Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Barracuda_82

Citaat van: T5-4life op 17-08-2018 08:45:53
Je zou kunnen beginnen met het doorblazen van de 4 afvoerpijpjes/slangen.

Ja, dat had ik sowieso al op de planning staan voor morgen :) Maar misschien is er bijvoorbeeld nog een notoir rubber wat scheurt na verloop van tijd en gaat lekken. Ofzo.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Vulk

Citaat van: Barracuda_82 op 17-08-2018 08:47:56
Citaat van: T5-4life op 17-08-2018 08:45:53
Je zou kunnen beginnen met het doorblazen van de 4 afvoerpijpjes/slangen.

Ja, dat had ik sowieso al op de planning staan voor morgen :) Maar misschien is er bijvoorbeeld nog een notoir rubber wat scheurt na verloop van tijd en gaat lekken. Ofzo.

Op mijn auto zat er een vers rubber op, maar het water kwam naar binnen tussen rubber/frame/glas door. Kijk maar eens in mijn blog, dan weet je wat er verscholen zit onder het rubber. Ik  heb dezelfde klachten. Als de auto stilstaat in de regen, dan krijg ik een plets water in mijn gezicht (of als ik goed mik, de bijrijder). Tijdens rijden in de regen zelf geen klachten. Ook bij mij zijn alle vier de afvoeren vrij.

edit: linkje.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,81154.msg1780585.html#msg1780585

elianmars

Ik vind de bestickering wel wat hebben 8)

razorx

Ik ook wel. Zo te zien is het erg netjes gedaan.

classicT5


arjenT5R

Hmpf mijn reactie is verdwenen ofzo maar ik vind de bestikkering ook best wat hebben hoor is weer eens wat anders ;D eenheidsworst hebben we wel genoeg ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM

Citaat van: arjenT5R op 17-08-2018 22:12:13
Hmpf mijn reactie is verdwenen ofzo maar ik vind de bestikkering ook best wat hebben hoor is weer eens wat anders ;D eenheidsworst hebben we wel genoeg ;D
Als je een bladzijde terug gaat...

Barracuda_82

Ik heb vandaag nog eens rond gemaild voor die geleideplaatjes naast de remblokken. Een Brembo specialist (volgens de site van brembo zelf) uit de buurt zegt dat je die plaatjes niet nieuw kan krijgen. Een Engelse leverancier van revisiespullen (waar ik ook de zuigerrevisie vandaan had) zegt ook dat die plaatjes niet los verkrijgbaar zijn. Zij hergebruiken ze altijd van eerdere sets.

Het is lastig om met zekerheid vast te stellen dat het probleem hier in zit.. als het zo is zou ik er nog voor kunnen kiezen om de plaatjes wat op te lassen en de dikte opnieuw terug te brengen naar fabrieksspecs. Die ik ook al niet weet. En het is een vervelend werkje om de plaatjes te demonteren. Eigenlijk moeten de klauwen daar voor uit elkaar. Of op z'n minst de klauw helemaal los en dan met wat knietjes en bitjes proberen die hoek te maken.

Ik ga nog eens nadenken of ik een manier kan verzinnen om (relatief) makkelijk die plaatjes uit te sluiten voor ik een hoop geld neer ga leggen voor een andere remblok/remschijf combinatie.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

V70geRwin

Denk je echt dat die plaatjes veel dunner zijn geworden door het stralen?
Hebben je blokken nu dan zo veel speling li/re?

Ik zou daar niet te veel energie in stoppen eerlijk gezegd maar als je toch wat wilt dan is namaken nog best te doen lijkt me.

Gave stickering BTW  :eusa_clap:

Barracuda_82

#504
Citaat van: V70geRwin op 20-08-2018 16:58:19
Denk je echt dat die plaatjes veel dunner zijn geworden door het stralen?

Niet alleen door het stralen. Ik heb daarvoor ook de plaatjes gevijld. Omdat ik toen nog niet wist van het probleem met deze klauwen dat er oxidatie tussen de plaatjes en de klauwen komen. Dus de plaatjes zijn dunner gevijld, daarna de klauwen gestraald én de plaatjes. Ik heb echt een donkerbruin vermoeden dat daar het probleem in zit. Bij (de)montage van de blokken viel het me ook steeds op hoe makkelijk de blokken er in en er uit komen.

Ik heb gister een makkelijkere manier bedacht om dit uit te sluiten, namelijk door de blokjes er uit te halen en een paar hele kleine bolletjes op de zijkant van de blokken op te lassen. Deze daarna een beetje afschuren tot de blokken strak in de klauwen passen en ik een hamer nodig heb omdat ik ze er nét niet met de hand in gedrukt krijg.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

V70geRwin

Citaat van: Barracuda_82 op 23-08-2018 08:24:38
Citaat van: V70geRwin op 20-08-2018 16:58:19
Denk je echt dat die plaatjes veel dunner zijn geworden door het stralen?

Niet alleen door het stralen. Ik heb daarvoor ook de plaatjes geveild. Omdat ik toen nog niet wist van het probleem met deze klauwen dat er oxidatie tussen de plaatjes en de klauwen komen. Dus de plaatjes zijn dunner geveild, daarna de klauwen gestraald én de plaatjes. Ik heb echt een donkerbruin vermoeden dat daar het probleem in zit. Bij (de)montage van de blokken viel het me ook steeds op hoe makkelijk de blokken er in en er uit komen.

Ik heb gister een makkelijkere manier bedacht om dit uit te sluiten, namelijk door de blokjes er uit te halen en een paar hele kleine bolletjes op de zijkant van de blokken op te lassen. Deze daarna een beetje afschuren tot de blokken strak in de klauwen passen en ik een hamer nodig heb omdat ik ze er nét niet met de hand in gedrukt krijg.

Mijn blokken zitten wel pas maar ook niet heel strak hoor, kan je er met de hand in- en uit schuiven maar ik hoop voor je dat dit het is.
Slim opgelost  :eusa_clap:

Died850

Zelf inderdaad ook de ellende gehad van slecht passende blokken in de brembo klauwen. Inderdaad ook de vuiligheid van de geleiding plaatjes afgeveild maar uiteindelijk een stukje van de blokken afgeslepen om passend te maken. Had je al vanaf het begin dat de remmen piepen?  Heb er zelf nog maar iets van 5km mee gereden... Hoop dat ze bij mij niet zo piepen 😬. Ik kan als ik terug ben van vakantie wel eens de dikte meten zijn denk ik relatief eenvoudig na te maken.

Barracuda_82

@died850: ze hebben dit inderdaad al vanaf het begin gedaan. Voor de vakantie was het redelijk acceptabel, 5000 kilometer later alleen maar erger geworden.

Maar ik heb de komende dagen effe geen zin om aan de V70 te werken. Ik ben van ellende maar weer dagelijks in de 240 gaan rijden. Volgende week woensdag ga ik misschien weer effe naar die remmen kijken.

Ik ben nu ook vooral druk in mijn werkplaats. Ik heb de afgelopen dagen veel opgeruimd, gesorteerd, verplaatst en opnieuw ingericht. Dit allemaal omdat ik een grote nieuwe werkbank wil gaan bouwen. Dit wordt een bank met 20mm dik stalen werkblad, wielen om hem te kunnen verplaatsen en verder een hoop handige toevoegingen om er fijn mee te kunnen werken, zoals houders voor de slijptollen, lastoorts, toevoegdraad, etc.

Ook krijgt de tafel een (verwijderbare) lasmanipulator. Dit om mooi egaal rond te kunnen lassen aan bijvoorbeeld uitlaatbuis. Ik heb hiervoor een oude roestige zelfcentrerende klauwplaat op de kop getikt voor weinig:



Het ding lag al zó lang op de plank dat ie bijna niet meer rond te draaien is. En het ziet er zo ook niet uit natuurlijk. Dus uit elkaar gehaald en alle delen één voor één schoon gemaakt en gepolijst.





Inmiddels zit ie weer in elkaar en is ie goed ingevet met Wurth HSS lube (superspul!) en kan ik verder onderdelen gaan verzamelen om dat ding af te maken.

In het eind moet het ongeveer zo worden. Alleen dan natuurlijk een stuk simpeler:

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

classicT5

Dat lijkt me handig voor buizen lassen. Nooit bij stilgestaan dat je dat zo moet doen.

Dat Wurth spul werkt zeker goed, ook al veel gebruikt.

razorx

Interessant leesvoer weer. Opmerkelijk hoe anders die delen ogen na reiniging!