WEBBLOG: Frankenstein 850 project

Gestart door Wouter96, 30-04-2018 12:45:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter96

Citaat van: de Boeing op 23-10-2018 09:38:54
Hey, down-under, dat krikt vast lekker  ;D

Maar leuke vorderingen.

Zelf rij ik al 25k rond met niet vast gelaste VVT koppen, gaat ook prima (al draai ik wel geen 3000pk 8))

haha, ja met de zwaartekracht mee werkt wel fijn ;) (moet nog even uitzoeken waarom tinypic de fotos omdraait)
En betreft het vermogen, betrouwbaarheid is nu even het belangrijkste, als ik het blok vertrouw misschien wat meer kietelen  :angel: maar wel goed om te horen dat bij jou een gelaste VVT werkt! jij hebt een blok uit een x70N toch?

Citaat van: vincen tdi op 23-10-2018 09:45:26
Die VVT assen zijn toch aan te sturen met M4.4 ?
Dacht dat Piet en Maarten daar wel raad mee weten.

Ja maar ik heb alleen VVT op de uitlaat zijde. Meer een millieu ding, om daarvoor helemaal een nieuw kabelboompje aan te leggen.... en dan moet ik ook mn brandstofleidingen omleggen. Dat zie ik niet zo zitten  :P  :eusa_shhh:

TBoss3

Leuk blog, dit ga ik met interesse volgen! Wellicht dat ik in de toekomst ook zoiets wil gaan doen.
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

de Boeing

Ah ok, enkel de uitlaat VVT dus, dan heb ik niks gezegd :)

Zelf heb ik er een 2.4 T5 (B5244T5) ingelepeld en die heeft idd VVT op in- en uitlaat (en dat zijn ook andere VVT koppen dacht ik, werken enkel op oliedruk, waarbij de oudere types een kop hadden die met een veer erin al op voorspanning staan).

Miyel

Citaat van: de Boeing op 24-10-2018 09:42:37
Ah ok, enkel de uitlaat VVT dus, dan heb ik niks gezegd :)

Zelf heb ik er een 2.4 T5 (B5244T5) ingelepeld en die heeft idd VVT op in- en uitlaat (en dat zijn ook andere VVT koppen dacht ik, werken enkel op oliedruk, waarbij de oudere types een kop hadden die met een veer erin al op voorspanning staan).

Juist..

Ik heb in het 'enkel uitlaatnokkenas VVT' type kop ervoor gekozen een N/A uitlaatnokkenas the plaatsen. Deze is vast (heeft VVT op enkel inlaat) en iets langere opentijd/duration.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Wouter96

#34
De studie is druk, maar toch wat kunnen doen aan de 850. Draadeindes van het uitlaatspruitstuk gefixed, keerringen gemonteerd en de versnellingsbak er weer aan geknoopt. Met dank aan Sandor voor de hulp en Koen voor de lift, motorblok achterin zijn auto gelegd (wat nog best flink tillen was  ::) )

[

Goeie familie bezigheid voor kerst: met je vader een motorblok in de auto hangen.


Nu puzzelen hoe die kabelboom ookalweer vast zat  :eusa_doh: wordt vervolgd.

Died850

langzaam maar zeker wordt het wel wat ;) ;D.

Wouter96

#36
Ik heb een paar stappen over geslagen qua updates, maar ondertussen rijd ik alweer 4 weekjes met de auto rond. Eerste paar kilometers waren erg ''spartaans'', alles heeft toch even buiten op de oprit vocht en roest lopen vangen. Eigenlijk echt slecht voor de auto zo lang buiten stil staan, aanslag rondom de rubbers, krakende veerpoten/draagarmen (die al niet al te best waren). Maar alles begint alweer wat soepeler te worden   ;D Hij staat er iig weer mooi bij



Motorruimte:



Nadat de software gedaan is door schutten en ik wat kilometers had gemaakt in Nederland, ben ik naar Luxemburg geweest. Heeft ie goed vol gehouden allemaal, wel 1 op 8 ivm fietsen achterop. Maar ben echt heel blij met hoe ie rijd, lage toeren doet ie al heel veel en is lekker stil bij normaal rijden. Maar als je gas geeft is t echt kicken, is nogal een verschil met t 126 pk blok van hiervoor  :eusa_shifty:



Er blijft nog wel een lijstje over aan dingen die moeten gebeuren natuurlijk. Belangrijkste zijn nog tellerbak met turbodruk meter monteren. Die had ik er al in zitten maar snelheids signaal komt op n andere pin binnen bij die andere bak dus kwam geen snelheid door. Moet nog obd uitlees mogelijkheid maken. en nog heel veel kleinere dingetjes.

Wordt vervolgt


V70geRwin

Hij ziet er goed uit en die witte wielen staan hem prachtig.
Er zit een pak meer gang in een turbo en het verbruik is niet afhankelijk van de voet niet heel veel minder dan een 10v.

Lekker bezig  :eusa_clap:

vasquez

Ik zie een Cannondale en een......?!

Wouter96

Citaat van: V70geRwin op 15-05-2019 10:53:03
Hij ziet er goed uit en die witte wielen staan hem prachtig.
Er zit een pak meer gang in een turbo en het verbruik is niet afhankelijk van de voet niet heel veel minder dan een 10v.

Lekker bezig  :eusa_clap:

Dankjewel :) De witte wielen geven wisselende reacties haha. Ze gaan er wel af zodra de banden versleten zijn, passen geen 302 of groter onder wat wel echt nodig is met dit vermogen haha..

Citaat van: vasquez op 15-05-2019 11:40:14
Ik zie een Cannondale en een......?!

Cannondale inderdaad, een scalpel van 2018, dat is mijn fiets. Daar achter een simpele cube die ik geleend had voor een niet-fietser die het mtb-en wel wou proberen ;)

vasquez

Krijg flashbacks naar "Ooit iedereen op een Scalpel :-)"


V70geRwin

Citaat van: Wouter96 op 15-05-2019 11:58:08
Dankjewel :) De witte wielen geven wisselende reacties haha. Ze gaan er wel af zodra de banden versleten zijn, passen geen 302 of groter onder wat wel echt nodig is met dit vermogen haha..


Verwacht ook niet teveel van die 302, ga dan gelijk door naar 320 met v50 klauwen of een setje brembo's er op.

Died850

Is echt een gave auto geworden Wouter! (Was ie al maar nu met de juiste motor ;)). Een oprechte sleeper.

Wouter96

Citaat van: V70geRwin op 15-05-2019 12:12:54
Verwacht ook niet teveel van die 302, ga dan gelijk door naar 320 met v50 klauwen of een setje brembo's er op.

Zoiets had ik al begrepen inderdaad, dat 302 eigenlijk ook ondermaats is.. v50 klauwen vind ik qua looks erg mooi onder een 850. tzt even goed kijken wat daar mee wil.

Citaat van: Died850 op 15-05-2019 12:20:39
Is echt een gave auto geworden Wouter! (Was ie al maar nu met de juiste motor ;)). Een oprechte sleeper.

Dankjewel :) wel een hoog sleeper gehalte inderdaad. Mn 2 liter badge zit er ook nog op  :eusa_whistle:

Citaat van: vasquez op 15-05-2019 12:08:14
Krijg flashbacks naar "Ooit iedereen op een Scalpel :-)"

Haha, ja die periode was wel voor mijn tijd maar weet precies wat je bedoelt. Toen waren het meer ''ik heb een dikkere mountainbike dan mn buurman'' mountainbikes ;p . Nu is het gewoon een hele fijne fiets met moderne geometrie, 1x11 en natuurlijk de lefty.

vasquez

Mwah, valt allemaal wel mee, 320mm is ook weer niet wereldschokkkend IMHO

Is maar net waar je het voor gebruikt, 302mm en bijv DS2500 in een auto met 300pk gaat prima, zo lang je maar geen rondjes op de ring wil rijden.
295 ie echter weer prut, althans, als je meer dan 1x van 200 terug naar 160 wil ;-)

320mm is een makkelijke upgrade, maar op een daily-driver in NL eigenlijk al overkill



Citaat van: V70geRwin op 15-05-2019 12:12:54
Verwacht ook niet teveel van die 302, ga dan gelijk door naar 320 met v50 klauwen of een setje brembo's er op.