Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Barracuda_82

Citaat van: The Volvoboy op 23-07-2018 09:37:10
Kan wel, hoeft niet. :) Mijn turbo hoor ik eigenlijk totaal niet, terwijl de turbo van onze project-T5 lekker (gezond) staat te blazen. Ding loopt als een kogel, dus ik lig er niet wakker van. ;D Jouwe is in Zweden gechipt toch? Zal wel wat meer druk draaien dan. Wellicht hoor je hem daarom wat meer? Is het echt fluiten/gieren, of meer blazen?

Dat weet ik nog steeds niet zeker... zoals we al besproken hebben in Best betwijfel ik of ie wel gechipt is. Hij voelt helemaal niet zo erg snel én er zijn verder geen aanpassingen gedaan aan in- of uitlaattraject en met het oog daarop denk ik dat een 300+ pk's wel érg veel is.

Het geluid klinkt als een flinke, ouderwetse garrett turbo die opspooled. Echt een gierend turbo geluid. Ik heb er nog nooit zo heel erg bij stil gestaan (behalve dat het vet klinkt), maar gezien alle dingen die kapot zijn aan de auto en/of slecht gerepareerd (lees: gebeund) begin ik steeds meer te denken dat er meer mis is met de auto dan ik nu weet.

Nu weet ik best dat mijn standaarden wat hoger zijn dan gemiddeld (en misschien soms ook wat onrealistisch), maar ik wil eigenlijk een soort "stage 0" gaan doen met de auto... effe alles nalopen. Hele in- en uitlaatraject een keer helemaal los, alles checken en waar mogelijk direct vervangen/upgraden. Ik heb een miljoen siliconen couplers, mikalor slangklemmen en ander upgrade materiaal liggen waarmee ik de auto weer lekker vers kan maken.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

arjen850

Stage 0 is zeker niet onrealistisch, alleen maar ten zeerste aan te raden.

henry classic v70

....past dat megagrote slakkehuis niet die je hebt liggen?  :D :D :eusa_dance:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Barracuda_82

Citaat van: henry classic v70 op 23-07-2018 11:09:00
....past dat megagrote slakkehuis niet die je hebt liggen?  :D :D :eusa_dance:

Haha, da's vast wel pas te maken, maar die moet op de 240 komen :P

Nu komen de famous last words: ik wil de V70 zo veel mogelijk origineel houden en niet al te hard opvoeren... (over een paar maanden lees ik dit terug en denk ik: hahaha, echt niet).

Citaat van: arjen850 op 23-07-2018 10:58:18
Stage 0 is zeker niet onrealistisch, alleen maar ten zeerste aan te raden.

Ik had Stage 0 al bewust tussen aanhalingstekens gezet, omdat zoiets bij mij altijd helemaal uit de hand loopt. Dan ga ik vanalles aanpassen en upgraden enzo en voor ik het weet heb ik weer een nieuwe projectauto er bij, in plaats van een daily wat eigenlijk de bedoeling is van de R.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

classicT5

Turbo die fluit is onbalans (kan veel oorzaken hebben), fluiten zijn drukgolven. Bij constante flow zou je geen fluiten hebben. Nou hoeft dat niet fataal te zijn voor een turbo, zijn er zat die er oud mee worden.

Garrett is berucht om het fluiten, vooral hun VG turbos ;) Af fabriek hadden die soms al onbalans, om de grote productieaantallen te halen voor oa VW, waren de balanceertoleranties nogal ruim gekozen, zodat er minder afkeur was en prductiekosten ook lager waren.

Barracuda_82

Vandaag heb ik het pompje ontvangen van Okke (nogmaals bedankt voor de moeite!) en meteen gemonteerd. Omdat ik het rubbber in de tank drukte en ik de bedrading goed wil fixen heb ik de bumper er af gehaald en de tank gedemonteerd. En meteen even schoon gemaakt:



Geen idee waarom, maar de bedrading was te kort:



Dus even creatief met het derde handje en de draad verlengen:



Netjes ingetaped:



En het werkt weer goed!



Toen dacht ik het gat voor het wiel te fixen, want daar zat eigenlijk een stuk plastic:



Maar na wat puzzelen kreeg ik hem niet goed terug. Toen heb ik het nog eens goed bekeken en blijkt helemaal niet bij deze auto te horen... wie weet wat hier wel hoort... is dit uberhaupt een gat normaal? Of weer een mooie beun oplossing uit Zweden?

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

razorx

Je krijgt "cadeautje" na "cadeautje" met deze wagen.
Troost je bij mijn R was het niet veel anders. ;) De aanhouder wint.

Barracuda_82

Het zijn natuurlijk ook wel oude auto's waar in de tussentijd natuurlijk het een en ander kapot aan gegaan is, en dus gerepareerd, maar je hebt repareren en beunen...
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

okkehel

Mooi dat het gelukt is! Normaal zit daar geen gat zover ik weet.
Jammer dat je niet dichterbij woont ik had ook nog wel zo'n moderkuip liggen. :eusa_whistle:

classicT5

Denk dat je het pompje op zijn kop hebt zitten, stekkeraansluiting moet aan bovenkant zitten. En dan is de bedrading ook goed qua lengte.

Barracuda_82

Citaat van: classicT5 op 23-07-2018 20:46:35
Denk dat je het pompje op zijn kop hebt zitten, stekkeraansluiting moet aan bovenkant zitten. En dan is de bedrading ook goed qua lengte.

Ow jezus ja.. nu ik er naar kijk zie ik het ook. Hahahahah!

Ik ben toe aan vakantie!
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

classicT5

:) Maar het werkt, dus geen klachten ;)

henry classic v70

...zit inderdaad geen gat in de modderkuip, hoort één geheel te zijn.
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Barracuda_82

Citaat van: henry classic v70 op 24-07-2018 10:51:38
...zit inderdaad geen gat in de modderkuip, hoort één geheel te zijn.

Deze modderkuip heeft zijn beste tijd sowieso wel gehad (afgezien van dat gat) dus die mag sowieso wel vervangen worden. Maar wat ik me af vraag; waarom zou je daar een gat maken? Daar zit alleen het ruitensproeiervloeistofreservoir en daar kun je niet makkelijker bij door dat gat.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

V70geRwin

Citaat van: Barracuda_82 op 24-07-2018 11:48:22
Citaat van: henry classic v70 op 24-07-2018 10:51:38
...zit inderdaad geen gat in de modderkuip, hoort één geheel te zijn.

Deze modderkuip heeft zijn beste tijd sowieso wel gehad (afgezien van dat gat) dus die mag sowieso wel vervangen worden. Maar wat ik me af vraag; waarom zou je daar een gat maken? Daar zit alleen het ruitensproeiervloeistofreservoir en daar kun je niet makkelijker bij door dat gat.

Past wel in het beun plaatje  ;D

Wanneer ga je rijden of horen we je wel voorbij komen  ;)
Fijne vakantie vast!