WEBBLOG: Frankenstein 850 project

Gestart door Wouter96, 30-04-2018 12:45:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70geRwin

Citaat van: vasquez op 15-05-2019 12:48:28
Mwah, valt allemaal wel mee, 320mm is ook weer niet wereldschokkkend IMHO

Is maar net waar je het voor gebruikt, 302mm en bijv DS2500 in een auto met 300pk gaat prima, zo lang je maar geen rondjes op de ring wil rijden.
295 ie echter weer prut, althans, als je meer dan 1x van 200 terug naar 160 wil ;-)

320mm is een makkelijke upgrade, maar op een daily-driver in NL eigenlijk al overkill

Het een is prut en het ander niet wereldschokkend  :o

Na de 280 en 302 (compleet nieuw alles) heb ik de v50 remmen maar overgeslagen en naar 4 pots brembo gegaan (mede omdat ik op mijn ex 850 ook al eens de porsche set heb geschroefd).
Als je toch moet investeren in een nieuwe setup en je hebt tijd om te zoeken heb je voor niet veel meer geld een 320/330/336 setup met 4 pots brembo's wat zwaar overkill is tot dat die ene polo ineens naar links komt of je verdwaalt en plots op de ring zit.

vasquez

#46
Citaat van: V70geRwin op 15-05-2019 14:01:52
Het een is prut en het ander niet wereldschokkend  :o

Als je vind dat 'die Polo' ineens naar links kwam heb je niet genoeg geanticipeerd :D

Naah zonder gein, je moet in NL wel heel gek doen wil je 320mm, 4-pots of nog groter nodig hebben op je daily  :eusa_think:

Maar leuk staat het natuurlijk wel  ;)


Op de Autobahn een paar keer flink vertragen en je moet met de standaard 850 remmen al op je pedaal gaan staan, voelt niet echt lekker....  :eusa_wall:
Met de iets grotere 302 schijf gaat dat al een stuk beter, dus als dat wat mij betreft in NL zeker voldoende, zeker als je blijft anticiperen.
Die maat had ik op mijn 850, C en huidige Classic R zitten en kom echt niks te kort in dagelijkse verkeer.

330mm heb ik ook op mijn NR zitten en ja, dat remt nog veel harder, maar door al dat vermogen realiseer ik mij ook des te meer dat mensen niet op grote snelheidsverschillen bedacht zijn, dus groter is niet per definitie beter ;)

Wouter96

Maar ik denk dat voor de meeste hier geld dat je geen turbo blok rijd zodat je lekker 100 achter een vrachtwagen kan rijden ;) af en toe moet er doorgereden worden, dat is de lol van zo een auto, een daily die meer kan dan van A naar B brengen.. De 280s heb ik al flink laten faden nadat ik twee keer van 200 naar 100 heb geremd (nu verbaasd me dat ook niet echt) maar vind ik toch geen chill gevoel en weet ik niet of 302 daar heel veel aan gaat doen. Het blijven 1- pots remmen..

Voorlopig is het prima zo. zoals vasquez zegt, in het dagelijks verkeer heb je echt niks te kort, ook met 280 gaat t best. Maar ik heb niet voor niets een t5 er in gelegd   :eusa_whistle: :angel:

V70geRwin

Mijn punt wellicht nogmaals even toelichten; als je meer wil en geld gaat investeren dan brengt de 302 relatief niet heel veel meer. Ik vind het zonde van het geld, neem dan de stap naar de V50 remmen (persoonlijk geen ervaring mee maar lees hier op t forum goede dingen) of een echte BBK. Gezien de toch wel erg matige standaard remmen vind ik de rem upgrade een van de meest fijne upgrades die je aan je 850/x70 kan doen.

Menno3274

Dat zijn de leuke dingen, zou mijn 2.0 10 klepper ook niet misstaan ;). Veel plezier ermee en met het finetunen uiteraard.

vasquez

Citaat van: V70geRwin op 15-05-2019 16:40:08
Mijn punt wellicht nogmaals even toelichten; als je meer wil en geld gaat investeren dan brengt de 302 relatief niet heel veel meer. Ik vind het zonde van het geld, neem dan de stap naar de V50 remmen (persoonlijk geen ervaring mee maar lees hier op t forum goede dingen) of een echte BBK. Gezien de toch wel erg matige standaard remmen vind ik de rem upgrade een van de meest fijne upgrades die je aan je 850/x70 kan doen.



Begrijp je punt helemaal hoor :D
Is uiteindelijk maar net hoeveel geld je er aan wil uitgeven.

Vermoed dat Wouter het gewoon eens moet ervaren, misschien eens aan Diederik vragen, die heeft ook 302 dacht ik, weet niet meer?!
Maar ja, die rijd er soms ook weer mee op de ring LOL

1-pots zegt overigens niet zoveel als je denkt. Het is in deze juist de grotere diameter schijf die de hitte beter afvoert en daardoor minder snel last heeft van fading ;)



Wouter96

Diederik is inderdaad goed te spreken over de 302's. zelfs rondjes ring :o tzt maar eens goed kijken wat ik wil, bedankt voor de info in ieder geval allebei. 

Citaat van: Menno3274 op 15-05-2019 17:43:13
Dat zijn de leuke dingen, zou mijn 2.0 10 klepper ook niet misstaan ;). Veel plezier ermee en met het finetunen uiteraard.

Dankjewel! Als de banden versleten zijn mag je de velgen komen ophalen  :P

Menno3274

Citaat van: Wouter96 op 16-05-2019 09:46:28
Dankjewel! Als de banden versleten zijn mag je de velgen komen ophalen  :P

Ik hoop toch wel tegen die tijd mijn Comets te hebben ;)

de Boeing

Leuke Cannondale! en hij matcht (toevallig?) ook goed met kleur van de Volvo  ;D

Zit ook nog met een half oog te kijken naar een leuke gebruikte Trigger 29er, die toch iets comfortabeler is dan de Scalpel...


Mijn ervaring is dat 320mm onder mijn donor V70N wel heel fijn remde, maar toch zie ik af van die upgrade onder mijn 850R vanwege het gewicht. Ik ga wel nog upgraden naar 305mm (nu nog eens tijd en zin vinden om ze eronder te schroeven).

Wouter96

Afgelopen weekend wat aan mn audio gedaan, ik had al rondom nieuwe jbl speakers maar heb nu ook en Kenwood versterker en een Kenwood undear-seat subwoofer. Grote verbetering met t karige originele (had niet eens speakers in de deuren, alleen in t dashboard) en het is ook een goeie toevoeging op de jbl speakers. Ik luister geen Techno/rap/.. of wat dan ook maar toch fijn dat de lage tonen nu ook goed aanwezig zijn.

Citaat van: de Boeing op 19-05-2019 12:28:31
Leuke Cannondale! en hij matcht (toevallig?) ook goed met kleur van de Volvo  ;D

Zit ook nog met een half oog te kijken naar een leuke gebruikte Trigger 29er, die toch iets comfortabeler is dan de Scalpel...


Mijn ervaring is dat 320mm onder mijn donor V70N wel heel fijn remde, maar toch zie ik af van die upgrade onder mijn 850R vanwege het gewicht. Ik ga wel nog upgraden naar 305mm (nu nog eens tijd en zin vinden om ze eronder te schroeven).

Trigger is ook leuk! Voor mij te veel veerweg en een te ''luie'' geometry aangezien ik 90% van de tijd op de vlakke Utrechtse heuvel rug fiets. Maar jij komt uit t zuiden (Belgie zelfs?) toch? Dan is t ideaal.
en t is puur toeval dat ie matcht haha, voordat ik n nieuw frame kreeg onder garantie was ie knal groen.

vasquez

Amerongen is toch net Vaals of Malmedy tegenwoordig  ;D

Wouter96

#56
Nu hier zo te horen een aantal mountainbikers zitten vind ik dat ik er over mag schijven :P dus bij deze:

Wel een beetje een treurig verhaal, ik heb de scalpel namelijk afgelopen weekend total loss gereden in Luxemburg. Typische fout: onbekend terrein, nog niet opgewarmd, toch hard willen gaan met als gevolg dat ik een bocht totaal verkeerd inschat en tegen een boom aan zat. Frame is gescheurd op 2 plekken. voorvork staat mooi naar achter en het voorwiel is een taco geworden, niet zo fraai.



Ik heb me laten checken in het ziekenhuis want mn helm was doormidden en voelde me niet heel erg goed, normaal ben ik niet zo van overal maar voor naar t ziekenhuis gaan maar met mn hoofd/nek ben ik wel erg zuinig en de val ging toch wel erg hard.. Gelukkig viel t mee, vooral erg blauw en wat hoofdpijn.

Heb mn weekend plannen dus wat moeten aanpassen.

Miyel

Aj... Da's wel hard gegaan ja!
Maar een carbon frame is goed te repareren hoor, door een specialist.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Wouter96

Ja weet ik, die reparaties zie je vaak helemaal niks meer van, kunstenaars zijn het.
Maar de voorvork en t voorwiel zijn bij elkaar duurder dan het frame. Even goed afwegen wat ik er mee ga doen dus. 

de Boeing

Zuur van dat frame! Mss toch tijd voor een Trigger met een wat vriendelijkere zitpositie (zeker tijdens een afdaling  ;D)

Gelukkig heb je er zelf niet al te veel aan overgehouden (dat kon ook nog erger,...)