Re: Groupbuy aluminium intercooler 52mm

Gestart door arjenT5R, 22-08-2017 12:29:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rappendaf

Citaat van: rappendaf op 04-11-2018 15:20:41
Mijn gpi radiator is na 3 jaar aan de las gescheurd en lekt daar minimaal
Mijn buurman lasser bij de gasmaatschapij gaat het ding voor me lassen volgens de regels van de kunst dit keer

Maar de avond van de montage heb ik contact gehad met een wild zwijn
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

Lukaz

Heren, omdat mijn IC schade heeft en ik het hele pakket meteen aan wil passen de volgende vraag:
Heeft iemand voor mij nog een 52 mm IC en/of een Aluminium radiator voor een 850 uit '96 liggen?
IC graag met 2 x 63 mm aansluitingen.
Radiator voor type turbo MT, dus met oliekoeler maar zonder koeler voor automaat-olie.
Over de prijs en het vervoer worden we het allicht eens.
Reactie graag per PB, bij voorbaat dank daarvoor.
Groet, Gerko a.k.a. Lukaz

Lukaz

Nu een technische vraag:
Inmiddels heb ik een Do88 alu radiator gekocht en daar zitten 2 alu aansluitnippels voor de olieleidingen bij maar geen pakkingen o.i.d..
Kunnen deze nippels zo in de aansluitingen op de radiator gedraaid worden en sluiten ze dan automatisch oliedicht af?
Hoor graag, groet, Gerko

V70R^2

Jepp,

Ik doe er zelf wel altijd wat loctite op voor de zekerheid.

Lukaz

Dankjewel Adriaan.
Ik ga Loctite kopen.

Groet, Gerko

Benny850

Is het noodzakelijk om de ECU aan te passen na de intercooler upgrade? Ik ben momenteel met de montage bezig. Beter laat dan nooit laten we maar zeggen ;D

V70R^2

Het volume is groter, dus je verliest wat turbodruk, dat wil je eigenlijk wel compenseren door die weer wat "op te schroeven", al is het niet nodig.

Benny850

Oke duidelijk, het gaat erom dat het voorlopig veilig is. Een keer een turbo upgrade staat op de planning.

Maarten

Heren,
Ik heb net zo'n Chinese Intercooler gekocht, en ben erg benieuwt naar jullie , gebruikers ervaring.
Hij is veel goedkoper dan DO88 , maar is hij ook veel slechter ?

Benieuwt naar jullie bevindingen

Groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

arjenT5R

rij er al paar jaar mee rond is perfect :) pasvorm niet helemaal... moet wat slijptollen enzo maar dat mag de pret niet drukken.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Maarten

Citaat van: arjenT5R op 04-08-2020 21:06:34
rij er al paar jaar mee rond is perfect :) pasvorm niet helemaal... moet wat slijptollen enzo maar dat mag de pret niet drukken.

Met standaard radiator ?, en paste de stock Fan?
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

Maarten

Citaat van: arjenT5R op 04-08-2020 21:06:34
rij er al paar jaar mee rond is perfect :) pasvorm niet helemaal... moet wat slijptollen enzo maar dat mag de pret niet drukken.

En een merkbaar verschil?
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

arjenT5R

Hele pretpakket dus alu ic en alu rad fan past prima en alu ic tov std merk je zeker ja
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Maarten

Citaat van: arjenT5R op 04-08-2020 21:47:19
Hele pretpakket dus alu ic en alu rad fan past prima en alu ic tov std merk je zeker ja


Dank u
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

V70geRwin

Citaat van: Maarten op 04-08-2020 21:13:51
En een merkbaar verschil?

Heb hem ook.
Vooral in de zomer merk je dat hij het beter volhoud en meer oemp voor 't geld heeft.