Johan stelt zich voor

Gestart door Barracuda_82, 06-05-2018 17:00:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Barracuda_82

Ik ben Johan, 35 jaar en woonachtig in Brabant (vlak bij Oss). Ik rijdt en bouw al een tijdje aan een 245 en heb sinds kort een opvolger voor mijn Mini JCW gekocht, een Garnet Red V70R.



Zo kocht ik hem, maar op dag één heb ik het laatste stukje van de uitlaat er af getrokken en vervangen door wat spul wat ik nog had liggen. Waaronder een Superflow eindtip van een Saab uitlaat die wonderlijk goed past in de V70 bumper:



Over een tijdje ga ik beginnen aan een volledig 3" uitlaatsysteem in RVS vanaf de turbo, met race-kat en een bypass klep om een dempertje. Maar daar moet ik eerst nog wat materiaal voor verzamelen/bestellen.

Dit is de Mini, die nog te koop staat:


En mijn 245:


Aan deze auto is het nodige aangepast, zoals een volledige wrap, zelfgebouwde schroefset, M90 versnellingsbak, gereviseerd blok,  rood-lederen alfa interieur, Nardi personal stuur en nog veel meer aanpassingen. Daar komen binnenkort nog 17" verbreed stalen velgen en later een turbo-motor in. Maar de V70 gaat nu even voor, omdat we er komende vakantie mee naar Zweden willen rijden en dan wil ik hem helemaal netjes en in orde hebben.

Vandaag heb ik het gescheurde voorfront al vervangen en binnenkort de dynamo en achterste ABS sensors en dan is het belangrijkste al gefixed. Verder zijn het vooral cosmetische dingen. Een andere motorkap zonder roest en bladerende blanke lak wilde ik gister al op gaan halen, maar toen begaf de dynamo het, dus dat komt later deze week.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

classicT5

Leuke auto's.

Vwb je absoluut sensoren, als dat is Door brandend abs lampje en uitlezen geeft aan abs sensoren, is het hoogstwaarschijnlijk je abs ecu die doorgesoldeerd moetworden ipv defecte sensoren. Mbv zoekfunctie kun je daar veel over vinden op dit forum.

cornelis-b

Leuke intro en een mooie V70R en net als Jeroen al aangeeft is het eerder de ABS controller dan de sensoren. Met uitlezen krijg je de code van een rotte sensor maar in 99% van de gevallen is je controller de boosdoener. De uitlees apparatuur ziet geen verschil in een sensor of in slechte contacten in de controller die goed is te reviseren. Wil je meer info over reviseren dan stuur je maar een privé bericht.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Barracuda_82

Goede tips, heren :)

De verkoper heeft voor afleveren de module al vervangen (ik neem aan door eentje die werkt), maar het kan denk ik geen kwaad om die module eens onder de lopep te nemen. Is er een handleiding op het forum over hoe je dit aan moet pakken?

En waar zit dat ding eigenlijk ergens verstopt?
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Died850

Welkom. Leuke R en ook een gave 245!! :D

dielie850

Hallo Johan.
Gaaf die V70R en 245 :eusa_clap:
Heb zelf sinds kort ook een garnet red V70R 8)

Gr Jeroen