Sloeber! Zomerreces.

Gestart door V70R^2, 20-11-2017 17:09:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rappendaf

#15
Citaat van: NinaPaul op 20-11-2017 19:36:37
Citaat van: rappendaf op 20-11-2017 19:16:35
Fijn zo heb ik het ook gedaan gaat nu toch al 51000 km goed

Wat heb je zo gedaan?


ik heb mijn motor met dezelfde onderdelen gebouwd en ook in de auto gelaten .Dus ook op die manier
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

vasquez

LOL,

voor het eerst dat ik iemand in NL ook echt zie shimmen.

Is hier niet echt bekend en gebruikelijk, in het wereldje van de V70/S60N 2.5R en bij de Ford Focus zie je het ondertussen heel veel

V70geRwin


kulk


V70R^2

Citaat van: classicT5 op 20-11-2017 19:10:17
Als de looks geen prio hebben, oliekoeler op plaats vd mistlamp en stuk uit bumper zagen? Dan zit die goed in de rijwind
Looks vind ik nog wel belangrijk, moet een leuke wagen zijn om te zien, ik denk eraan een XC bumper te monteren, is weer eens wat anders.

Die locatie lijkt mij ook het beste, maar onhandig is dat juist aan de rechter voorkant het sleepoog zit.



Vervolg:
Even schoonmaken alvorens de kop te prepareren!

Mijn recept, heel veel dasty en een kwast om te ontvetten, vervolgens ovenreiniger erop (bus, schuim, van de kruidvat).

resultaat kleppendeksel en carterpan,

mooi schoon!


Als nieuw  :eusa_dance:

Om kosten te besparen besloten zelf al het arbeid te verrichten, kleppen slijpen e.d.

Enkel de kop laten vlakken:



Dan kleppen e.d. schoonmaken, eerst met wat wd40 en scotchbrite geprobeerd


maar al snel erachter gekomen dat ook hier weer de ovenreiniger nodig was om het roet en die bruine aanslag weg te krijgen.  ;D



En meer van zulks:



Schobben en schuren is nieteens nodig, de ovenreiniger doet echt wonderen!




Goed, alles is nu schoon, tijd om de kleppen te slijpen en kop weer compleet te maken!



eerst grof, dan fijn!



Hieronder goed het verschil te zien van het raakvlak met de klep, boven mooi glad en mat, onder nog niet gedaan.


KIM


jellejas

Citaat van: V70R^2 op 21-11-2017 17:33:18

Looks vind ik nog wel belangrijk, moet een leuke wagen zijn om te zien, ik denk eraan een XC bumper te monteren, is weer eens wat anders.

Toevallig ben ik van plan om er ook een xc bumper op te zetten, is inderdaad wat anders dan een r bumpert. Als je hem er op hebt ben ik zeer benieuwd naar de foto's.
BRAAAAAAAP STUTUTU

freefall

Werkt zo goed die ovenreiniger... :eusa_dance: ik gebruik m van HG, waar je ook je bbq rooster mee schoonmaakt. Wonderbaarlijk schoon.

Mooi projectje dat kleppenslijpen...bah ;D
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

V70R^2

Bedankt heren!

De XC bumper heb ik al op het oog, zal niet lang duren eerdat deze er op kan en foto's gemaakt kunnen worden van de looks.


Verder nog meer gedaan vandaag:


En dan kunnen de kleppen met de veren e.d. er weer terug in, echt een priegelklusje, heel veel geduld is een vereiste :eusa_shhh: !

Eerst de nieuwe klepseals monteren, goed opletten dat ze er helemaal op gedrukt zitten.





Mijn trucje voor die twee halve borgdingen is een priem magnetisch maken en dan erin hangen, met pincet wat op zijn plaats frummelen met een chirurgische precisie terug positioneren :eusa_whistle: , een niet te onderschatten ergernis om dat 20maal te doen.  :evil: :evil: :evil: :evil:




Tevens nog van Triton een setje GLT nokkenassen opgestuurd gekregen, ik twijfel nog of ik ze beide monteer of enkel de inlaat? De uitlaat perst het wel er doorheen en ik wil geen al te grote overlap krijgen. Iemand ervaringen?

fastforward:


Dat zit!

Budget
€10.000.

-/-
€1000 aanschaf
€250 2.3t blok erin.
€250 koppeling+drukgroep
€2200,- blok versterken + wederopbouw + klein spul
€100,- kop vlakken + GLT nokkenassen.

resterend budget:
€6200,-

V70R^2

Het leek een voordelige dag, maar ik moet nog deze aanwinst van het budget afhalen...

18" pegs gekocht vol stoeprandschade, op laten knappen (spuiten ipv poedercoaten, vond ik mooier). en 4 nieuwe semi-slicks om laten leggen.

Fereral 595 RS-R in de maat 225/40/18"


Lekkere plakbandjes en prima betaalbaar :)


Budget
€10.000.

-/-
€1000 aanschaf
€250 2.3t blok erin.
€250 koppeling+drukgroep
€2200,- blok versterken + wederopbouw + klein spul
€100,- kop vlakken + GLT nokkenassen.
€1100,- Velgen + semi-slicks

resterend budget:
€5100,-

NinaPaul

Ik doe die klepspietjes met een (kleine) platte schroevendraaier met wat vaseline op de platte kant, om ze "los te laten" kan je dan de schroevendraaier draaien.
Maar zoals zo vaak, vele wegen leiden naar Rome.

En die bandjes ga je geen spijt van krijgen, die zijn formidastsich had ik op mijn mini cooper s ook.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

razorx

Pff wat heb jij een tempo er in zitten zeg!
En dan heb ik het niet over het budget. ;)

classicT5

Sleepoog eraf slijpen en aan andere kant erop zetten? Op circuit is toch geen voorschrift waar je sleepoog moet zitten.

Dan moet het je wel lukken met die oliekoeler.

BTW, flink gas erop adriaan, je hebt nog de hele winter voordat je kunt knallen op de ring :)

V70R^2

Dat is ook een goeie met dat drupje vaseline, ga ik de volgende keer proberen!
Ik heb vorig jaar al een rondje op de ring gereden met een wat ouder setje semi slicks, ik kan niet wachten om ze in te zetten!

De tijd zal straks voorbij vliegen, ik wil nog een maandje naar Vietnam en onderstel en tune/test werk zal ook nog flink tijd roven.

Sleepoog verplaatsen, niet aan gedacht! simpel maar doeltreffend.

Binnenkort eerst proberen voordelig grote remmen voor en achter + onderstel te creëren. Ik ben al wat tweedehands spullen aan het inslaan.

Pk's opkrikken gaat ook nog een uitdaging worden, (enkel)nieuwe spullen zijn geen optie met dit budget.

Mathijs.

#29
super gaaf project, in hoog tempo  :eusa_clap:
wil zelf ook graag een setje glt nokkenassen proberen, dus als iemand nog een setje heeft liggen :P
en ik ga die oven reiniger ook proberen, ben al dagen aan het poetsen met mijn kleppen en kop :eusa_wall: