WEBBLOG: Frankenstein 850 project

Gestart door Wouter96, 30-04-2018 12:45:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vasquez

Citaat van: Miyel op 03-06-2019 15:44:11
Aj... Da's wel hard gegaan ja!
Maar een carbon frame is goed te repareren hoor, door een specialist.

Das met je gemoedsrust alleen wel anders....zou er drie keer over nadenken.
We hebben het volgens mij niet over iemand die beetje boswielrennen doet maar dat ding ook gebruikt waar hij voor bedoeld is.

Is mij nooit overkomen, maar goed te repareren of niet, ik zou never meer met zo een frame rijden.
Als ik airtime doe in Malmedy, Chatel,  Riva of wherever wil ik geen enkele twijfel

Echt balen man!

Wouter96

Citaat van: de Boeing op 07-06-2019 00:57:21
Zuur van dat frame! Mss toch tijd voor een Trigger met een wat vriendelijkere zitpositie (zeker tijdens een afdaling  ;D)

Gelukkig heb je er zelf niet al te veel aan overgehouden (dat kon ook nog erger,...)

Ik ben wel serieus aan het kijken voor een wat ''slacker, longer'' mtb maar ik moet nog wel goed mee kunnen komen met de rondjes nederland, dus een trigger is dan toch wel wat extreem. Misschien een 120mm all-mountain achtige fiets, eerst maar even kijken wat het budget is  :eusa_shifty:

Citaat van: vasquez op 07-06-2019 01:30:11
Das met je gemoedsrust alleen wel anders....zou er drie keer over nadenken.
We hebben het volgens mij niet over iemand die beetje boswielrennen doet maar dat ding ook gebruikt waar hij voor bedoeld is.

Is mij nooit overkomen, maar goed te repareren of niet, ik zou never meer met zo een frame rijden.
Als ik airtime doe in Malmedy, Chatel,  Riva of wherever wil ik geen enkele twijfel

Echt balen man!

Daar ben ik het helemaal mee eens. De reparatie zelf zal wel goed zitten, daar krijg je volgensmij zelfs behoorlijke garantie op bij de meeste bedrijven, maar je weet niet waar er nog meer schade zit. Nadeel van carbon; delaminaties/breuken/scheuren, kunnen allemaal onder het oppervlak zitten. Je moet inderdaad 100% vertrouwen hebben in je materiaal, anders ga je onzeker rijden.

O en ik doe jou nog even een pb over trail-tips. Zo te horen weet jij er wel een aantal te vinden ;)

Paulvdberg

Reparatie van je frame is zeer goed te doen.
Zelf kan ik je Van de Berg Surf aan in Hoorn NH aanraden.
Heb hier een frame laten maken met uitgescheurde bracked as en afgebroken achterbrug.
Er zijn veel fabels over het carbon helaas, hier word dit gemaakt met beste carbon wat te krijgen is en in kleur terug gespoten. Er is werkelijk niks meer van te zien...

De ervaring heb k uit me nu 7 jaar dat ik in de fietsenwinkel werk.
En heb daardoor ook de ervaringen en verhalen aan kunnen horen.
Voor het 'misschien zit er nog een scheurtje' waan je naar de eigenaar van 'Van den Berg Surf' Stephan van den Berg.
Die kan je er zo mega veel over vertellen, de internet verhalen zijn 75% bullshit.

Misschien kan je er wat mee!

Groetjes Paul

Wouter96

Gisteravond heeft een driftige bmw bestuurder mijn ruit door geslagen omdat hij vond dat ik te dicht op hem reed. Ik was een proefrondje aan het doen toen deze bmw rijder het nodig vond om ineens op de rem te gaan staan. Ik had in de eerste instantie niet door dat het om mij ging dus bleef lekker door rijden. Toen ging hij ineens vol in de ankers en reden we stapvoets op een 50 weg. Deze ging over in 2 banen dus had verwacht dat bmw-meneer naar rechts zou gaan maar hij bleef lekker links rijden, toen ik er klaar mee was en hem er rechts langs wou gooien ging het stuur om en reed ie me klem. Komt er een kerel uit de auto, zonder enig contact tussen ons slaat ie zo mn ruit door. Geen fijne ervaring, zeker omdat ik keurig reed en oprecht niet door had waar hij moeilijk over deed. Natuurlijk wordt ik pissig als ie een remproef doet dus heb vrolijk lopen toeteren, maar dit ventje was wel heel snel op z'n p*k getrapt.

Maar dan nu het grootste probleem: de ruit vervangen bij Carglass kost ong. 450,-. is rechts achter (kofferbak ruimte). Is er iemand hier op het forum die ervaring heeft met ramen kitten? Als die gene, uiteraard tegen vergoeding, mij wilt helpen met een ruit zetten hoor ik het graag. Graag iemand met n beetje ervaring, heb geen zin in lekkage of lelijke kit naden  ;D

FrankvdAa

Ik neem aan dat je zijn kenteken hebt en hem aansprakelijk stelt voor de schade? En aangifte?
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

Vulk

Hoe sla je een autoruit kapot? :O

Miyel

Zo'n ruit is prima uit te snijden en opnieuw in te lijmen. Heb mijne laatst ook los gesneden en verwijderd. Beste ging het met een stanleymes van binnenuit. Alleen de hoeken is de kit best dik en wat lastiger.
Terug lijmen geen ervaring mee, maar dat lijkt mij de kosten niet bij een schadehersteller of iemand met ervaring.

Kon Carglass deze trouwens nieuw leveren? Incl raamrubber wat er aan vast zit?
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

arjenT5R

Ik heb denk ik nog wel zo'n ruit staan voor je maat! App me even dan kijk ik zsm voor je...

Bmw rijder zit nu 3 maanden op vloeibaar voedsel? ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

classicT5

Triest zoiets, korte lontjes en gaat nergens over. Klein landje met veel inwoners dan krijg je erg last van territoriumdrift... :(

Wouter96

#69
Citaat van: FrankvdAa op 15-09-2019 17:27:25
Ik neem aan dat je zijn kenteken hebt en hem aansprakelijk stelt voor de schade? En aangifte?

Het probleem is een beetje dat het echt een duister figuur is, bij aangifte moet je dat hele circus door en daar heb ik geen zin in met hem. Heb melding gedaan (oftewel: op de grote hoop) maar is mij het gedoe niet waard.

Citaat van: Miyel op 15-09-2019 17:37:04
Zo'n ruit is prima uit te snijden en opnieuw in te lijmen. Heb mijne laatst ook los gesneden en verwijderd. Beste ging het met een stanleymes van binnenuit. Alleen de hoeken is de kit best dik en wat lastiger.
Terug lijmen geen ervaring mee, maar dat lijkt mij de kosten niet bij een schadehersteller of iemand met ervaring.

Kon Carglass deze trouwens nieuw leveren? Incl raamrubber wat er aan vast zit?

EDIT: Je bedoelt of carglass het raam zelf kan leveren zodat ik die zelf kan monteren? Is dan een sloopauto raam niet net zo makkelijk? Ik neem aan dat dat rubber los tegen het raam aan ligt? Als ik jou zo hoor ga ik het ook zelf proberen, kijken of ik een beetje netjes kan kitten  ;) 

Spin!

Citaat van: Wouter96 op 15-09-2019 22:17:13
Het probleem is een beetje dat het echt een duister figuur is, bij aangifte moet je dat hele circus door en daar heb ik geen zin in met hem. Heb melding gedaan (oftewel: op de grote hoop) maar is mij het gedoe niet waard.


Ik voel een forummeeting aankomen: binnen zonder kloppen

www.vm-parts.nl

Wouter96

hahah, ja leuk format! Iedereen zijn eigen gereedschap mee  :evil:

Miyel

#72
Citaat van: Miyel op 15-09-2019 17:37:04
Zo'n ruit is prima uit te snijden en opnieuw in te lijmen. Heb mijne laatst ook los gesneden en verwijderd. Beste ging het met een stanleymes van binnenuit. Alleen de hoeken is de kit best dik en wat lastiger.
Terug lijmen geen ervaring mee, maar dat lijkt mij de kosten niet bij een schadehersteller of iemand met ervaring.

Kon Carglass deze trouwens nieuw leveren? Incl raamrubber wat er aan vast zit?

Citaat van: Wouter96 op 15-09-2019 22:17:13
EDIT: Je bedoelt of carglass het raam zelf kan leveren zodat ik die zelf kan monteren? Is dan een sloopauto raam niet net zo makkelijk? Ik neem aan dat dat rubber los tegen het raam aan ligt? Als ik jou zo hoor ga ik het ook zelf proberen, kijken of ik een beetje netjes kan kitten  ;) 

Ik bedoel te vragen of Carglass die achterste zijruit zomaar nieuw kan leveren. Volvo zelf kan hem namelijk niet leveren en daarom ga ik mijn bestaande ruiten opnieuw gebruiken. Uiteraard is een goede ruit uit een sloper het goedkoopste!

Het rubber zit er echt aan vast. Daarom ga ik bij mijn project liever voor nieuw, is die ook vers. Vandaar mijn vraag. Maar dat is mijn rare kronkel in het hoofd.

Je klikt eerst de meegespoten sierlijst er af; paar hele kleine torx boutjes in deuropening verwijderen en dan de lijst naar voren duwen. Lijkt soms niet te lukken maar kan wel (gepast en heel voorzichtig geweld gebruiken)
Jou ruit is toch al kapot, die eerst er uit snijden als oefening. Met scherp afbreekmes door de kit snijden van binnenuit. Deze kitlaag is rondom maar een 5-7mm dik. Het rubber heeft boven en aan de voorkant wat afstandblokjes en pennen, hier niet door heen snijden. Heb ik helaas wel gedaan en ik kan nu zeggen; als het snijden erg zwaar gaat zit je in het rubber. Daarom ook eerst maar oefenen op je kapotte ruit.
Terugkitten kan niet moeilijk zijn, verkeerd plaatsen is lastig door de paspennen en afstandblokjes. Maar ook hier is oefening baart kunst dus zou je door een ervaren iemand kunnen laten doen (schadehersteller op de hoek óf toch de carglass)
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Wouter96

Citaat van: Miyel op 16-09-2019 13:25:15
Ik bedoel te vragen of Carglass die achterste zijruit zomaar nieuw kan leveren. Volvo zelf kan hem namelijk niet leveren en daarom ga ik mijn bestaande ruiten opnieuw gebruiken. Uiteraard is een goede ruit uit een sloper het goedkoopste!

Het rubber zit er echt aan vast. Daarom ga ik bij mijn project liever voor nieuw, is die ook vers. Vandaar mijn vraag. Maar dat is mijn rare kronkel in het hoofd.

Je klikt eerst de meegespoten sierlijst er af; paar hele kleine torx boutjes in deuropening verwijderen en dan de lijst naar voren duwen. Lijkt soms niet te lukken maar kan wel (gepast en heel voorzichtig geweld gebruiken)
Jou ruit is toch al kapot, die eerst er uit snijden als oefening. Met scherp afbreekmes door de kit snijden van binnenuit. Deze kitlaag is rondom maar een 5-7mm dik. Het rubber heeft boven en aan de voorkant wat afstandblokjes en pennen, hier niet door heen snijden. Heb ik helaas wel gedaan en ik kan nu zeggen; als het snijden erg zwaar gaat zit je in het rubber. Daarom ook eerst maar oefenen op je kapotte ruit.
Terugkitten kan niet moeilijk zijn, verkeerd plaatsen is lastig door de paspennen en afstandblokjes. Maar ook hier is oefening baart kunst dus zou je door een ervaren iemand kunnen laten doen (schadehersteller op de hoek óf toch de carglass)

Misschien dat daarom het ruitje zo duur is, heb niet specifiek gevraagd over de leverbaarheid maar volgens de telefoniste kon ik de volgende dag nog terecht..

Bedankt voor de tips! Ik kan inderdaad mooi oefenen op mijn kapotte ruit, fijn dat er paspennen enzo in zitten. Hoef ik niet bang te zijn voor een knappende ruit met vorst oid ;) Ik zal wel foto's maken van het eindresultaat, als ik een alternatief voor tinypic heb gevonden... Van het weekend maar mee bezig.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!