v70 classic dagrijverlichting uitschakelen

Gestart door 12much, 20-04-2021 12:27:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

12much

wie kan mij vertellen hoe ik de dagrijverlichting of de Zweedse stand uit kan schakelen op mijn V70 Classic van 1999?
Ik weet dat met dagrijverlichting tegenwoordig heel iets anders wordt bedoeld, maar jullie weten wel waar het over gaat.
dit heb ik uitgeprobeerd, maar dat werkte niet:-(

-contact aan
- lichtstakelaar op stand 1 (parkeerlicht)
- grootlichthandel naar je toe halen en vasthouden
- lichtschakelaar weer naar 0 schakelen - contact uit

Er schijnt voor dit model nog een mechanische manier te zijn??
Alvast bedankt voor het meedenken, Boy

rjverbrugh

Bedoel je dat die in stand '0' ook gewoon brandt! Dat kan je achter op de schakelaar regelen, daar zit een schuif die in A, B,  of C kan . Weet alleen niet meer wat wat was. Dus effe schakelaar eruit en proberen.

12much

Bedankt RJ,

Bij mij kon het zelfs nóg eenvoudiger😇
Er zit nl rechtsonder mijn lichtschakelaar een klein schroefkopje die , nadat je hem iets indrukt, op twee andere posities kan verdraaien. Echt twee kleine stapjes van ongeveer 10 graden.
In de schakelaar van mijn 850 zat inderdaad zo'n plaatje.
Die heeft een Zweedse monteur indertijd voor mij gewijzigd. Realiseerde ik mij veel te laat.  Ik probeerde de schakelaar van mijn v70 eruit te halen en liep toen tegen dat schroefje aan😎

)()()sT

De "alter 1,5" 850 heeft ook een stelschroefje bij de lichtschakelaar om dit te doen :)

Roffeltje

Interessant! Kun je bij de Alter 1 ook de dagrijverlichting uitzetten, dus op "0" alles uit? Er zit in ieder geval geen stelschroefje aan de voorkant.
Huidig Volvo-park:
850 GLT 1992 (2x)
C70 D3 Geartronic Summum 2011

)()()sT

Ik meen recent ergens gelezen te hebben dat dit wel in te stellen is maar dat dit "aan de binnenkant" zit. Dus even de schakelaar eruit halen en kijken.
Ik wist dit nooit, in een oudere alter 1,5 T-5 die ik heb gehad heb ik gewoon de nieuwere schakelaar erin gezet.