Opgelost:ABS en TRACS lampje branden, geen foutcode uit te lezen, OBD-2

Gestart door rjverbrugh, 03-09-2017 11:50:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvobug

Citaat van: rjverbrugh op 17-09-2017 08:43:26
Na de controller bij Henk gerepareerd te hebben nog steeds lampjes abs en tracs niet uit. Na uitlezen bij Hilko: code  3-1-4, abs sensor re achter. Dus weer wat te doen, maar weet nu wat het is.

Even doormeten, stekker zit bij de benzinepomp. Weerstand moet zo rond de 1.100 Ohm zijn.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

rjverbrugh

En doorgemeten, inderdaad weerstand op de rechter is oneindig, zal wel ergens kabelbreuk zijn. Nu op zoek naar een nieuwe sensor. Kom echter alle prijzen tegen,  van 17,95 uit China, tot het tienvoudige van Hella. Iemand nog advies welke goed zijn tegen een redelijke prijs?

razorx

Ik zou een originele 2e hands nemen. Mits er een deftig stuk kabel aan zit.

cornelis-b

Achter is een set van twee sensoren met één stekker.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

rjverbrugh

Dus 1 doormeten op de sloop, als die goed is kabel achter de stekker doorknippen en meenemen, dan die weer solderen aan mijn stekker?

cornelis-b

Citaat van: rjverbrugh op 17-09-2017 15:41:36
Dus 1 doormeten op de sloop, als die goed is kabel achter de stekker doorknippen en meenemen, dan die weer solderen aan mijn stekker?

Dat kan je doen maar wel de draad goed in elkaar twisten voor je soldeert en uiteraard met krimpkous of nog beter vulcaniserende tape de boel goed af isoleren.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

hilko73

Is nieuwe bedrading leggen geen optie? Of weet je zeker dat de sensor zelf stuk is?
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

rjverbrugh

Die bedrading  zit kennelijk aan de sensor 'gegoten, kan dus niet echt doormeten of het aan de sensor of de kabel ligt. Of ik moet 'm vlak bij de sensor door knippen...... kan het wel proberen natuurlijk.

hilko73

Vlakbij de sensor naalden in de draden prikken, als er ruimte voor is. Kan net genoeg zijn om te meten.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

volvobug

Citaat van: rjverbrugh op 17-09-2017 15:32:56
En doorgemeten, inderdaad weerstand op de rechter is oneindig, zal wel ergens kabelbreuk zijn. Nu op zoek naar een nieuwe sensor. Kom echter alle prijzen tegen,  van 17,95 uit China, tot het tienvoudige van Hella. Iemand nog advies welke goed zijn tegen een redelijke prijs?

Paar maanden geleden setje van deze https://www.onderdelenshop24.com/7713434-abs gemonteerd op een 855, zelfde probleem met sensor rechtsachter die oneindig meet.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

cornelis-b

Citaat van: volvobug op 17-09-2017 23:27:48
Citaat van: rjverbrugh op 17-09-2017 15:32:56
En doorgemeten, inderdaad weerstand op de rechter is oneindig, zal wel ergens kabelbreuk zijn. Nu op zoek naar een nieuwe sensor. Kom echter alle prijzen tegen,  van 17,95 uit China, tot het tienvoudige van Hella. Iemand nog advies welke goed zijn tegen een redelijke prijs?

Paar maanden geleden setje van deze https://www.onderdelenshop24.com/7713434-abs gemonteerd op een 855, zelfde probleem met sensor rechtsachter die oneindig meet.

Volgens mij de zelfde als bij estateservice: https://www.estateservices.nl/abs-sensor-850-c70-s70-v70-xc70-1998-achterzijde-set-links-rechts.html
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

UserID6342

De originele van Volvo zijn ook in prijs verlaagd.... Ik heb zelf voor zo'n setje vorig jaar bij de achterasrevisie nog iets van 100 betaald, nog geen 3 maanden later weer een setje nodig en dat was iets van of 67 of 76 euro origineel.


UserID6342

Zou daar een beetje voorzichtig mee zijn. Volvo is erg precies als het op sensoren aankomt en die je bij Ebay laat zien zijn van het merk ABS (vervangingsmarkt en imitatie)

rjverbrugh

Kabel er vandaag afgeknipt en sensor doorgemeten, oneindige weerstand, dus sensor kapot. Eruit gehaald, sensor is van ATE, met Volov erop, zal dus wel origineel zijn. Overigens made in Japan.....Bij sloop kon ik geen sensor vinden die niet helemaal vastgeroest zat, dus daar maar niet aan begonnen. Ga het denk ik gewoon met die van ABS proberen. Valt me overigens op wat een enorme verschil in prijs diverse leveranciers voor het zelfde product durven te vragen. Die Sensoren van ABS ( nr 30324, geschikt als vervanging voor Volvo 9162612) kosten dus bij Autodoc rond de €30 exl verz op ebay.de Het is dezelfde sensor als die Volvobug gekocht heeft, alleen bij onderdelenschop24, waar die nu € 56 is zonder verzenden. Overigens is onderdelen24 zelfde als auto doc en nog iets van 10 andere internetadressen... Winparts  maakt het helemaal bont, vraagt voor de zeldse sensor van ABS € 150!   Denk dat ik maar weer bij autodoc ga bestellen