geen snelheidsmeter, geen dagteller enz.enz.

Gestart door cjgeurkink, 08-01-2018 11:35:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cjgeurkink

Beste mensen

De volvo 850 van mijn zoon heeft rare kuren.

Geen snelheidsmeter, geen dagteller, geen temperatuur, geen cruise, geen "van alles", maar wel de tijdsaanduiding.

Dus ik dacht misschien het contactslot doosje vervangen, het lijkt alsof de tellerbak geen stroom krijgt.

Dit hielp niet.

Wie weet raad ???

Of moet ik denken aan de abs controller ???

groet
chris

de Boeing

ja dit klinkt als probleem met abs connector

probeer deze connector eerst eens een paar keer los te halen en terug te plaatsen

Michaell

Zekering(en) al gecontroleerd?

Die ABS connector wil inderdaad ook nog wel eens niet volledig lekker zitten. Beetje contactspray doet vaak wonderen!  :)

Maar als de temperatuur ook niet meer aangegeven word. Regelt de ABS controller dit signaal dan ook?  :eusa_think:

arjenT5R

Lage boordspanning doet ook vreemde dingen met 't klokkenspel .... zou ook eens spanning checken.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

cornelis-b

Zoals Arjen zegt de spanning meten, anders zeer grote kans dat dit de ABS controller is. Hoop functies kunnen uit vallen bij een falende ABS controller zoals snelheidsmeter en cruisecontrol.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

cjgeurkink

Beste mensen

Dit weekend is mijn zoon thuis met zn volvo850, dus tijd omte klussen.

Ik heb al eens een ABS controller opnieuw doorgesoldeerd,  met succes, dus ik weet waar die connector zit.

Deze zal ik eens goed met contactspray bewerken.

Maar met het doormeten van de tellerbak, of die de juiste spanning heeft, heb ik geen ervaring.

Waar en hoe begin ik te meten, moet die spanning dan precies 12 Volt zijn, hangt dat ook af van goede massa ???

Wie heeft zoiets al eens gedaan ???

groet

chris

razorx

#6
Best forumlid.
Wat je verteld geeft een probleem aan, waar de oplossing smeekt om expertise. Zoals Arjen al aangeeft kan de boordspanning een oorzaak zijn.
Maar tussen de regels van je vraagstelling door lees ik meer dat jij wilt weten wat er met jouw auto moet gebeuren om dat proces van reparatie te helpen met de antwoorden die je krijgt. Dat gaat niet werken. Velen zijn je voorgegaan in dit traject. Probeer het probleem niet zelf op te lossen. Wellicht dat je een forumlid in de buurt kan vinden die je kan helpen. ;) Maar ga een ander niet "helpen" met de antwoorden die je nu van een ander zal krijgen. Dan geef je zonder begrip het al dan niet foute of goede antwoord door. Zonder dat je zelf weet waar het over gaat. Dat maakt je kwetsbaar en zal letterlijk nooit tot een oplossing lijden.

Zit je qua autokennis maar meer nog qua autoelektra kennis goed wordt het een heel ander verhaal. Maar voor dit soort problemen is vakkennis en ervaring nodig. Of je moet mazzel hebben en het is niets meer dan de boordspanning. ;)
Aardig bedoeld dit alles.