Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

classicT5

Let ook ff op dat je die clips juist monteert, zit een voorkant en achterkant aan. Als je verkeerd om erop zet, schiet die zo weer los (en ligt je hele werkplaats zo onder de olie, heb ik ervaren :()

Ik vind het maar een bagger systeem, maar zijn er zat die er 0,0 problemen mee hebben.

arjenT5R

Citaat van: classicT5 op 03-07-2018 21:52:11
Let ook ff op dat je die clips juist monteert, zit een voorkant en achterkant aan. Als je verkeerd om erop zet, schiet die zo weer los (en ligt je hele werkplaats zo onder de olie, heb ik ervaren :()

Ik vind het maar een bagger systeem, maar zijn er zat die er 0,0 problemen mee hebben.

Ja idd je moet de klemmen zo monteren dat je klem eerst op de slang zet.
En dan de slang met klem al op de plek op de radiateur drukt.
Moet dan duidelijk klik zeggen. Dan zit ie goed...

Doe er idd altijd een slangklem of tierap rond om te voorkomen dat...

Het heeft piet een motor gekost ... :(
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Barracuda_82

Ik heb de slangklemmen al klaar liggen :) Toch bedankt voor de heads-ups, heren!
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

Vanmorgen ben ik eerst effe met de slangen naar de lokale hydrauliek winkel gereden. Nieuwe slangen er in persen was geen probleem. Hij heeft alleen één van de bevestigingslippen aan de kant moeten buigen omdat ie anders niet goed in de pers zou passen.

Dus eerst even de oude slangen er af zagen:





Onder die slangen zit gewoon een normale tule. Niks speciaals, gewoon een normale olieleiding:



Na een kwartiertje (meerdendeel kletsen) lagen er twee nieuwe slangen op de balie, inclusief een paar nieuwe O-ringen voor 26 hele euro's.



Scheelt nogal met de 200+ euro van de dealer.

Daar ging ik daarna heen om de pakkingen van de oliethermostaat op te halen. Daar moest ik dus nog een keer 12 euro afrekenen voor drie lullige rubbers... maar goed. Wel lekker makkelijk besteld en snel geleverd zo. Dat mag ook wat kosten.

Nu nog even wachten op een oliefilter, want die hadden ze bij de dealer niet op voorraad. Vond ik vreemd, maar blijkbaar doen ze alleen nog werk in opdracht en hebben ze bijna niets meer in hun magazijn echt op voorraad. Zelfs geen oliefilter.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

V70geRwin

Goed bezig  :eusa_clap:

Dat olie leiding kunstje komt met de leeftijd.

En ik vrees dat de dealer niet veel meer van dat oude spul te zien krijgt.
Er staat tegenover dat er 3x per dag geleverd wordt dus waarom zou je dan van die oude oliefilters op de plank leggen?

Barracuda_82

#200
Citaat van: V70geRwin op 04-07-2018 12:47:03

Er staat tegenover dat er 3x per dag geleverd wordt dus waarom zou je dan van die oude oliefilters op de plank leggen?

Klopt ook... ik bedacht me nadat ik gemaild had om die ringen te bestellen pas "oja, een oliefilter... nou ja, die hebben ze vast wel liggen". Maar goed, nou komt ie morgen. Dat overleef ik nog wel :)

De slangen zitten er in ieder geval in nu. Viel op zich wel mee, alleen het boutje van die bevestiging halverwege is kloten. En ik heb vorige week mijn onderarm verbrand en zit nu in een verband en dat maakt het vervelender.

Zo ziet 12 euro aan rubbertjes er uit:



De o-ringen zitten er iig netjes in. Lijkt een beetje erg vies, maar ik heb de zittingen schoon gemaakt voordat ik de nieuwe ringen er in drukte.



Het vierkante rubber aan de andere kant heb ik met wat Dirko (pakking pasta) vast geplakt in de thermostaat, zodat ie er niet uit zou vallen tijdens het monteren. Dat was nog wel effe piemelen, maar nu zit ie er goed tussen.



Ik had ook nog effe geprobeerd om een stuk goudkleurige folie wat ik nog had liggen te gebruiken om de interieur trim mee te wrappen, maar die folie is vervelend en het is ook meh... ik denk dat ik maar voor hoogglans zwart ga. Verder heb ik alleen brandweer rood, wit en matzwart liggen. Als ik later ergens een mooi stukje folie tegen kom wat wél vet is doe ik het wel effe overnieuw.

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

En we zijn weer een paar uur verder. Ik ben effe aan de gang gegaan met het interieur, want dat kan binnen en daar is het gelukkig wat koeler dan vol in de zon op de oprit.

Eerst even gaan kijken waarom er geen stroom op de cigaretten plug was. Eerst de stekker doorgemeten:



Er is dus gewoon stroom. Dus even de plug geinspecteerd:



Da's wel duidelijk waarom die het niet doet. Even twee tellen in de straalcabine en hij is weer als nieuw:



Even dubbelchecken... ja, stroom:



Toen begonnen met de USB stroomvoorziening in de auto:



Na wat hakken en zagen en boren:



En dat komt er dan zo in, met het dekseltje er op:



Daarna de aansteker gespliced om daar stroom te pakken:



Nieuw stekkertje:



En na wat friemelen (die stekkers zijn fijn, maar wel omslachtig aansluiten):



Daarna de handremhoes opnieuw vast gelijmd:



En daarna de interieurdelen gaan wrappen met hoogglans zwart:



Achterkant middenconsole klaar:


Automaatknop:



En de veroorzaker van deze noodzakelijke wrap, het gescheurde "hout" naast de versnellingspook:



En het dashboardkastje:



En de middenconsole:



Het deel rond de radio wrap ik in de auto, maar dat kan pas als het geen 500 graden meer in de auto is.

Volgende week ga ik donkergrijze alcantara wrap ophalen om de deurpanelen mee te doen en het deel rond de handrem. En waarschijnlijk nog wat andere delen. En misschien ook de bovenkant van het dashboard...

Morgen weer verder als het oliefilter er is en over een dag of twee verwacht ik de remslangen.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

KIM

Je bent lekker bezig!
Heerlijk leesvoer dit.

Barracuda_82

Citaat van: KIM op 04-07-2018 18:21:38
Je bent lekker bezig!
Heerlijk leesvoer dit.

Leuk om te lezen :)

Vroeger, 10 jaar geleden, postte ik ook altijd zulke uitgebreide verslagen toen ik zo druk aan mijn Impreza werkte. Dat is later een beetje verwaterd, maar omdat er hier zo positief op gereageerd wordt heb ik er weer zin in om alles zo te documenteren :)
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

arjenT5R

Moet snel weer normaal internet hebben dan kan ik je foto's iig zien :)
Je bent lekker bezig iig :)

Die oliekoeler slangen heb ik idd ook zo gedaan. Paar setjes al wel ondertussen. Blijft ook prima.
Verhaal van dat beugeltje was bij mij ook precies eender :P

Op een of andere manier zetten ze er bij mij wel steeds een ander type slang aan :P de laatste keer had ik rvs omvlochten slangen.
Dacht zal wel weer kosten.... ;D ja ... dik ;D €36 voor de beide.
Ziet er wel fancy uit though :)

Ben zeer benieuwd naar de pics van je remmelarij :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

Ik vind het ook  super om te volgen, ga vooral door.
Leuk geschreven met oog voor detail.

Gelukkig zijn er nog zotten op deze wereld die zo'n oude auto in volle glorie willen herstellen!

razorx

Heerlijk leesvoer weer!
Dat "hout" van die middenconsoles is inderdaad onvoorstelbaar kwetsbaar.
Er zijn reparatiesetjes voor, maar vraag me af of dat echt werkt.

Miyel

Citaat van: Barracuda_82 op 04-07-2018 17:19:23
Het deel rond de radio wrap ik in de auto, maar dat kan pas als het geen 500 graden meer in de auto is.

Kan juist nu mooi! Verwarmde ondergrond, geen fohn meer nodig.. Beter voor het milieu ook nog eens  ;D
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Barracuda_82

Citaat van: arjenT5R op 04-07-2018 18:56:14
Op een of andere manier zetten ze er bij mij wel steeds een ander type slang aan :P de laatste keer had ik rvs omvlochten slangen.
Dacht zal wel weer kosten.... ;D ja ... dik ;D €36 voor de beide.
Ziet er wel fancy uit though :)

Staal omvlochten is idd wel mooi, maar ook gevaarlijk(ish)... je ziet het dan niet als er iets met de slang mis is ónder de stalen mantel. Niet dat ik me daar door tegen zou laten houden, want ik heb net ook zulke remslangen besteld, maar ik wilde het maar even vermelden.

Citaat van: Vulk op 04-07-2018 19:19:37
Gelukkig zijn er nog zotten op deze wereld die zo'n oude auto in volle glorie willen herstellen!

Nou... volle glorie wil ik het niet noemen. Ik noem het liever Stage 0.


Nog een laatste foto voor vandaag. Net nog even het deel rond de radio gewrapt, nu het wat minder heet is geworden:

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Died850

Dat pianolak zwart ziet er goed uit als inleg! hoop dat het net zo netjes blijft als het nu is. Lekker bezig met de updates in je blog ook ;D!