Remlichten werken niet!

Gestart door katuut, 05-01-2018 22:32:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

katuut

De dame reed zojuist weg en ik zie tot mijn schrik de remlichten niet werken van de v70.


Overigens werkt de interieurverlichting ook niet (was bij aankoop al zo) de remlcihten werkten toen wel


Wie kan me helpen?
Chronisch last van detaildiarree

-D©©©L-

Lampjes en zekeringen ok ?

arjen850

Citaat van: -D©©©L- op 05-01-2018 23:11:59
Lampjes en zekeringen ok ?

Mee eens  eerst even de simpele controles doen. Remlichtschakelaar kan ook de geest geven, Heb de mijne pas moeten vervangen. Uit ervaring kan ik vertellen dat bij een noodstop de remlichtschakelaar ook wel eens "zetje" nodig heeft.

arjenT5R

Eerst gaan gillen dat t niet werkt en daarna pas naar een zekering of een lampje gaan kijken.... 't is weer fraai.... ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

katuut

#4
Citaat van: arjenT5R op 06-01-2018 04:56:48
Eerst gaan gillen dat t niet werkt en daarna pas naar een zekering of een lampje gaan kijken.... 't is weer fraai.... ;D

Aannames; ook fraai


De zekeringen zijn gecheckt (wel is waar is het stikke donker)


Tevens leek het me niet logisch dat alle remlichten op 1 zekering zouden zitten...
Chronisch last van detaildiarree

BBS

#5
Citaat van: katuut op 06-01-2018 07:34:34
Citaat van: arjenT5R op 06-01-2018 04:56:48
Eerst gaan gillen dat t niet werkt en daarna pas naar een zekering of een lampje gaan kijken.... 't is weer fraai.... ;D

Aannames; ook fraai


De zekeringen zijn gecheckt (wel is waar is het stikke donker)


Tevens leek het me niet logisch dat alle remlichten op 1 zekering zouden zitten...
En dat zitten ze dus wel.....

Meest logisch is even de remlicht schakelaar controleren. Schopplaat bij de pedalen losnemen en bij het rempedaal aan de bovenkant de schakelaar heen en weer bewegen. Die kan ook stuk zijn. ;)
Is geen hogere wiskunde om die na te kijken ;)
Volvoloos....

arjen850

Hier loopt ook al weer een draadje van op FB, zie je steeds meer, 2 exact dezelfde vragen op 2 verschillende fora. Overigens op beide dezelfde antwoorden. Geloof dat TS naar de garage ging wegens tijdgebrek.

hilko73

Tijdgebrek? De remlichtschakelaar is in 10 minuten vervangen... OK, moet je wel eerst zeker weten dat die stuk is ;D
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

volvobug

Citaat van: hilko73 op 06-01-2018 10:30:07
Tijdgebrek? De remlichtschakelaar is in 10 minuten vervangen... OK, moet je wel eerst zeker weten dat die stuk is ;D

Nee hoor, voor de vervangingstijd maakt het niets uit of de schakelaar stuk is of niet.  :eusa_think:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

-D©©©L-

Citaat van: arjen850 op 06-01-2018 09:26:56
Hier loopt ook al weer een draadje van op FB, zie je steeds meer, 2 exact dezelfde vragen op 2 verschillende fora. Overigens op beide dezelfde antwoorden. Geloof dat TS naar de garage ging wegens tijdgebrek.

In die forum en FB tijd was die schakelaar allang vervangen.

arjenT5R

Citaat van: katuut op 05-01-2018 22:32:46
De dame reed zojuist weg en ik zie tot mijn schrik de remlichten niet werken van de v70.


Overigens werkt de interieurverlichting ook niet (was bij aankoop al zo) de remlcihten werkten toen wel


Wie kan me helpen?

Beginpost.

Citaat van: katuut op 06-01-2018 07:34:34
Citaat van: arjenT5R op 06-01-2018 04:56:48
Eerst gaan gillen dat t niet werkt en daarna pas naar een zekering of een lampje gaan kijken.... 't is weer fraai.... ;D

Aannames; ook fraai


De zekeringen zijn gecheckt (wel is waar is het stikke donker)


Tevens leek het me niet logisch dat alle remlichten op 1 zekering zouden zitten...

Jij vraagt in de begin post om hulp maar je zegt niet wat je wel en niet gecheckt hebt.
Dus kan je simpele antwoorden als zekering of lampje verwachten.

Dus geen aanname maar gebrek aan informatie verstrekking....
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

katuut

#11
Rustig maar, ik eet je niet op hoor :-*


Alle zekeringen vervangen,

Nu werkt het soms wel en soms niet.


Heeft iemand een remlichtschakelaar liggen?

Ik ben echt een prutser met elecktronica,

Edit: zo'n ding kost 15 eur bij estateservices? Er van uitgaande dat pedaalschakelaar van de cc hetzelfde is?


https://www.estateservices.nl/elektra/sensoren-en-schakelaars/remlichtschakelaars.html
Chronisch last van detaildiarree

katuut

Citaat van: hilko73 op 06-01-2018 10:30:07
Tijdgebrek? De remlichtschakelaar is in 10 minuten vervangen... OK, moet je wel eerst zeker weten dat die stuk is ;D


Moet je ook maar net weten he  ;D
Chronisch last van detaildiarree

gero

Citaat van: katuut op 06-01-2018 12:15:50
Rustig maar, ik eet je niet op hoor :-*


Alle zekeringen vervangen,

Nu werkt het soms wel en soms niet.


Heeft iemand een remlichtschakelaar liggen?

Ik ben echt een prutser met elecktronica,

Edit: zo’n ding kost 15 eur bij estateservices? Er van uitgaande dat pedaalschakelaar van de cc hetzelfde is?


https://www.estateservices.nl/elektra/sensoren-en-schakelaars/remlichtschakelaars.html



Remlichtschakelaar (onderdeelnr.9128577)kun je liever bij de Volvo dealer kopen, deze kost 23,50 euro, dan weet je zeker dat ie past.

katuut

Chronisch last van detaildiarree