurd en doordat kwam te veel lucht binnen en ook een ventiel was vies met olie. Nieuwe slang en problem weg. Missvhien kan dit helpen, sterkte...

Manolo

Was dat ook met name na stilstand?
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Manolo

Ik rijd ook op gas, en s`ochtends auto start, na 1 minuut of twee begint te happeren (volgens mijn monteur membraan van gasverdamper is niet goed) dan switch ik naar benzine, auto loop weer goed en na een paar minuten opwarmen weer switch naar gas en rijdt zonder probleem. Maar toen de slang kapot was zonder ik te weten, had ik het probleem van mijn vorige recensie.

Ik heb alle 11 paginas van dit onderwerp gelezen en niemand heb iets gezegd over die lucht slang. soms met een envoudige onderdeel los je het probleem. Ik wens je success en fijne vakantie. Ik ga overmorgen richting Zuid Spanje met mijn oude bak.

Manolo

llinssen

Citaat van: Manolo op 25-07-2005 10:51:07
Ik rijd ook op gas, en s`ochtends auto start, na 1 minuut of twee begint te happeren (volgens mijn monteur membraan van gasverdamper is niet goed) dan switch ik naar benzine, auto loop weer goed en na een paar minuten opwarmen weer switch naar gas en rijdt zonder probleem. Maar toen de slang kapot was zonder ik te weten, had ik het probleem van mijn vorige recensie.

Ik heb alle 11 paginas van dit onderwerp gelezen en niemand heb iets gezegd over die lucht slang. soms met een envoudige onderdeel los je het probleem. Ik wens je success en fijne vakantie. Ik ga overmorgen richting Zuid Spanje met mijn oude bak.

Manolo

Volgens mij is mijn slang in orde, maar wellicht wel vies. Hij staat nu bij de garage, en ik zal kijken wat zij vinden.

Overigens reageert mijn auto op gas hetzelfde als op benzine..

Goede vakantie!
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

llinssen


Berle heeft er inmiddels naar gekeken. De oorzaak van het slecht kunnen starten hebben ze inmiddels kunnen achterhalen: een slecht/zwak signaal van de nokkenassensor en de vliegwielsensor. Deze hebben ze even omgeruild met leensensoren. Het starten ging, maar het onregelmatige lopen blijft voortduren. De massapunten hebben ze inmiddels bekeken en daar hebben ze geen fouten ontdekt.
Ze verdenken nu de computer zelf en morgen gaan ze testen of een leencomputer dezelfde problemen geeft.



Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

llinssen

#140
En hij gaat nu dicht. Het vervolg is te lezen in: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=9524.0

EDIT
Op 19 mei 2006: 2347 keer gelezen
EINDE EDIT


Mod's edit: URL aangepast
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.