Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

clk-p

Heb eventueel nog twee nette SC modellen 802? liggen zonder cd speler.

V70geRwin

Of je zoekt een vervangend cassette deel...

Stickers  ;D

Barracuda_82

Citaat van: V70geRwin op 09-07-2018 12:05:44
Of je zoekt een vervangend cassette deel...

Stickers  ;D

Ja, dat bedacht ik ook, maar het rookpluimpje kwam uit de printplaat ónder de cassettespeler. Maar goed, mocht iemand die module hebben liggen, dan wil ik het best proberen :)
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

classicT5

Of toch een grom of yatour kopen, die sluit je aan ipv cd wisselaar. Ben je ook klaar. Dacht dat je zon yatour ook op chinese sites voor "weinig"kunt vinden


Barracuda_82

Gisteravond was ik iets te moe toen ik om half 11 klaar was met sleutelen, maar ik heb het voor elkaar, de remmen remmen.



Als eerste heb ik de thermostaat terug gebouwd met de nieuwe o-ringen. Eerst de ringen om de leiding en dan de leiding pas in de thermostaat. Dat was dus de oplossing. Daarna alles vast gezet en een kwartiertje de auto warm laten draaien en alles goed in de gaten gehouden. Nergens olie te bekennen. Morgen een wat langere rit, dan zet ik de auto nog een keer op de krik om te kijken of het echt definitief goed is.

Daarna ging ik een testrit van de remmen doen. Die hadden we zondagavond ontlucht en zijn nu inderdaad goed. Voelt lekker strak. Enige wat ik nog voel is de flex van het schutbord. Die is best heftig en ik zie zo snel geen oplossing om daar een brace voor te maken  :'(

Maar na een keer goed hard remmen en de remmen heet stoken begonnen ze toch te schrapen.. bleek dat ik rechtsvoor wat te weinig speling had tussen de klauw en de schijf. Zeg maar gerust géén speling:



Even de klauw los en bleek idd zo te zijn:



Ook dat had ik snel zat opgelost met een paar ringen er tussen. Werkt wel, maar is alles behalve een permanente oplossing:



Vanavond (of morgen) maar ik een vulplaatje met precies dezelfde afmetingen als de adapter, zodat er geen "kantelpunt" kan ontstaan tussen de klauw en de adapter.

Daarna alleen nog gaatjes boren in de kop van de bouten en draadjes er tussen draaien. Al mijn boortjes 3 en kleiner breken altijd af, dus die moet ik eerst nieuwe halen.  :eusa_silenced:

En ik moet de blokken toch effe invetten, want ze piepen als een malloot.  :eusa_boohoo:
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

reneetje

Citaat van: Barracuda_82 op 10-07-2018 08:26:51
Gisteravond was ik iets te moe toen ik om half 11 klaar was met sleutelen, maar ik heb het voor elkaar, de remmen remmen.

http://b0.img.mobypicture.com/p-0ed5bd867e6cc92e36a964b1d8d281532_view.jpg

Als eerste heb ik de thermostaat terug gebouwd met de nieuwe o-ringen. Eerst de ringen om de leiding en dan de leiding pas in de thermostaat. Dat was dus de oplossing. Daarna alles vast gezet en een kwartiertje de auto warm laten draaien en alles goed in de gaten gehouden. Nergens olie te bekennen. Morgen een wat langere rit, dan zet ik de auto nog een keer op de krik om te kijken of het echt definitief goed is.

Daarna ging ik een testrit van de remmen doen. Die hadden we zondagavond ontlucht en zijn nu inderdaad goed. Voelt lekker strak. Enige wat ik nog voel is de flex van het schutbord. Die is best heftig en ik zie zo snel geen oplossing om daar een brace voor te maken  :'(

Maar na een keer goed hard remmen en de remmen heet stoken begonnen ze toch te schrapen.. bleek dat ik rechtsvoor wat te weinig speling had tussen de klauw en de schijf. Zeg maar gerust géén speling:

http://b0.img.mobypicture.com/p-0af4b9376933199c2500c1b8bc5ac7da9_view.jpg

Even de klauw los en bleek idd zo te zijn:

http://b0.img.mobypicture.com/p-0ff916edab4698e64823777d70b5deb47_view.jpg

Ook dat had ik snel zat opgelost met een paar ringen er tussen. Werkt wel, maar is alles behalve een permanente oplossing:

http://b0.img.mobypicture.com/p-0b9fa43e2eb37c4cfcef3848c86fb0932_view.jpg

Vanavond (of morgen) maar ik een vulplaatje met precies dezelfde afmetingen als de adapter, zodat er geen "kantelpunt" kan ontstaan tussen de klauw en de adapter.

Daarna alleen nog gaatjes boren in de kop van de bouten en draadjes er tussen draaien. Al mijn boortjes 3 en kleiner breken altijd af, dus die moet ik eerst nieuwe halen.  :eusa_silenced:

En ik moet de blokken toch effe invetten, want ze piepen als een malloot.  :eusa_boohoo:

Bobalt boortjes kopen , kunnen veel meer hebben dan de gewone HSS boortjes.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

DJ--NeO--

Citaat van: reneetje op 10-07-2018 10:49:28
Bobalt boortjes kopen , kunnen veel meer hebben dan de gewone HSS boortjes.

Bobalt of bedoel je Kobalt? ben het inderdaad wel met je eens...deze zijn een zeer stuk sterker! :)
My Car: Volvo XC60 D4 AWD Summum GT6 (14) | Panorama Sunroof | Bliss | Sensus Connect | Adaptive CC |  ABL Bi-Xenon
Her Car: Ford C-Max 2.0 Duratec automatic (07) | Ghia | Kenwood DNX9260BT | Other options are coming

V70geRwin

Netjes hoor die remmen, heb je dat schrapen maar aan 1 kant?
Je kan ook kiezen om de klauw daar iets uit te vijlen, het kan nooit veel zijn...
Er is op dat punt aardig wat vlees toch?

Maestro12

#279
HSS (High Speed Steel) bestaat in verschillende legeringen.
Cobalt (ik neem aan dat je dat bedoelt) alleen is een bros materiaal.
Bijvoorbeeld, HSS titanium metaalboren hebben een veel langere levensduur dan standaard metaalboortjes. je gebruikt HSS titanium metaalboren voor ijzer, gietijzer, niet-ijzerhoudende metalen, plastic, etc.
De HSS cobalt boortjes zijn meer geschikt voor de moelijk te boren materialen, deze gebruik je voor roestvrij staal, mallen, brons, plaatmetaal en auto-onderdelen.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

arjenT5R

In de volksmond cobalt boor ja, bevat idd maar ettelijke procenten aan cobalt.

Werkt idd super voor uitboren van bouten enzo, rvs en meer van dat soort ellende :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Barracuda_82

Citaat van: V70geRwin op 10-07-2018 11:00:31
Netjes hoor die remmen, heb je dat schrapen maar aan 1 kant?
Je kan ook kiezen om de klauw daar iets uit te vijlen, het kan nooit veel zijn...
Er is op dat punt aardig wat vlees toch?

Ja, alleen aan één kant. Daar zit de klauw gewoon nét iets te dicht op de schijf. Ik heb het vermoeden dat het fusee daar gewoon net wat anders is. Maakt ook niet uit wáárom het is. Gelukkig kan ik het, door de bevestiging aan de bovenkant van de klauwen, makkelijk op lossen. Enige wat vervelend is is dat ik bij monteren die vulplaat er tussen moet houden tijdens het plaatsen van de bouten, maar als ik er een lip aan maak aan de bovenkant is dat ook geen ramp. En daarnaast; als het dadelijk eenmaal werkt is het echt niet zo dat ik die remmen regelmatig ga demonteren.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

reneetje

Citaat van: DJ--NeO-- op 10-07-2018 10:53:25
Citaat van: reneetje op 10-07-2018 10:49:28
Bobalt boortjes kopen , kunnen veel meer hebben dan de gewone HSS boortjes.

Bobalt of bedoel je Kobalt? ben het inderdaad wel met je eens...deze zijn een zeer stuk sterker! :)

Ja sorry , kobalt bedoel ik

Super !!

Wat dan wel weer gek is met kobalt , boor je met bv 3 mm een paar  keer in merbau of ander hardhout , waar de boor werkelijk inzakt , dan is de boor daarna  stomp voor gebruik in metaal .... :-\ ::) ???
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Barracuda_82

Vanavond eerst even een vulplaatje gemaakt als permanente oplossing tov die ringen:



past precies:





Daarna de remblokken ingevet en daardoor is het piepen minder geworden. Aanzienlijk minder. Maar nog niet helemaal weg.

Wat ik nu bedacht heb wat het kan zijn: of nieuwigheid, maar dat kan ik morgen uitsluiten want dan ga ik een wat langere rit rijden. Óf het is omdat ik de klauwen ínclusief de vulplaatjes tussen de blokken en de klauw in de straalcabine heb gehad. Dat daardoor de dikte van die plaatjes te veel afgenomen is daardoor de blokken als het ware "los komen liggen" en nét kunnen gaan piepen...

Als het morgen dus niet vanzelf weg gaat ga ik dat proberen.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

arjen850

Zit er aan de zijkant een schuine rand op de remblok voering? Anders even de toplaag er af schuren.