Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mehn

Ah 13th Concepts, daar kom ik dagelijks langs ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Barracuda_82

Citaat van: mehn op 03-09-2018 14:37:35
Ah 13th Concepts, daar kom ik dagelijks langs ;D


Voor mij is het helaas anderhalf uur rijden, anders zou ik er veel vaker zitten :)
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

Vanavond onverwacht wat tijd om naar de remmen te kijken. De hele boel weer gedemonteerd om aan de zijkant van de blokken wat nieuw materiaal op te lassen en net zo lang weg te vijlen tot de blokken strak in de klauwen passen en je een hamertje nodig hebt om ze er in te tikken:



Heeft alleen 0,0 verschil gemaakt in het piepen... zucht.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

peteRRR

Lijkt wel alsof het materieel gerelateerd is en met bepaalde warmte dat de blokken en schijven samen gaan piepen,
simpel op de materialen zelf die het geluid creëren.

Of zou dat te simpel zijn?

Bij mij gaat de volière aan met grote warmte of te zacht remmen, als het koud is hoor je ze nauwelijks.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

volvobug

Citaat van: Barracuda_82 op 04-09-2018 19:37:57
Vanavond onverwacht wat tijd om naar de remmen te kijken. De hele boel weer gedemonteerd om aan de zijkant van de blokken wat nieuw materiaal op te lassen en net zo lang weg te vijlen tot de blokken strak in de klauwen passen en je een hamertje nodig hebt om ze er in te tikken:

http://b0.img.mobypicture.com/p-0a0a3bb52c37e7c9924cc2432df6bd584_view.jpg

Heeft alleen 0,0 verschil gemaakt in het piepen... zucht.

Zijn dat de blokken achter die piepen?

Zijn de leidingen goed ontlucht? En vijl dat randje aan de bovenkant eens weg waarmee het blok op de buitenrand van de schijf drukt (zo te zien).
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Barracuda_82

Citaat van: peteRRR op 04-09-2018 20:16:21
Lijkt wel alsof het materieel gerelateerd is en met bepaalde warmte dat de blokken en schijven samen gaan piepen,
simpel op de materialen zelf die het geluid creëren.

Of zou dat te simpel zijn?

Bij mij gaat de volière aan met grote warmte of te zacht remmen, als het koud is hoor je ze nauwelijks.

Groet

Temperatuur en/of verkeerde materialen was ook mijn eerste ingeving, maar het vreemde is dat ze dus soms bijna niet piepen, en soms heel erg. En soms ook varieert het in één rit. Bij het ene stoplicht piepen ze kei hard en bij het volgende stoplicht helemaal niet.

Als ik hard rem piepen ze helemaal niet. Helaas is dat niet heel erg comfortabel en veilig, dus dat doe ik liever niet, maar dat wijst me wel op vibraties. Die dus opgeheven worden als de blokken harder op de schijven gedrukt worden.

Citaat van: volvobug op 04-09-2018 20:45:05
Zijn dat de blokken achter die piepen?

Zijn de leidingen goed ontlucht? En vijl dat randje aan de bovenkant eens weg waarmee het blok op de buitenrand van de schijf drukt (zo te zien).

Nee, het zijn de voorste blokken in de brembo's die ik er zelf op geknutseld heb.

Naar mijn weten zijn de leidingen goed ontlucht. Pedaal is goed hard en alles voelt prima.

Dat randje heb ik later nog weg gevijld nadat ik die foto heb gemaakt. En die randen zaten er nog niet toen de blokken nieuw waren en toen piepten ze al wel, dus dat kan het niet zijn iig.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

peteRRR

#531
Als het echt goed warm is is het piepen ook steeds minder te sturen met het pedaal en komt er een ongesjeneerde herrie uit.

Het inremmen schijnt ook een rol te ( kunnen ) spelen,...als de blokken niet warm genoeg worden in geremd onstaat er een
glazige laag op de blokken zelf wat een piep geluid kan veroorzaken,...zou je ook kunnen proberen om de toplaag er af te halen
en weer opnieuw goed warm in remmen.

Of las ik net een spulletje van "Bardahl Brake Noise Silencer" wat je aanbrengt en inlaat trekken en het piepen is er uit.

https://www.tuning-gids.nl/remmen_piepen.htm#

http://www.bardahl.nl/product/brake-noise-silencer/

Liever de hoofd reden aanpakken natuurlijk maar als dit ook helpt.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Barracuda_82

Tja, allemaal dingen die ik al eerder geprobeerd heb. Alleen het insmeren van de remvoering met iets heb ik nog niet gedaan. Al werd me dat wel aangeraden bij de lokale autoonderdelen leverancier; insmeren met heldere tectyl.

Ik denk dat ik binnenkort eerst even nieuwe blokken koop om die als oorzaak iig uit te sluiten.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

)()()sT

Citaat van: Barracuda_82 op 03-09-2018 14:43:27
Citaat van: mehn op 03-09-2018 14:37:35
Ah 13th Concepts, daar kom ik dagelijks langs ;D


Voor mij is het helaas anderhalf uur rijden, anders zou ik er veel vaker zitten :)

Waar, in Kerkrade, of het heuvelland?

;D

Misschien zie ik je nog wel eens rijden :)

Barracuda_82

Citaat van: )()()sT op 05-09-2018 13:39:36
Waar, in Kerkrade, of het heuvelland?

;D

Misschien zie ik je nog wel eens rijden :)

Beide! Erg mooie omgeving! Het is dat mijn vriendin en ik al emigratieplannen voor Zweden hebben, anders zou die omgeving een grote kanshebber zijn :)
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

V70geRwin

Citaat van: Barracuda_82 op 05-09-2018 12:46:07

Ik denk dat ik binnenkort eerst even nieuwe blokken koop om die als oorzaak iig uit te sluiten.

Heb zelf ook van die jankers gehad in de porsche set, het werd meer en dan weer minder maar fijn was het nooit.
Exact hetzelfde beeld als wat jij hebt, bij stevig remmen is het weg.

Ferrodo DS Performance kan ik aanraden, goed te betalen via amazon.de
(rij zelf met de fds1334, nu 155,- zie ik)

Barracuda_82

Ja, dat zijn ook de blokken die ik voor ogen heb om aan te gaan schaffen.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Barracuda_82

#537
Citaat van: V70geRwin op 05-09-2018 15:10:36
Heb zelf ook van die jankers gehad in de porsche set, het werd meer en dan weer minder maar fijn was het nooit.
Exact hetzelfde beeld als wat jij hebt, bij stevig remmen is het weg.

Ferrodo DS Performance kan ik aanraden, goed te betalen via amazon.de
(rij zelf met de fds1334, nu 155,- zie ik)

Ik ben even op Amazon.de aan het kijken om die blokken aan te schaffen, maar als ik de "voertuig check" doe die boven aan de pagina staat, dan geeft ie aan dat ze passen op een Alfa 166 V6 3.2, maar niet dat ze passen op een Citroen C8 V6 of Peugeot 807 V6.

Ik dacht, toen ik de klauwen kocht, dat ze van een Alfa 166 waren. Zo waren ze me toen verkocht. Later bleek, aan de hand van de onderdeelnummers op de klauwen zelf, dat ze van een Peugeot of Citroen V6 waren (zijn dezelfde auto's).

Zou het kunnen zijn dat de Alfa klauwen ook qua blokjes anders zijn dan die van de Peugeot/Citroen...? Lijkt me erg sterk...  :-\

Edit: ik denk dat de verkoper op Amazon niet alle auto's ingevuld heeft ofzo, want als ik op andere sites de specs van de blokken opzoek, dan zijn deze altijd hetzelfde (131,8 x 77,2 mm).
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

V70geRwin

Citaat van: Barracuda_82 op 10-09-2018 11:09:37
Citaat van: V70geRwin op 05-09-2018 15:10:36
Heb zelf ook van die jankers gehad in de porsche set, het werd meer en dan weer minder maar fijn was het nooit.
Exact hetzelfde beeld als wat jij hebt, bij stevig remmen is het weg.

Ferrodo DS Performance kan ik aanraden, goed te betalen via amazon.de
(rij zelf met de fds1334, nu 155,- zie ik)

Ik ben even op Amazon.de aan het kijken om die blokken aan te schaffen, maar als ik de "voertuig check" doe die boven aan de pagina staat, dan geeft ie aan dat ze passen op een Alfa 166 V6 3.2, maar niet dat ze passen op een Citroen C8 V6 of Peugeot 807 V6.

Ik dacht, toen ik de klauwen kocht, dat ze van een Alfa 166 waren. Zo waren ze me toen verkocht. Later bleek, aan de hand van de onderdeelnummers op de klauwen zelf, dat ze van een Peugeot of Citroen V6 waren (zijn dezelfde auto's).

Zou het kunnen zijn dat de Alfa klauwen ook qua blokjes anders zijn dan die van de Peugeot/Citroen...? Lijkt me erg sterk...  :-\

Edit: ik denk dat de verkoper op Amazon niet alle auto's ingevuld heeft ofzo, want als ik op andere sites de specs van de blokken opzoek, dan zijn deze altijd hetzelfde (131,8 x 77,2 mm).

Heb ff geen tijd maar kijk even bij Ferrodo zelf, de auto check van sites als autodoc/amazon etc kijk ik eigenlijk niet eens naar...

V70R^2

De maten die jij opgeeft zijn dezelfde als de blokken die ik heb liggen, wat Gerwen ook als BBK heeft, die alfa brembo's.

ff foto gemaakt: